کابل ضد حریق

شناسه محصول: Fire Resistance Cable

قیمت برای شما :

جهت استعلام قیمت تماس بگیرید.

با توجه به نوسانات قیمت دلار خواهشمند است پیش از نهائی کردن خرید و همچنین بهره‌مندی از تخفیفات ویژه و مشاوره رایگان 🥇 با شماره ☎️ ۹۱۰۹۲۰۷۶-۰۲۱ و یا 📱 ۰۹۳۹۹۶۰۳۸۰۰ تماس حاصل فرمائید.

توضیحات محصول

در این صفحه تلاش شــده اســت تــا به اهمیت و ضرورت اســتفاده از کابل ضد حریق و نقش آن ها در کاهش حوادث و تلفات در ساختمان های بلندمرتبه پرداخته شود.

امروزه توجه به افزایش امنیت جانی انســان ها در تمامی ابعــاد و زمینه های زندگی از اهمیت خاصی برخوردار اســت. در این راســتا مجموعه اقدامات پیشــگیرانه از ابعاد مختلفی چون طراحی مناســب تأسیسات و تجهیزات، بهره برداری بهینه از فناوری های روز و پیشــرفته ترین تجهیزات جهــان، آموزش کارکنان با جدیدترین دســتاوردها و تجهیزات ایمنی با اســتاندارهای روز دنیا، استفاده و به کارگیری از شیوه های مهندسی در کاهش آلاینده های خطرناک (گازها، بخارات قابل اشتعال و انفجار) و… می تواند در این خصوص راهگشا باشــد.

یکی از این موارد، توجه و دقت در اجرای تأسیسات برقی و مکانیکی در ساختمان ها، استفاده از مصالح سوختنی، توسعه شبکه های انرژی برق و گاز و به کارگیری تجهیزات گوناگون در آن اســت که سبب افزایش احتمال آتش سوزی در ســاختمان ها را بالا برده اســت و به همین دلیل توجه بیشــتر به موضوع حفاظت ساختمان ها در برابر حریق امری الزامی و اجتناب ناپذیر محسوب می شود.

در این راستا یکی از زیر بخش های مدنظر در اجرای ساختمان ها و به ویژه ساختمان های بلندمرتبه جهت حفظ جان و مال انسان ها و فراهم ساختن ایمنی لازم در برابر آتش سوزی، رعایت اصول علمی و فنی در طراحی و توســعه شبکه های انرژی برق، شبکه ها و سیستم های اعلان حریــق و… از جهت مقام بودن نوع و جنس مواد به کار رفته در کابل ضد حریق مورد استفاده در برابر حریق می باشد.

کابل ضد حریق

کابل نسوز ، اصطلاحی است که در صنایع به غلط جا افتاده و بجای کابل ضد حریق یا کابل مقاوم در برابر حریق بکار برده می‌شود.

این کابل ها در بسیاری از سیستم ها منجمله سیستم اعلام حریق ، سیستم های کاشف حریق، سیستم اطفا حریق ، سیستم های روشنایی مخصوصا روشنایی اضطراری کاربرد داشته و در بین فروشندگان و خریداران این کابل ها رواج یافته است.

دقت داشته باشیم که کابل ضد حریق بایستی حتماً مقاوم در برابر انتشار آتش سوزی بوده و همچنین کم دود و فاقد گاز کشنده “هالوژن” باشند.

سیلیکون ها ترکیباتی هستند مصنوعی با تنوع زیاد در اشکال و کارایی های متفاوت و مقاوم در برابر دمای ۶۰c- تا ۲۵۰c+ ، سیلیکون عنصر سیلیسیم با نماد Si در جدول تناوبی و یک عنصر شیمیایی از خانواده شبه فلزات میباشد.این ماده در شرایط محیطی مثل نور شدید و مستقیم خورشید ، رطوبت بالا ، سرمای تا ۶۰c- و گرما تا ۲۵۰c+ برپایه تحقیقات علمی به جرات میتوان گفت که طی ده ها سال خاصیت شیمیایی و فیزیکی خود را از دست نخواهد داد.

