تاییدیه آتش نشانی

نگارنده:

Share
(1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 StarsLoading...)

تاریخ نگارش:

بازبینی:

تاییدیه آتش نشانی

توضیحات مقاله

تاییدیه آتش نشانی

اخذ تاییدیه آتش نشانی به عنوان یکی از دغدغه های اصلی مالکین محترم پروژه های مسکونی ، اداری ، تجاری ، صنعتی و بیمارستانی تبدیل شده است. ضوابط جدید و در حال تغییر ارائه شده توسط سازمان آتش نشانی موجب بروز مشکلات بسیاری برای کلیه مالکین محترم شده است. لذا استفاده از یک مشاور آتش نشانی دارای صلاحیت تایید شده و اطلاعات بروز موجب تسریع در پیگیری امور و همچنین کاهش هزینه های ساخت و بهره برداری پروژه خواهد شد.

تاییدیه آتش نشانی تهران را می بایست از سازمان آتش نشانی دریافت کنیم وظیفه این سازمان جلوگیری از بروز آتش سوزی و برخی حوادث و سانحه های دیگر است، از جمله مهم ترین وظایفی که بر عهده سازمان آتش نشانی است به قرار ذیل می باشد:

  • مقابله با حریق- حیوانات وحشی و…
  • نجات افرادی که در آسانسور حبس می شوند و یا در زیر آوار ساختمان و مانند این ها گرفتار می شوند.
  • علاوه بر موارد مذکور، تعیین صلاحیت ایمنی شرکت ها و ساختمان ها از مهم ترین وظایف این سازمان محسوب می شود.

ابلاغیه سازمان آتش نشانی تهران

در صورت گذشت بیش از یک سال و یا انجام هرگونه جرح و یا تعدیل در تمهیدات ایمنی و آتش نشانی (تاسیسات ایمنی، تغییر نقشه معماری ویا تغییرمقاومت سازه ساختمان در برابر آتش ) منوط به استعلام مجدد و اخذ نظر کارشناسی این سازمان خواهد بود.

همچنین صدور هرگونه گواهی از طرف شهرداری منطقه منوط به تسویه حساب عوارض ایمنی و آتش نشانی می باشد./ در راستای اجرای منویات شهردار محترم تهران، مبنی بر:

۱-ایجاد رضایت حداکثری شهروندان.

۲-تأمین شرایط ایمنی حداکثری شهروندان و همچنین به منظور کاهش زمان پاسخ به استعلامات، لازم است شهرداری محترم منطقه، ضمن هماهنگی با اداره برق به منظور جابجایی کابل برق هوایی یا تیرهای برق، شرایط دسترسی خودروهای آتش نشانی اقدام و به موازات آن نسبت به صدور گواهی ساختمان (پایان کار) اقدام نماید.

بدیهی است مسئولیت اجرای این موضوع بر عهده شهرداری محترم منطقه می باشد.

تاییدیه آتش نشانی پایان کار

تاییدیه آتشنشانی پایانکار از اهمیت ویژه ایی برخوردار است.

مالکین محترم کلیه پروژه ها جهت کسب پایانکار و سند مالکیت از شهرداری های محل ساخت پروژه خود نیازمند اخذ تاییدیه آتش نشانی از سازمان آتش نشانی هستند. تائیدیه آتش نشانی پایانکار از سوی مشاور مورد تایید سازمان آتش نشانی صادر و ارائه خواهد شد.

تاییدیه آتش نشانی درب ضد حریق

تاییدیه آتشنشانی درب ضد حریق از اهمیت ویژه ایی برخوردار است.

مالکین محترم کلیه پروژه ها جهت کسب پایانکار و سند مالکیت از شهرداری های محل ساخت پروژه خود نیازمند اخذ تاییدیه آتش نشانی از سازمان آتش نشانی هستند.

تائیدیه آتش نشانی درب ضد حریق از سوی تامین کنندگان درب ضدحریق مورد تایید سازمان آتش نشانی صادر و ارائه خواهد شد.

تاییدیه آتش نشانی اعلام حریق

تاییدیه آتش نشانی اعلام حریق از سوی تامین کنندگان سیستم اعلام حریق صادر و ارائه خواهد شد.

همکاران و مشتریان گرامی می‌توانند علاوه بر خرید مستقیم از این شرکت نسبت به تهیه اجناس مدنظر خود از نمایندگان مجاز این شرکت در سطح استان تهران اقدام نمایند؛ جهت اطلاعات از لیست نمایندگان مجاز فروش تجهیزات اعلام حریق سنس بر روی لینک نمایندگان مجاز فروش تجهیزات اعلام حریق سنس کلیک نمائید. جهت دریافت کاتالوگ اعلام حریق سنس کلیک نمائید.

