پرده ضد حریق ( Fire Curtain )

شناسه محصول: Fire Curtain

قیمت برای شما :

جهت استعلام قیمت تماس بگیرید.

با توجه به نوسانات قیمت دلار خواهشمند است پیش از نهائی کردن خرید و همچنین بهره‌مندی از تخفیفات ویژه و مشاوره رایگان 🥇 با شماره ☎️ ۹۱۰۹۲۰۷۶-۰۲۱ و یا 📱 ۰۹۳۹۹۶۰۳۸۰۰ تماس حاصل فرمائید.

توضیحات محصول

پرده ضد حریق

پرده ضد حریق یکی از محصولات ایمنی و حفاظتی است که در بسیاری از ساختمان‌ها و فضاهای عمومی استفاده می‌شود. پرده ضد حریق، به عنوان یک راه حل ایمنی در برابر آتش، می‌تواند در صورت بروز حریق، از گسترش آن جلوگیری کند و زمان بیشتری را برای خروج افراد و نجات جان‌ها فراهم کند.

پرده ضد حریق با استفاده از مواد خاص، از جمله الیاف شیشه‌ای، پلی استر و سایر مواد ضد حریق، ساخته می‌شود. این پرده‌ها به صورت پایدار در برابر آتش عمل کرده و می‌توانند در صورت بروز حریق، از گسترش آن جلوگیری کنند.

پرده‌های ضد حریق به دو نوع سیستم باز و سیستم بسته تقسیم می‌شوند. سیستم باز، به این معنی است که در صورت بروز حریق، پرده به صورت خودکار باز می‌شود و مسیر خروج را آزاد می‌کند. در سیستم بسته، پرده همواره بسته است و در صورت بروز حریق، به صورت خودکار باز می‌شود.

مشخصات پرده ضد حریق

پرده‌های ضد حریق در بسیاری از ساختمان‌ها به عنوان یک راه حل ایمنی در برابر آتش استفاده می‌شوند. این پرده‌ها به دلیل وزن کم، حجم کم و هزینه کمتر، به عنوان یک راه حل اقتصادی و کارآمد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پرده‌های ضد حریق، به عنوان یک راه حل ایمنی در برابر آتش، می‌توانند در صورت بروز حریق، از گسترش آن جلوگیری کنند و زمان بیشتری را برای خروج افراد و نجات جان‌ها فراهم کنند. همچنین، این پرده‌ها به دلیل قابلیت شستشو و ضد عفونی، به عنوان یک راه حل ایده‌آل در بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نقشه پرده ضد حریق

تفــاوت پــرده ضد حریق و دود

پرده ضد دود برای مدیریت و کنترل دود و ایجاد زون های مجزای دودبند مورد استفاده قرار میگیرند. پرده ضد حریق جایگزین درب های ضد حریق یا هر محصولی که برای پارتیشن بندی در کلاس آتش می باشد، می شوند. در واقع پرده ضد حریق جلوی گسترش آتش (و متعاقبا دود) را میگیرد، پرده دود تنها جلوی دود را میگیرد.

پرده ضد حریق و دود به صورت کلی دارای سه تیپ هستند: E، EI و EW

تیپ E از عبور دود و شعله جلوگیری می کند، تیپ EI علاوه بر دو مورد پیــش گفته از عبور حــرارت نیز جلوگیری می کنــد (به میزانی که اجســامی که سمت حریق نیستند شــعله ور نشوند) و تیپ EW که علاوه بر ســه مورد گفته شــده، عبور حرارت را تا حدی کم می کند که آســیب دیدگی افرادی که در سمت حریق نیستند نیز کاهش یابد.

پوســت بدن در معــرض تابش حرارتی به میــزان چهار کیلووات بر مترمربع و به مدت پانزده تا سی و پنج ثانیه احســاس سوزش و درد خواهد کــرد. در صورت افزایش این زمان بیش از صد ثانیه احتمال ایجاد تاول و ســوختگی وجود خواهد داشــت. ایجاد پوشش آلومینیومی روی پارچه می تواند با افزایش بازتابش حرارتی تا دمای ششصد درجه سلســیوس، ضریب انتقال حــرارت کلی را به مقــدار قابل توجهی کاهش دهد.

  • مشخصات پرده ضد دود

ترکیبات: شیشــه + آلومینیوم + پوشش پلیمری در هر طرف از پارچه تست

ظرفیت تحمل حرارت: هزار درجه سانتی گراد در شصت دقیقه

رنگ: خاکستری

ابعاد: ضخامت ۰.۴۳ میلی متر

تعداد چله در هر سانتی متر: ۱هجده عدد

  • مشخصات پرده ضد حریق

ترکیبات: فولاد ضد زنگ + سیستم تقویت + شیشه بافته شده پارچه پوشش داده شده با نقره پلی اتیلن + الیاف پشم شیشه