کاربرد کابل ضد حریق

از کابل ضد حریق در صنایع گوناگونی نظیر صنایع فولاد، مس، نفت و گاز، پتروشیمی، تهویه مطبوع، شیمیایی، صنایع روشنایی. بسیاری صنایع مرتبط دیگر مورد استفاده فرار می گیرد. سیم و کابل ها می توانند به صورت تک روکش و دو روکش با عایق های مختلف باشند و در ابعاد مختلف از ۰.۲ میلی متر مربع تا ۱۰ میلی متر مربع مورد استفاده قرار بگیرند.

سیم تک روکش دارای هادی از جنس قلع اندود مس و با سیلیکون پوشیده شده که به سیم و کابلهای عایق سیلیکون معروف هستند.

ویژگی کابل ضد حریق

در انتخاب سیم و کابل، مهم ترین مسئله تطابق ساختار و ویژگی های اجزای تشکیل دهنده کابل با نوع کاربری و شرایط مورد انتظار آن است.

کابل ضد حریق به منظور کاربردهای اعلام و اطفا حریق در سیستم های کنترل، سیستم های حفاظتی و هشدار آتش در ساختمان ها و سیستم های اعلام حریق استفاده می شود بنابراین اولین انتظار از این کابل ضد حریق حفظ پیوســتگی مدار در زمان بروز آتش سوزی است. بدین منظور در ساختار این کابل ها روی هادی از نوار میکا و عایق و روکش هالوژن فری اســتفاده می شــود.

از دیگر ویژگی های ایــن کابل ضد حریق ، قابلیت اطمینان عملکرد آن ها در تبادل ســیگنال ها بین ادوات و تجهیزات اطفای حریق اســت. یک عامل که ممکن اســت کار کابل را با اختلال روبه رو کند، نویز اســت.

هم جواری کابل ضد حریق با سیم و کابل های برق سبب خواهد شد میدان های مغناطیسی آن ها اثر ســوء بر ســیگنال های عبوری داشته باشــند و در نتیجه شاهد عملکرد کاذب آلارم ها و یا کار نکردن آن ها در زمان لازم خواهیم بود. لذا این کابل ها در انواع بدون شــیلد و شــیلدار (حفاظ الکتریکی) تولید می شود.

در ســاختمان ها برای نصب سیســتم های اعلام حریق به منظــور آگاه کردن افراد و مهار آتش قبل از غیرقابل کنترل شــدن آن، هزینه های بالایی پرداخت می شــود.

اگر ســال ها این سیستم در ســاختمان نصب شــده باشــد تا در زمــان حادثه جان افــراد را نجات دهد، ولــی به خاطر اســتفاده از کابل هــای نامرغوب و عدم شــناخت پیمانکاران نســبت به کابل هــای اعلام و اطفا حریق؛ به محض شــروع حریق این کابل ضد حریق در سیســتم اعلام حریق از بیــن رفته و ارتباط تمام اجزای سیســتم قطع می شود و هیچ دستوری به کنترل پنل برای روشن کردن آژیرها، چراغ ها، اســپیکرها و ســایر تجهیزات قرار گرفته در مدار نخواهد رســید.

این فاجعه عظیم فقط به خاطر اســتفاده از کابل های غیراستاندارد رخ می دهد.

  • جلوگیری از انتشار شعله
  • دارای شیلد یا محافظ هستند
  • فاقد گازهای سمی و کشنده هالوژن هستند
  • مقاومت بالایی در برابر تغییرات دمایی دارند
  • در هنگام آتش سوزی دود کمی ایجاد می کنند
  • در شرایط هوای خشک و رطوبت عایق مناسبی دارند
  • قابلیت تحمل دما از منفی ۶۰ الی ۲۵۰ درجه سانتیگراد
  • بسیار منعطف و با قابلیت شکل گیری با حفظ پایداری جریان الکتریسیته
  • مقاومت بالا در برابر جریان های شدید ناشی از ولتاژهای بالای جریان الکتریسیته
  • مقاومت بالا در برابر اشعه های مختلفی شامل ماورابنفش، مادون قرمز، گاما و ازن
  • مناسب برای کاربری در پزشکی و صنایع غذایی به دلیل رشد نکردن قارچ و باکتری در ماده سیلیکونی