تاییدیه آتش نشانی آسانسور

تاییدیه آتش نشانی آسانسور از سوی تامین کنندگان آسانسور صادر خواهد شد.

این برگه استاندارد آسانسور جهت درج در پرونده آتش نشانی جهت اخذ تاییدیه آتش نشانی لازم و ضروری است.

فرم تاییدیه آتش نشانی

فرم تاییدیه آتش نشانی از سوی مشاور مورد تایید سازمان آتش نشانی صادر و ارائه خواهد شد.

شما می توانید فرم تائیدیه آتش نشانی را در برگۀ فرم های سازمان آتش نشانی تهران مشاهده نمائید. تکمیل این فرم ها جهت اخذ تاییدیه آتش نشانی لازم و ضروری است.

صدور تاییدیه آتش نشانی

هدف از اخذ تاییدیه اتش نشانی همانگونه که پیشتر نیز به آن اشاره کردیم رعایت قوانین و مقررات ایمنی در زمان ساخت ساختمان است که این قوانین و مقرارت می بایست براساس قوانین و دستورالعمل های سازمان آتش نشانی باشد برای این منظور لازم است کارفرما برای دریافت این دستورالعمل ها به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک در شهر خود مراجعه کند، و برای آگاهی از روند و چگونگی اجرای آن ها با شرکت های خدمات آتش نشانی مشاوره لازم را داشته باشد تا از این طریق کاملا دقیق و اصولی ضوابط و دستورالعمل های ایمنی آتش نشانی را اجرا کنند.

اخذ تاییدیه آتش نشانی از سوی مشاور مورد تایید سازمان آتش نشانی صادر و ارائه خواهد شد.

شما می توانید مراحل صدور تاییدیه آتش نشانی ساختمان پنج طبقه و کمتر را در عکس های ارائه شده در این برگه بصورت کامل مشاهده نمائید.

مراحل صدور تاییدیه اتش نشانی

برای اخذ تاییدیه اتش نشانی می بایست مراحلی را طی کنید که این مراحل به شرح ذیل می باشد:

برای دریافت تاییدیه آتش نشانی ساختمان لازم است که مراحل اداری آن را با تشکیل پرونده در سازمان آتش نشانی پیگیری کنید برای این امر خود کارفرما در طی یک وکالت کاری انجام کلیه امور را به این سازمان می سپارد.

لازم به ذکر است که در برخی شهرها و مناطق برای دریافت تاییدیه آتش نشانی می بایست از طریق سازمان نظام مهندسی اقدام کنید.

در طی این مراحل برای دریافت تاییدیه اتش نشانی باید در جلسات فنی و حل اختلاف سازمان آتش نشانی شرکت کنید تا در زمان اجرای پروژه بتوانید با اطلاعات و آگهی که در این جلسات به دست آورده اید مشکلات و چالش های ایمنی و آتش نشانی پروژه خود را حل و فصل کنید.

گواهی نامه تایید اجرای سیستم اعلام و اطفا حریق

اجرای درست و اصولی و همچنین مشاوره با کارشناسان مورد تاییدیه سازمان آتش نشانی و نظارت بر اجرا و بررسی سیستم های اعلام و اطفا حریق و تحویل آن از پیمانکار و نیز مورد بررسی قرار دادن برخی تجهیزات مانند

درهای دودبند- تجهیزات جانبی برای استخر و سایر وسایل مورد نیاز مطابق با استاندارد و ضوابط آتش نشانی می تواند از تمامی مشکلات و چالش هایی که در طی دریافت تاییدیه آتش نشانی برای ساختمان و یا مراکز تجاری با ان روبرو هستید کاهش دهد.

برای آشنایی با دستورالعمل ها و ضوابط آتش نشانی می بایست به یکی از شرکت های مشاور آتش نشانی مراجعه کنید.

برای دریافت راهنمایی و دریافت تاییدیه از این شرکت ها می بایست حتما قراردادی مابین کارفرما و شرکت مشاور آتش نشانی تنظیم شود.

در رو به رو نمونه گواهی نامه تایید اجرای سیستم اعلام و اطفا حریق توسط شرکت آبادگستر تاسیسات ایرانیان ارائه شده است.