ظرفیت تحمل حرارت: هزار درجه سانتی گراد در دویست و هفتاد دقیقه

رنگ: خاکستری

ابعاد: ضخامت نیم میلی متر و عرض هزار میلی متر

تعداد چله در هر سانتی متر: شانزده عدد

کاربرد پرده ضد حریق

  1. پرده‌های ضد حریق در بسیاری از ساختمان‌ها استفاده می‌شوند. این پرده‌ها به عنوان یک راه حل ایمنی در برابر آتش، در فضاهای عمومی، ادارات، بیمارستان‌ها، هتل‌ها و سایر ساختمان‌های عمومی استفاده می‌شوند.
  2. در فضاهای عمومی، پرده‌های ضد حریق به عنوان جایگزین مناسب برای درب‌های ضد حریق استفاده می‌شوند. این پرده‌ها به دلیل وزن کم، حجم کم و هزینه کمتر، به عنوان یک راه حل اقتصادی و کارآمد مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  3. در بیمارستان‌ها، پرده‌های ضد حریق به عنوان راه حلی برای جداسازی بخش‌های مختلف از یکدیگر استفاده می‌شوند. این پرده‌ها به دلیل قابلیت شستشو و ضد عفونی، به عنوان یک راه حل ایده‌آل در بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  4. در هتل‌ها، پرده‌های ضد حریق به عنوان جایگزین مناسب برای درب‌های ضد حریق استفاده می‌شوند. این پرده‌ها به دلیل وزن کم، حجم کم و هزینه کمتر، به عنوان یک راه حل اقتصادی و کارآمد مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • پارتیشن جلوی درب آسانسور

با توجه به اینکه بیشترین شلوغی در آتش سوزی جلوی درب آسانسور منطقه ی خروج است، با استفاده از پرده حریق و دود، یک پارتیشن (تفکیک) پارتیشن جلوی درب آسانسور با توجه به اینکه بیشترین شلوغی در آتش سوزی جلوی درب آسانسور منطقه ی خروج است، با استفاده از پرده حریق و دود، یک پارتیشن (تفکیک)

  • آتریوم ها

امــروزه در طراحی محاســبات آتریوم، اســتفاده از پرده حریق و دود می توانــد ظرفیت فن را به طور قابل توجهی کاهش دهد. با نصب پــرده دود و کاهش ظرفیت فــن، لایه ی دود می تواند در ارتفاع کمتری تشــکیل شود که می بایســت اثرات مکانیسم انتقال گرمای تشعشــع و جلوگیری از پدیده هایی مثل فلش اور.پیش بینی شود.

فضای آتریوم
  • جنبه بیرونی

با نصب این پرده ها در بنای خارجی ســاختمان و روی پنجره های مشــرف به پله ی فرار، در هنگام حریق پله ها از آتش سوزی و دمای بالای شعله ها محفوظ می مانند.

در عملکرد اضطراری، به افرادی که پس از بســته شدن پرده در حریــق به دام افتاده اند کمک می کنــد تا ضمن حفظ ایمنی بتوانند به ناحیه ی پشــت پرده برســند. با زدن کلید اضطراری کنار پــرده، پرده تــا حدی که قبــلاً برنامه ریزی شــده جمع می شــود تا علاوه بــر اینکه همچنان دود را بــالا نگه می دارد، امکان خروج افراد را نیز مهیا ســازد و سپس به صورت خودکار بسته شود.

ایجاد مسیرهای امن برای خروج اضطراری
  • پارکینگ ها

امروزه برای جداســازی زون ها در پارکینگ ها از پرده دودبند اســتفاده می شــود. مطابق آخرین ضوابط ملاک عمل ســازمان آتش نشانی تهران در صورتی که مســاحت ناخالص هر طبقه از پارکینــگ بیش از ۲۰۰۰ مترمربع باشــد، هر طبقه باید حداقل به دو قســمت به اندازه های تقریباً مســاوی تقسیم شده و به دو خروج دسترســی داشــته باشد که خروج دوم اســتثناً می تواند آسانســور و یا پله برقی باشــد.

این زون بندی مطابق ضوابط آن سال می توانست توســط جداکننده های فیزیکی نظیر دیوارها و مصالــح مقاوم، پرده حریق و دود، موانع دود، درب ریلی و کرکره ای انجام گیرد کــه مصالح به کار رفته می بایســت دارای مقاومت کافی در برابر حریق باشــند (البتــه امروزه درب های کرکره ای نیــز به ســمت جایگزینی با پرده حریق و دود می رونــد). جزئیات بیشــتر در ضوابط ملاک عمل ســازمان آتش نشــانی تهران قید شده است.

نصب پرده ضد حریق

نصب پرده‌های ضد حریق، به دلیل ماهیت خاص این محصولات، نیاز به تجربه و تخصص دارد. برای نصب پرده‌های ضد حریق، باید از تکنیک‌های خاصی استفاده شود و نصب این پرده‌ها باید توسط کارشناسان مجرب و متخصص انجام شود.

پرده‌های ضد حریق، باید به صورت منظم باز و بسته شوند تا عمر مفید آن‌ها افزایش یابد. همچنین، باید در صورت بروز هرگونه خرابی، به سرعت تعمیر شوند تا از کارایی آن‌ها حفاظت شود.