اهمیت کابل ضد حریق

از جمله عوامل و تجهیزات تأمین ایمنی در ساختمان ها، سیستم های اعلام حریق می باشند که نقش به سزایی در جهت شناسایی، سنجش و اعلام به موقع هشدار بازی می کنند؛ لذا به کارگیری لوازم و تجهیزات مناســب در این رابطه که از یک سو بتواند در برابر صدمات مکانیکی، گرما، رطوبت، حریق، مواد خورنده و… مقاومت داشته باشد و نسبت به اعلام حریق درســت عمل نماید

از سوی دیگر این که نسبت به حریــق مقاوم بوده و تولید آتش، دود و گاز ننماید، از جمله ضروریات تأمین ایمنی در ســاختمان ها به شــمار می رود.

چرا که مواد به کار رفته در کابل های معمولی در هنگام ســوختن تولید دودهای غلیظ و گازهای اســیدی خورنده می نمایند که در مواقع آتش سوزی تأثیرات نامطلوبی برجای گذاشــته و مانع تخلیه و مقابله با آتش شده و سبب به خطر انداختن زندگی انسان ها و همچنین صدمه زدن به تجهیزات را در ساختمان ها می شوند.

در این راستا سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ضوابط NFPA 72 مربوط به سیســتم های اعلان حریق را به عنوان مرجع در دستور کار خود قرار داده اســت و الزام اســتفاده از کابل ضد حریق در سیســتم های اعلام حریق، به ویژه در شــرایط بحرانی، از اولویت های اساســی این ســازمان بوده و از اهمیت زیادی برخوردار اســت.

مطابق با قوانین مندرج در NFPA 72، در تمامی مدارهای سیســتم های اعلام حریق می بایست از سیم و کابل های معرفی شده در NFPA 70 اســتفاده نمود. در ضوابــط NFPA 70 صراحتا به استفاده از کابل های مشخص شــده در استاندارد NEC 760 اشاره شــده است.

در اســتاندار NEC 760 به وضوح مشخص گردیده که کابل مورد اســتفاده در سیستم های اعلام حریق باید از نوع نسوز و با مشخصات مندرج در این استاندارد باشد. در ادامه برای آشنایی بیشتر با مفاد این اســتاندارد به بررسی جزء به جزء این ضوابط پرداخته شده است.

ضوابط NFPA کابل ضد حریق

با توجه به بند ۴.۴.۴.۴ از NFPA 72 مصوب سال ۲۰۰۷، هرگونه ســیم و کابل مصرفی در سیســتم اعلام حریق می بایست بر اساس ضوابــط NFPA 70 و NEC ( National Electrical Code) مربوط به بندهای ۷۶۰،۷۷۰ و ۷۸۰ باشد. همچنین در ۷۶۰.۵۳(B) 3) مصوب ســال ۲۰۰۸ بر لزوم اســتفاده از کابل ضد حریق برای جلوگیری از انتقال حریق در مســیرهای عمودی رایزرها و انتشــار آتش به طبقات فوقانی تأکید شده است.

در قسمتی دیگر در ضوابط A( 336.104-70 NFPA) در مورد المان رســانای مورد استفاده در مدارات سیستم های اعلام حریق به رعایت کردن استاندارد IEC 760.27 تحت عنوان اســتاندارد مرجع اشــاره شده است. همچنین در ضوابط A-VI( 336.104-70 NFPA)،

در مورد اســتفاده از کابل ضد حریق در مدار سیستم های سیگنالی، دیتا و انتقال اطلاعات، اعلام حریق و به صورت کلی در سیســتم های با ولتاژ کاری کمتــر از ۱۲۰ ولت به ویــژه در مراکز حساسی چون مراکز درمانی تاکید بسیار شــده اســت. در این بند به ضوابط IEC760.27 به عنــوان مرجع عمل اشاره شده است.