گواهی نامه تایید اجرای سیستم اعلام و اطفا حریق

راهنمای کامل مراحل اخذ تاییدیه آتش نشانی

مراحل قرارداد و مدارک مورد نیاز برای تنظیم قرارداد با شرکت مشاور آتش نشانی به قرار ذیل است:

اجرای دستورالعمل پروژه ها و کلیه مراحل کار ، از طریق سامانه بازرسی و کنترل خدمات ایمنی ، مابین شرکت های مشاور آتش نشانی و سازمان آتش نشانی صورت می پذیرد.

  • مالک ساختمان با دردست داشتن مدارک ذیل به یکی از شرکت های مشاور آتش نشانی مراجعه می کند:
  • اصل و کپی سند مالکیت ساختمان
  • اصل و کپی کارت ملی
  • نقشه های فاز ۱
  • فیش پرداخت عوارض
  • تنظیم و عقد قرارداد مشاوره با شرکت های مشاور آتش نشانی سازمان آتش نشانی
  • دریافت فرم تعیین شرکت که به مهر و امضای مدیر عامل شرکت رسیده باشد
  • حتما می بایست در فرم تعیین شرکت مجری براساس دستورالعمل، نحوه فعالیت شرکت در مورد آن پرونده توسط خود شرکت علامت گذاری شود
  • بعد از این که مالک فرم را دریافت کرد می بایست به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه کرده و فرم مذکور را ثبت کند و از این طریق شرکت مشاور آتش نشانی خود را تعیین و اعلام نماید، سپس شرکت می تواند بر روی پرونده مذکور نظارت داشته و کلیه عملیات را براساس دستورالعمل های قانونی انجام دهد.
  • بعد از انجام این روند شرکت مشاور آتش نشانی وظیفه دارد اجرا امور پروژه را براساس مقررات پیش ببرد و در زمان های تعیین شده گزارش کار خود را به سازمان آتش نشانی ارسال کند.

توجه: تنها شرکت هایی مجاز به انجام این فرآیند هستند که جز لیست شرکت های مورد تایید و صلاحیت سازمان آتش نشانی باشند وظایف تعریف شده برای این شرکت ها شامل ایمنی در معماری- سیستم های کشف اطفاحریق- سیستم های تهویه و اگزاست فن و سیستم های اطفا حریق می باشد، برخی شرکت ها تنها برای پوشش اسکلت فلزی و یا سیستم تهویه اگزاست فن مجاز به فعالیت می باشند.

مالکین می بایست به این نکته توجه داشته باشند که در زمان انتخاب شرکت مشاور آتش نشانی حتما موارد مذکور را در مدنظر قرار دهند و شرکتی را انتخاب کنند که حتما به ۴ گزینه فوق دسترسی داشته و برای آن ها مجاز باشد.

فرم تاییدیه آتش نشانی از سوی سازمان آتش نشانی به شهرداری ارسال شده و با کامل شدن روند و پروسه کار و همچنین بازدید سازمان آتش نشانی از پروژه، فرم مربوطه به کارشناسان سازمان می رسد و فرم نهایی به مهر و امضای رییس پیشگیری رسیده و به شهرداری ارسال می شود و شهرداری نیز بعد از دریافت فرم مربوطه پایان کار را برای کارفرما صادر می کند،

لازم است که بدانید این فرم از طریق اداره آتش نشانی به شهرداری ارسال می شود و جابجایی آن به صورت دستی توسط مالک غیرمجاز می باشد و در تمام مراحل و روند اداری و بازدیدهای مدیریتی تنها شماره اتوماسیون این فرم در اختیار مالک قرار می گیرد که مالک از طریق این شماره اطمینان کسب می کند که مراحل و روند کاری برای تاییدیه سازمان آتش نشانی به اتمام رسیده است و پس از گذشت دو روز اصل فرم تاییدیه براساس همان شماره به شهرداری ارسال خواهد شد.

مالک بعد از گذشت این دو روز با مراجعه به شهرداری روند اداری برای دریافت برگه پایان کار و گواهی بهره برداری از ساختمان را طی می کند.

در واقع با توجه به مطلب ذکر شده دانستیم تا وقتی که مالک تاییدیه آتش نشانی را دریافت نکند نمی تواند پایانکار را دریافت کند و لازمه دریافت این تاییدیه عقد قراردارد با یکی از شرکت های مشاور آتش نشانی مورد تایید سازمان آتش نشانی است.

شرکت های مورد تایید سازمان آتش نشانی

شرکت های مورد تایید سازمان آتش نشانی در سایت سازمان آتش نشانی بصورت لیست شده وجود دارد.