نکات قابل توجه

  • پرده‌های ضد حریق، باید به صورت منظم باز و بسته شوند تا عمر مفید آن‌ها افزایش یابد.
  • نصب پرده‌های ضد حریق، به دلیل ماهیت خاص این محصولات، نیاز به تجربه و تخصص دارد.
  • پرده‌های ضد حریق، باید در صورت بروز هرگونه خرابی، به سرعت تعمیر شوند تا از کارایی آن‌ها حفاظت شود.
  • پرده‌های ضد حریق، به عنوان یک راه حل ایمنی در برابر آتش، می‌توانند در صورت بروز حریق، از گسترش آن جلوگیری کنند و زمان بیشتری را برای خروج افراد و نجات جان‌ها فراهم کنند.
  • استفاده از پرده ضد حریق، به دلیل وزن کم، حجم کم و هزینه کمتر، به عنوان یک راه حل اقتصادی و کارآمد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت پرده ضد حریق

یکی از مهم‌ترین عوامل در خرید پرده ضد حریق، قیمت آن است. قیمت پرده های ضد حریق به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

  1. جنس پرده: جنس پرده یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت آن است. پرده های ضد حریق با استفاده از مواد خاصی ساخته می شوند که قابلیت مقاومت در برابر حرارت و آتش را دارند. پرده های ساخته شده از مواد با کیفیت بالا، قیمت بیشتری دارند.
  2. اندازه پرده: اندازه پرده نیز یکی از عوامل تعیین کننده قیمت آن است. پرده های بزرگتر قیمت بیشتری دارند.
  3. نوع نصب: نوع نصب پرده نیز بر قیمت آن تأثیر می گذارد. پرده هایی که به صورت دائمی نصب می شوند، قیمت بیشتری دارند.
  4. برند پرده: برند پرده نیز تأثیر بسزایی در قیمت آن دارد. پرده های ساخته شده توسط برندهای معروف و معتبر، قیمت بیشتری دارند.

قیمت پرده های ضد حریق در بازار به صورت متفاوتی است. با توجه به عوامل فوق، می توان گفت که قیمت پرده ضد حریق از چند صد هزار تا چند میلیون تومان متغیر است. برای خرید پرده ضد حریق، بهتر است به شرکت معتبر و با تجربه آبادگستر تاسیسات ایرانیان مراجعه فرمایید و خرید کنید و با توجه به نیاز خود، پرده مناسب را انتخاب کنید.

درباره ما

شرکت آبادگستر تاسیسات ایرانیان (آتا) (مسئولیت محدود) در سال ۱۳۹۴ با همکاری گروهی از کارشناسان و متخصصین در زمینه‌های سازه، معماری، تاسیسات الکتریکی و مکانیکی تأسیس گردید. این شرکت افتخار دارد که در گذشته، طرح‌‌‌‌ها و پروژه‌های متعددی را در اقصی نقاط کشور انجام داده است. مشاوره آتش نشانی ، طراحی، نظارت و اجرای سیستم اعلام حریق و اطفا حریق ، تاسیسات حرارتی و برودتی از جمله فعالیت‌های مهم این شرکت بوده است.

مهمترین مشتریان ما

مهمترین مشتریان ما که در پروژه‌های آن‌ها به توفیق خدمت نائل آمدیم به شرح ذیل می‌باشند:

توجه: کارشناسان و مشاورین شرکت فنی و مهندسی آبادگستر تاسیسات ایرانیان ( مشاور، طراح، ناظر و مجری مورد تایید سازمان آتش نشانی ) با شماره تماس ☎️ ۹۱۰۹۲۰۷۶-۰۲۱ داخلی ۱۰۵ یا ۱۲۵ و یا شماره 📱 ۰۹۳۹۹۶۰۳۸۰۰ همواره آماده ارائه مشاوره رایگان 🥇 و پاسخگوئی به سوالات شما همراهان گرامی می‌باشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ما و آگاهی از محصولات آتش نشانی ، پروژه آتش نشانی ، دانلود آتش نشانی ، اخبار آتش نشانی و مقالات آتش نشانی مرتبط با حوزه ایمنی و آتش نشانی ، سایت شرکت آبادگستر تاسیسات ایرانیان را به دوستان خود معرفی فرمائید. همچنین جهت ارتباط با کارشناسان این شرکت از صفحه تماس با ما استفاده فرمائید.

شایان ذکر است شما می‌توانید با ارائه نظرات سازنده خود در بخش نظرات و یا از طریق ارسال به آدرس پست الکترونیکی info@atapars.com ما را در جهت ارتقاء سطح علمی مطالب منتشر شده یاری فرمائید. استفاده از این مطلب با ذکر نام شرکت فنی و مهندسی آبادگستر تاسیسات ایرانیان و یا آدرس سایت www.atapars.com بلامانع می‌باشد.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پرده ضد حریق ( Fire Curtain )”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی

keyboard_arrow_up