طبــق دســتورالعمل منــدرج در NFPA 70- 336.104 (G) و نیــز دستورالعمل NFPA 72 National,2002 ® Fire Alarm Code 6.9.4.6 & 6.9.4.3 ,® کابل هایــی کــه در مدار سیستم های حائز اهمیت در مواقع بحرانی استفاده می شوند باید در گروه کابل های محافظ یکپارچگی مدار باشــند. بــر اساس این شرایط، اســتاندارد UL 2196 به کابل هایی داده می شــود کــه یکپارچگی مدار و برقــراری ارتبــاط را به مدت زمان حداقــل ۱۲۰ دقیقه تحت شرایط حریق برآورده کنند.

این کابل ها باید تمامی شرایط لازم برای دوام در شرایط بحرانی را دارا باشند. لازم به ذکر اســت کابل هایی که برای سیســتم های اعلام حریق استفاده می گردند بر اســاس کارایی و مکان مورد استفاده و ارزیابی میزان ریســک محل، طبقه بندی شــده و نوع آن ها تعیین می گردد. به عنــوان مثال کابل های اعلام حریقی کــه در رایزرها و یا دیوارها استفاده می شــوند، به عنوان کابل های پر ریسک شناسایی می شوند و باید از بالاترین کیفیت ایمنی و بر اســاس دستور عمل بین المللی ساختمان و کد بین المللی برق اجرا شوند.

کــد بین المللی برق NEC Article 760، به این مطلب اشــاره دارد که «تمامی مدارهای سیم کشی و کلیه تجهیزات سیستم اعلام حریق که شامل مدارات تحت فرمان و متصل به تغذیه سیستم اعلام حریق می باشند» و در NEC با تعریف «بخشی از سیستم سیم کشی که ارتباط میــان تجهیزات جریان ضعیف اعــلام حریق، تجهیزات تحــت کنترل و مدارهای فرمان دهنده سیســتم اعــلام حریق را برقرار می کنند» معرفی شــده است که برای خطوط ارتباطی آن ها می بایست از کابل ضد حریق استفاده کنند.

انواع کابل ضد حریق

به طور کلی و بر اساس ضوابط NEC Article 760، کابل های اعلام حریق بر اساس مکان مورد استفاده به سه گروه اصلی تقسیم می شوند:

تقسیم بندی انواع کابل ضد حریق بر اساس استاندارد NEC

نام اختصاری نوع کابل
(FPLP) Power – Limited Fire Alarm Plenum Cable کابل جریان ضعیف اعلام حریق
مخصوص فضاهای اشغال شده توسط ماده (پلنیوم)
(FPLP) Power – Limited Fire Alarm Riser Cable کابل جریان ضعیف اعلام حریق
مخصوص رایزرها
(FPLP) Power – Limited Fire Alarm Cable کابل جریان ضعیف اعلام حریق

در ادامه به شــرح کلی هر کــدام از این گروه ها پرداخته شده است.

  • FPL) Power-limited fire alarm cable)

کابل هایی که برای مصرف عمومی در سیستم های اعلام حریق استفاده می شوند.
منظور از استفاده عمومی، قابلیت استفاده و نصب در هر جا به غیراز رایزرها، داکت ها و فضاهای پر شده از ماده (پلنیوم) و هر فضایی که کابل در تماس با جریان طبیعی هوا باشد، است. مگر آنکه در این موارد از لوله کاندئیت جهت کابل کشی استفاده شده باشد.

مطابق با قوانین، کابل های عمومی مخصوص سیستم های اعلام حریق باید مقاوم در برابر حریق و انتشار حریق باشد و نیز هر دو تست ۱۴۲۴ UL و ۱۵۸۱ UL که مربوط به vertical flame test را کامل و به درستی بگذراند.

  • FPLR) Power-limited fire alarm riser cable)

به عنوان کابل قابل استفاده در رایزرها، مسیرها و شفت های عمودی بین طبقات استفاده می شود. تمامی کابل های FPLR باید دارای ماهیت ضد حریق باشند تا از توسعه آتش در بین طبقات جلوگیری کنند. کابل ضد حریق رایزر باید هر دو تست ۱۶۶۶and the vertical riser flame test UL 1424 UL را کامل و به درستی بگذراند.