خوانندگان گرامی می توانند با مراجعه به سایت سازمان آتش نشانی از این لیست اطلاع پیدا نموده و نسبت به انتخاب مشاور مورد تایید سازمان آتش نشانی برای پروژه خود اقدام نمایند.

برندهای دارای تاییدیه آتش نشانی

برندهای مورد تایید آتش نشانی در سایت سازمان آتش نشانی بصورت لیست شده وجود دارد.

خوانندگان گرامی می توانند با مراجعه به سایت سازمان آتش نشانی می توان:

  1. از این لیست اطلاع پیدا کرد.
  2. نسبت به انتخاب برندهای مورد تایید آتش نشانی برای پروژه خود اقدام نمایند.

پروژه‌های آتش نشانی

اجناس آتش نشانی ساختمان پنج طبقه

1V1K5F
1V2K5F
2V1K5F
2V2K5F

اجناس آتش نشانی پروژه های جز از کل

بطور کلی به پروژه‌هائی جز از کل گفته می‌شود که یک یا چند واحد از ساختمان مانند یک واحد مطب که در یک ساختمان قرار دارد نیازمند است مطابق با ضوابط و مقررات سازمان آتش نشانی نسبت به اخذ تائیدیه از سازمان آتش نشانی تهران اقدام نماید.

این پروژه‌ها برای اخذ تائیدیه آتش نشانی نیاز به نصب و راه‌اندازی سیستم اعلام و اطفاء حریق مطابق دستورالعمل اخذ شده از سازمان آتش نشانی دارند.

نمونه لیست تجهیزات مورد استفاده در پروژه‌های جز از کل را جهت بهره‌برداری شما همراهان گرامی در رو به رو قرار داده شده است.

لیست تجهیزات آتش نشانی پروژه جز از کل

قرارداد مشاوره آتش نشانی

همانگونه که می دانید از مهم ترین ملزومات یک ساختمان برای نشان دادن هویت آن صدور شناسنامه است، اما لازم است که بدانید علاوه بر شناسنامه ساختمان تاییدیه اتش نشانی نیز برای ساختمان ها لازم و ضروری می باشد، دریافت این تاییدیه به معنای رعایت نکات ایمنی و قوانین و دستورالعمل های سازمان آتش نشانی در زمان ساخت و ساز است حال این سوال پیش می آید که برای دریافت این تاییدیه چه کاری باید انجام داد.

ما در این مقاله قصد داریم به بررسی قرارداد مشاوره آتش نشانی بپردازیم که براساس قرارداد مشاوره آتش نشانی می تواند در نهایت تاییدیه سازمان آتش نشانی را دریافت کنید برای آشنایی و کسب اطلاعات لازم در خصوص این قرارداد با ما همراه باشید.

قیمت مشاوره آتش نشانی

قیمت مشاوره آتش نشانی در آذر ماه ۱۴۰۰ در استان تهران توسط شرکت فنی و مهندسی آبادگستر تاسیسات ایرانیان ، بعنوان مشاور آتش نشانی در این برگه ارائه شده است.

این لیست قیمت خدمات در آذر ماه ۱۴۰۰ پس از بررسی و برآورد هزینه خدمات ارائه شده از جمله مشاوره آتش نشانی توسط انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های ایمنی و مهندسی حریق استان تهران ارائه شده است.

یکی از مهم ترین اهداف سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ، بالا بردن آگاهی و دانش مردم جامعه در مورد ایمنی و نصب و اجرای صحیح سیستم های ایمنی در ساختمان ها است، از این رو این سازمان تمام تلاش خود در این زمینه به کار برده است تا با به کار گیری افرادی که در این زمینه از دانش- آگاهی و مهارت کافی برخوردارند به عنوان مشاوره ایمنی اتشنشانی استفاده کند.

قرارداد تعمیر و نگهداری آتش نشانی

برای دست یابی به پیشگیری ایجاد حریق و در صورت ایجاد آن برای جلوگیری از پیشرفت و ادامه سوختن، اجرای انواع مختلف سیستم اعلام و اطفای حریق مانند تعمیر کپسول آتش نشانی در ساختمان های مختلف ضروریست، ولی مهم تر از آن آماده بودن این سیستم ها در زمان حریق و انجام وظایف محوله ی آنها در بزنگاه خطر می باشد. بنابراین پس از اجرای صحیح این سیستم ها نگهداری و تعمیرات دوره ای آنها، رسیدگی دوره ای به تجهیزات فاسد شدنی و آماده به کار بودن آنها از اهمیت بالای برخوردار می باشد.