  • FPLP) Power-limited fire alarm plenum cable)

بر طبق NEC به عنوان کابل های مناسب برای اجرا در داکت ها، پلنیوم ها و فضاهای در مجاورت با هوای آزاد می باشد. تمام کابل ها علاوه بر ضد حریق بودن باید دارای خاصیت عدم انتشار دود و گاز هالوژن را دارا باشد و می باید هر دو تست UL1424 و UL tunnel test 910را با موفقیت بگذراند.

بــا توجه به ضوابــط NEC موارد ابتدایی کــه در کابل های اعلام حریق باید رعایت شود به شرح زیر می باشند:

  • تمامی کابل ها باید بر اساس تست های UL آزمایش شده باشند.
  • کابل ها باید متناسب با شرایط بومی باشد.
  • در تمامی کابل ها فقط باید از رسانای مس خالص استفاده شود.
  • قبل از اتصال به دستگاه کنترلر مرکزی، سیم کشی ها باید از لحاظ اتصال کوتاه، خطا و اتصال به سیســتم ارت بررسی شوند و از درستی آن اطمینان حاصل شود.
  • از کابل با سطح مقطع مناسب استفاده شود تا در طول مسیر افت جریان به کم ترین میزان برسد.
  • نصب باید طوری صورت بگیرد که از انتشار حریق از یک طبقه به طبقه دیگر جلوگیری کند.
  • در هــر باکس ترمینال برای ســهولت در نصب تجهیزات حداقل ۱۵/۲۴ سانتی متر (۶ اینچ) سیم آزاد باقی بماند.
  • تمام کابل ها باید به تجهیزات استاندارد متصل شوند. همچنیــن بــر اســاس ضوابــط BS 8519:2010 کابل های سیســتم اعلام حریق بر اســاس مدت زمان تحمل دما در حریق واقعی (دمای بین ۹۵۰-۷۵۰ درجه ســانتی گراد) به ســه گروه ۳۰،۶۰ و ۱۲۰ دقیقــه شناســایی می شــوند. ولی بــا این حال می بایســت تمامی شرایط اعلام شــده در IEC, NEC اعم از هالوژن فــری و ضد حریق بودن را رعایت کند.

امروزه با گســترش و توسعه دانش ایمنی، ابزارها و تجهیزات ایمنی نیز پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته اند که کابل ضد حریق نمونه ای از این تجهیزات است. با توجــه به بررســی های صــورت گرفتــه، از آنجا که ســازمان آتش نشــانی و خدمات ایمنی شــهر تهران کد NFPA را به عنوان مرجع خود اعلام کرده اســت، با تحقیق بــر این کد و ارجاع آن به کــد بین المللی برق و ســاختمان IEC, NEC در راســتای تعیین نوع کابل مورد اســتفاده در ســاختمان، ســه نوع کابل ضد حریق معرفی شــده است.

این سه نوع کابل با توجه به مکان مورد استفاده در ســاختمان، باید تســت های مخصوصی را مطابق با استانداردهای معتبر و مطرح شــده بگذراند. این کابل ها شــامل کابل های عمومی اعــلام حریق، کابل هــای مخصــوص رایزرها و کابل های اســتفاده شــده در محیط های پرشــده از ماده (پلنیوم) می باشــند. مشخصه یکســان بین آن ها خاصیت ضد حریق بودن و خاصیت هالوژن فری بودن می باشــد.

به طوری کــه در هنگام حریق از گســترش حریق جلوگیری کنند و دود، گاز ســمی و هالوژن ایجــاد نکند. همچنین برای قســمت های حیاتی سیســتم اعلام حریق استفاده از کابل ضد حریق با قابلیــت حفظ جریان مدار تا ۲ ســاعت توصیه می شود.

در نتیجــه اســتفاده از ایــن ضوابــط و تجهیــزات می تواند در پیشــگیری از وقوع حوادث و خســارت جانی و مالی تأثیری بســیار زیادی داشته باشد.

استاندارد کابل ضد حریق

محصولات اعلام حریق سنس دارای گواهینامه های ISO ۹۰۰۱ و ISO ۲۰۰۸ می باشند و مطابق با استاندارد BS ۵۸۳۹ تولید می شوند. همچنین کابل ضد حریق ، دارای نشان CE اتحادیه اروپا و نشان ملی استاندارد ایران است.

نصب کابل ضد حریق

جزئیات نصب کابل ضد حریق ، در کاتالوگ اعلام حریق سنس به تفصیل بیان شده است.

شایان ذکر است سیستم اعلام حریق از اجزای گوناگونی تشکیل‌ شده و نصب آن امری تخصصی است. این امر نیازمند دانش و مهارت کامل در زمینه سیم‌کشی ، نصب دکتورها ، نصب و راه‌اندازی کنترل پنل‌ ، انجام تنظیمات و آموزش نحوه استفاده از آن است.

نصب سیستم اعلام حریق امری چند تخصصی و حساس است و در صورتی‌ که به‌ درستی صورت نگیرد ، سیستم اعلام حریق بصورت صحیح عمل‌ نکرده و ممکن است در صورت بروز حوادث ، خسارات و مشکلات بسیاری را به همراه بیاورد.

اگر قصد نصب کابل ضد حریق ، را دارید ، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از اطلاعات تماس مندرج در صفحه تماس با ما و یا تماس با شماره ☎️ ۹۱۰۹۲۰۷۶-۰۲۱ و یا 📱 ۰۹۳۹۹۶۰۳۸۰۰ نسبت به ثبت سفارش و یا دریافت مشاوره رایگان 🥇 از کارشناسان ما اقدام نمائید؛ با توجه به وجود نیروهای متخصص و دوره دیده در زمینه نصب، راه اندازی و تعمیرات و نگهداری اعلام حریق و تعمیرات و نگهداری اطفا حریق در این شرکت ، قیمت نصب کابل ضد حریق Fire Resistance Cable ، و یا نصب سایر محصولات اعلام حریق بسیار ارزان تر و به صرفه تر از سایر افراد و شرکت های ارائه دهنده این خدمت خواهد بود.

کابل ضد حریق یاقوت

شرکت کابل ضد حریق یاقوت تولیدکننده انواع کابل های مقاوم در برابر حرارت از جمله کابل نسوز سیلیکونی ، کابل اعلام حریق ، کابل ضد آتش می باشد.

این کابل های ضد حریق مطابق با استانداردهای روز دنیا و تاییدیه سازمان آتش نشانی طبق استاندارد بین المللی BS 7629-1 می باشد.

کابل های مقاوم در برابر حریق یاقوت در انواع سیلیکونی ساده و فویل و شیلد دار می باشد.

کابل های مقاوم در برابر حرارت ساده و فویل و شیلد دار در شش سایز ۱.۵×۲ ، ۱.۵×۳ ، ۱.۵×۴ ، ۲.۵×۲ ، ۲.۵×۳ ، ۲.۵×۴ تولید می گردد.

کابل های مقاوم در برابر حرارت ساده و فویل و شیلد دار دارای مقاومت دمایی از ۶۰- درجه سانتی گراد تا ۲۰۰+ درجه سانتی گراد می باشند،

کابل های مقاوم در برابر حرارت سادهدر سیم کشی های ساختمان ها و کابل های مقاوم در برابر حرارت فویل و شیلد دار عمدتا در سیستم های نفتی ، گازی و پتروشیمی و صنایع نظامی ، دفاعی ، صنایع هوافضا ، صنایع پزشکی ، صنایع مواد غذایی استفاده زیادی دارند.

برای دانلود کاتالوگ کابل ضد حریق یاقوت با ما همراه باشید.