برای دستبابی به قرارداد تعمیر و نگهداری سیستم اعلام حریق و دانلود قرارداد تعمیر و نگهداری آتش نشانی به لینک روبه رو مراجعه فرمایید.

قیمت تعمیرات و نگهداری آتش نشانی

قیمت تعمیر و نگهداری آتش نشانی دو ساله در آذر ماه ۱۴۰۰ در استان تهران توسط شرکت فنی و مهندسی آبادگستر تاسیسات ایرانیان ، بعنوان مشاور آتش نشانی در این برگه ارائه شده است.

این لیست نرخ خدمات تعمیر و نگهداری دو ساله در آذر ماه ۱۴۰۰ پس از بررسی و برآورد هزینه خدمات ارائه شده از جمله خدمات تعمیر و نگهداری دو ساله توسط انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های ایمنی و مهندسی حریق سازمان آتش نشانی تهران ارائه شده است.

چرا باید آبادگستر تاسیسات ایرانیان را برای دریافت خدمات ایمنی و آتش نشانی خود انتخاب کنید…؟!

  • icon
    مشاور مورد تایید سازمان آتش نشانی تهران

    معماری اعلام حریق 🧯 اطفا حریق 🧯 سیستم‌‌‌‌‌‌‌‌های تهویه و اگزاست فن 🧯 مقاوم‌سازی سازه های فلزی در برابر حریق

  • icon
    عضو انجمن

    انجمن صنفی کارفرمائی شرکت های ایمنی و مهندسی حریق استان تهران

  • icon
    عضو اتحادیه

    اتحادیه صنف لوازم ایمنی، آتش نشانی و علائم نیروهای مسلح

کلمات کلیدی : تاییدیه آتش نشانی | تاییدیه آتش نشانی | تاییدیه آتش نشانی | تاییدیه آتش نشانی | تاییدیه آتش نشانی

درباره ما

شرکت آبادگستر تاسیسات ایرانیان (آتا) (مسئولیت محدود) در سال ۱۳۹۴ با همکاری گروهی از کارشناسان و متخصصین در زمینه‌های سازه، معماری، تاسیسات الکتریکی و مکانیکی تأسیس گردید. این شرکت افتخار دارد که در گذشته، طرح‌‌‌‌ها و پروژه‌های متعددی را در اقصی نقاط کشور انجام داده است. مشاوره آتش نشانی ، طراحی، نظارت و اجرای سیستم اعلام حریق و اطفا حریق ، تاسیسات حرارتی و برودتی از جمله فعالیت‌های مهم این شرکت بوده است.

کلمات کلیدی : تاییدیه آتش نشانی | تاییدیه آتش نشانی | تاییدیه آتش نشانی | تاییدیه آتش نشانی | تاییدیه آتش نشانی

توجه: کارشناسان و مشاورین شرکت فنی و مهندسی آبادگستر تاسیسات ایرانیان ( مشاور، طراح، ناظر و مجری مورد تایید سازمان آتش نشانی ) با شماره تماس ☎️ ۹۱۰۹۲۰۷۶-۰۲۱ داخلی ۱۰۵ یا ۱۲۵ و یا شماره 📱 ۰۹۳۹۹۶۰۳۸۰۰ همواره آماده ارائه مشاوره رایگان 🥇 و پاسخگوئی به سوالات شما همراهان گرامی می‌باشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ما و آگاهی از محصولات آتش نشانی ، پروژه آتش نشانی ، دانلود آتش نشانی ، اخبار آتش نشانی و مقالات آتش نشانی مرتبط با حوزه ایمنی و آتش نشانی ، سایت شرکت آبادگستر تاسیسات ایرانیان را به دوستان خود معرفی فرمائید. همچنین جهت ارتباط با کارشناسان این شرکت از صفحه تماس با ما استفاده فرمائید.

شایان ذکر است شما می‌توانید با ارائه نظرات سازنده خود در بخش نظرات و یا از طریق ارسال به آدرس پست الکترونیکی info@atapars.com ما را در جهت ارتقاء سطح علمی مطالب منتشر شده یاری فرمائید. استفاده از این مطلب با ذکر نام شرکت فنی و مهندسی آبادگستر تاسیسات ایرانیان و یا آدرس سایت www.atapars.com بلامانع می‌باشد.

کلمات کلیدی : تاییدیه آتش نشانی | تاییدیه آتش نشانی | تاییدیه آتش نشانی | تاییدیه آتش نشانی | تاییدیه آتش نشانی

۱۸ دیدگاه. پیغام بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سایر مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up