کابل ضد حریق یاقوت
آیکون دانلود کاتالوگ

اهمیت تست کابل‌ ضد حریق

بسیاری از آتش سوزی‌ها از منبع اشتعال الکتریکی رخ می‌دهد. عملکرد کابل‌ها در برابر آتش یک عنصر حیاتی در تضمین ایمنی و تخلیه افراد در هنگام آتش سوزی است. همه ما درک میکنیم که ریسک صفر وجود ندارد. با این حال خطر را می‌توان کاهش داد و به حداقل رساند. به همین دلیل آزمایش‌های عملکرد آتش سوزی یک الزام تجویزی طبق قوانین و مقررات اکثر کشورها، برای بخش ساخت و ساز در سطح جهان است. آزمایشگاه ایمنی امارات (ESL) در خاورمیانه یکی از جدیدترین و بزرگترین مراکز تست حریق برای انجام آزمایش آتش سوزی محصول و صدور گواهینامه ارزیابی انطباق است که از مناطق مختلف از جمله شورای همکاری خلیج فارس خاورمیانه شمال آفریقا و هند پشتیبانی می‌کند.

طبق آئین نامه ایمنی آتش و جان امارات متحده عربیه کابل‌های مقاوم در برابر آتش برای اطمینان از پشتیبانی از سیستم‌های اضطراری و حیاتی ساختمان ضروری هستند و زمان طلائی را برای فرار ساکنان از ساختمان فراهم می‌کنند. کاربردهای کابل مقاوم در برابر آتش، شامل: روشنائی اضطراری سیستم‌های آبپاش سیستم‌های خروج اضطراری، دمپرهای دود و دریچه‌ها ژنراتورهای اضطراری فرهای فشار و هشدارهای صوتی و آتش اضطراری است که همه این موارد باید در هنگام آتش سوزی، فعال باشند.

الزام نصب کابل‌ ضد حریق

اماکن الزامی به نصب کابل مقاوم در برابر حریق، عبارتند از:

مناطقی که شهروندان در آن برای مدت کوتاهی حضور دارند، مثل: مدارس، مراکز خرید، سیستم‌های حمل و نقل انبوه مانند ایستگاه‌های مترو و غیره.

خدماتی که در آن‌ها یکپارچگی مدار در شرایط آتش سوزی ضروری است، مثل: تجهیزات ویژه در بیمارستان

مدارهای ایمنی پیوسته برقرار، مثل: تشخیص حریق، اعلام حریق، هشدار صوتی و غیره

منبع تغذیه تجهیزات مورد استفاده در اطفای حریق، مثل: پمپ‌های آبپاش

فرایندهای استراتژیک آتش سوزی در ساختمان‌های بزرگه، شامل تخلیه ساکنین

در هنگام آتش سوزی علائم خروج باید به راحتی قابل تشخیص و مکان یابی آسان باشد بنابراین دید افقی باید به اندازه کافی واضح باشد تا به محبوسین در حال تخلیه برای یافتن راه خود کمک کند.

همچنین سیستم‌های ویژه مدیریت دود، فن‌های اگزوز آتش شعله آشکارسازهای دود و غیره باید برای مدت زمان معینی به طور کامل به کار خود ادامه دهند. لذا نیاز به اتصال مداوم و بدون وقفه به شبکه برق به اندازه کافی برای پشتیبانی از تخلیه ضروری است.

عملکرد کابل‌ ضد حریق

نقش کابل مقاوم در برابر حریق از جنبه حفاظت در برابر آتش شامل عملکرد و انتظارات زیر است:

به عنوان بخشی از سیستم‌های حفاظت از آتش و ایمنی جان که به اطلاع‌رسانی خروج و واکنش اضطراری/نجات کمک می‌کند.

نقش آن‌ها در یک منبع اشتعال (علت) و رفتار در زیر آتش می‌تواند به انتشار آنش و توسعه آنش محفظه کمک کند.

در شرایط استاندارد کابل‌های مقاوم در برابر آتش سطوح عملکرد متفاوتی را ارائه می‌دهند. این کابل‌ها یا سیستم‌ها می‌توانند تداوم الکتریکی را برای سی ،شصت، نود یا حتی صد و بیست دقیقه فراهم کنند.

کابل ضد حریق کویسل

شرکت کابل ضد حریق کویسل ایتالیا یکی از معتبرترین کارخانجات تولید کابل در جهان است که تولیدکننده انواع کابل های مقاوم در برابر حرارت از جمله کابل نسوز سیلیکونی ، کابل اعلام حریق ، کابل ضد آتش می باشد.

این کابل های ضد حریق مطابق با استانداردهای روز دنیا و تاییدیه سازمان آتش نشانی طبق استاندارد بین المللی BS 7629-1 می باشد.

کابل های مقاوم در برابر حریق کویسل در انواع سیلیکونی ساده و فویل و شیلد دار می باشد.

کابل های مقاوم در برابر حرارت ساده و فویل و شیلد دار در شش سایز ۱.۵×۲ ، ۱.۵×۳ ، ۱.۵×۴ ، ۲.۵×۲ ، ۲.۵×۳ ، ۲.۵×۴ تولید می گردد.

کابل های مقاوم در برابر حرارت ساده و فویل و شیلد دار دارای مقاومت دمایی از ۶۰- درجه سانتی گراد تا ۲۰۰+ درجه سانتی گراد می باشند،

کابل های مقاوم در برابر حرارت سادهدر سیم کشی های ساختمان ها و کابل های مقاوم در برابر حرارت فویل و شیلد دار عمدتا در سیستم های نفتی ، گازی و پتروشیمی و صنایع نظامی ، دفاعی ، صنایع هوافضا ، صنایع پزشکی ، صنایع مواد غذایی استفاده زیادی دارند.

برای دانلود کاتالوگ کابل ضد حریق کویسل با ما همراه باشید.

کابل ضد حریق کویسل
آیکون دانلود کاتالوگ

فرم اصالت کالای کابل ضد حریق

با طراحی فرم اصالت کالای کابل ضد حریق از تقلب و سواستفاده جلوگیری شده است. جعل و تقلب از قدیمی ترین مشکلات جوامع بشری می باشند. در یک فرآیند جعل یا تقلب یک طرف همواره به دنبال کسب منافع و یا آسیب رساندن به دیگران می باشد.

یکی از مواردی که تقلب در آن منافع سرشاری را برای متقلبان به دنبال دارد، ارائه محصولات و کالاهای تقلبی و جعلی می باشد. خوشبختانه سازمان آتش نشانی تهران برای جلوگیری از سو استفاده و تقلب این فرم را طراحی و در اختیار شرکت های تولید کننده و وارد کننده قرار داده تا مشتریان از صحت و اصل بودن تجهیزات آتش نشانی اطمینان کامل داشته باشند.

برای دانلود فرم اصالت کالای کابل ضد حریق به صفحه روبه رو مراجعه فرمایید.

مهمترین مشتریان ما

مهمترین مشتریان ما که در پروژه‌های آن‌ها به توفیق خدمت نائل آمدیم به شرح ذیل می‌باشند:

توجه: کارشناسان و مشاورین شرکت فنی و مهندسی آبادگستر تاسیسات ایرانیان ( مشاور، طراح، ناظر و مجری مورد تایید سازمان آتش نشانی ) با شماره تماس ☎️ ۹۱۰۹۲۰۷۶-۰۲۱ داخلی ۱۰۵ یا ۱۲۵ و یا شماره 📱 ۰۹۳۹۹۶۰۳۸۰۰ همواره آماده ارائه مشاوره رایگان 🥇 و پاسخگوئی به سوالات شما همراهان گرامی می‌باشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ما و آگاهی از محصولات آتش نشانی ، پروژه آتش نشانی ، دانلود آتش نشانی ، اخبار آتش نشانی و مقالات آتش نشانی مرتبط با حوزه ایمنی و آتش نشانی ، سایت شرکت آبادگستر تاسیسات ایرانیان را به دوستان خود معرفی فرمائید. همچنین جهت ارتباط با کارشناسان این شرکت از صفحه تماس با ما استفاده فرمائید.

شایان ذکر است شما می‌توانید با ارائه نظرات سازنده خود در بخش نظرات و یا از طریق ارسال به آدرس پست الکترونیکی info@atapars.com ما را در جهت ارتقاء سطح علمی مطالب منتشر شده یاری فرمائید. استفاده از این مطلب با ذکر نام شرکت فنی و مهندسی آبادگستر تاسیسات ایرانیان و یا آدرس سایت www.atapars.com بلامانع می‌باشد.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کابل ضد حریق”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی

keyboard_arrow_up