نحوه شارژ کپسول آتش نشانی باید ها و نبایدها

نگارنده:

Share
(1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 StarsLoading...)

تاریخ نگارش:

بازبینی:

نحوه شارژ کپسول آتش نشانی | نحوه شارژ کپسول آتشنشانی

توضیحات مقاله

داشتن یک کپسول آتش نشانی برای مواقع ضروری و حیاتی بسیار اهمیت دارد، همچنین کپسولی که مورد تایید سازمان آتش نشانی تهران باشد بسیار مهم است ، به همین دلیل بیشتر کارگاه های صنعتی، جایگاه های سوخت، مدارس و بیمارستان ها حداقل یک یا دو کپسول اتش نشانی را دارند. اما نحوه استفاده و نحوه شارژ کپسول آتش نشانی با یکدیگر نیست، برای شارژ کپسول های اتش نشانی باید به کارگاه های معتبر مراجعه کنید. ما در این مقاله شما را با نکات ایمنی و نحوه شارژ کپسول اتش نشانی آشنا می کنیم، با ما تا انتها همراه باشید.

ویژگی های کارگاه تخصصی شارژ کپسول آتش نشانی

  • لوگو اتحادیه آتش نشانی تهران
    مورد تائید اتحادیه

    اتحادیه صنف فروشندگان و تولیدکنندگان لوازم ایمنی ، کلاه و آتش نشانی

  • لوگو دوست دار محیط زیست
    دوست دار محیط زیست

    فاقد مواد سمی و برگشت ناپذیر

  • مواد استاندارد

    از مواد مرغوب و با کیفیت جهت شارژ کپسول‌ها استفاده خواهد شد.

  • تحویل
    تحویل فوری

    با دارا بودن مجموعه ای بزرگ از شبکه حمل و نقل آمادگی برداشت ، تحویل و نصب فوری در محل وجود دارد.

  • مشاوره رایگان
    مشاوره رایگان

    کارشناسان ما آماده ارائه مشاوره رایگان تلفنی قبل از انجام سفارش توسط مشتریان محترم می باشند.

  • لیست قیمت شارژ کپسول آتشنشانی Co2
    قیمت مصوب اتحادیه

    جهت مشاهده لیست قیمت شارژ کپسول آتش نشانی در سال ۱۴۰۱ اینجا کلیک نمائید.

  • خدمات نصب
    خدمات نصب رایگان

    امکان برداشت کپسول ها و همچنین نصب مجدد توسط تیم اجرائی این شرکت بصورت رایگان مهیا است.

شارژ کپسول آتش نشانی

مقالات مرتبط با شارژ کپسول آتش نشانی

همچنین شما می توانید مقالات مرتبط با شارژ کپسول آتش نشانی | Fire Extinguisher Recharge Service را در صفحات ذیل مشاهده فرمائید:

خدمات شارژ کپسول آتش نشانی | Fire Extinguisher Recharge Service به شرح و قیمت ذیل است:

همچنین قیمت کپسول آتش نشانی | Fire Extinguishers Price به شرح ذیل بصورت آنلاین در فروشگاه اینترنتی این شرکت به فروش می رسد:

قیمت شارژ کپسول آتش نشانی برای انواع کپسول ( شارژ کپسول آتش نشانی پودری و شارژ کپسول آتش نشانی CO2 ) در اوزان مختلف در لیست قیمت شارژ کپسول آتش نشانی درج شد است.

شارژ کپسول آتش نشانی در غرب تهران در کارگاه شارژ کپسول آتش نشانی این شرکت زیر نظر اتحادیه شارژ کپسول آتش نشانی تهران در حال انجام است.

هزینه شارژ کپسول آتش نشانی به زمان شارژ کپسول آتش نشانی و نحوه شارژ کپسول آتش نشانی بستگی دارد.

بعد از اتمام شارژ کپسول و در زمان تحول آن به مشتریان گرامی ، کارت شارژ کپسول آتش نشانی توسط این شرکت بر روی کپسول آتش نشانی نصب خواهد شد. هزینه کلیه خدمات در هزینه شارژ کپسول آتش نشانی اعلامی این شرکت به مشتریان گرامی لحاظ شده است.

اهمیت تجدید و نحوه شارژ کپسول آتش نشانی

امروز برخی از افراد گمان می کنند شارژ کپسول های اتش نشانی ( شارژ کپسول آتش نشانی پودری و شارژ کپسول آتش نشانی CO2 ) امکان پذیر نمی باشد، اما این تفکر اشتباه است! کپسول های اتش نشانی با هر رنگ و مدلی قابل شارژ هستند، البته زمان شارژ کپسول آتش نشانی مجدد به نحوه مصرف شما نیز بستگی دارد. برخی از افراد بعد از چندین بار استفاده از کپسول اتش نشانی آن را شارژ نمی کنند، اما این افراد باید این نکته را باید مدنظر داشته باشند که کپسول اتش نشانی بعد از چندبار استفاده دیگر قدرت پرتاب اولیه را ندارد.

البته همیشه کپسول اتش نشانی با تجدید شارژ دوباره مثل روز اول نمی شود، چه بسا در حین استفاده دچار ضربه دیدگی یا خرابی شود. در صورت خرابی کپسول اتش نشانی باید به فکر یک کپسول جدید باشید. البته امروز در کارگاه های تست و تجدید شارژ کپسول آتش نشانی خدمات دیگری مثل تعمیرات نیز ارائه می دهند، با مراجعه به این کارگاه ها می توانید کپسول اتش نشانی یا کپسول آتش نشانی پودری خود را تعمیر کنید. کارکنان این کارگاه ها با نحوه شارژ کپسول های اتش نشانی آشنا هستند.

امروز کپسول های اتش نشانی قابل شارژ و غیرقابل شارژ در بازار موجود هستند، البته قیمت شارژ کپسول آتش نشانی مانند قیمت شارژ کپسول آتش نشانی CO2 بیشتر می باشد. کپسول هایی که غیر قابل شارژ هستند را نمی توان چند بار استفاده کرد، در زمان استفاده از این کپسول ها باید این نکته را مدنظر داشته باشید که استفاده دوباره این کپسول ها هیچگونه کاربردی ندارد. برای تست کردن کپسول اتش نشانی هرگز از ان استفاده نکنید، چرا که کپسول بعد از استفاده کارایی اولیه خود را ندارد. بعد از استفاده از کپسول اتش نشانی باید ان را دوباره شارژ کنید، برخی از کپسول های اتش نشانی در صورت استفاده نشدن، تا یک سال نیز نیاز به شارژ مجدد ندارند. برای شارژ کپسول های اتش نشانی به صورت ایمن باید به کارگاه شارژ کپسول آتش نشانی معتبر مراجعه نمائید. لیست قیمت شارژ کپسول آتش نشانی که توسط اتحادیه شارژ کپسول آتش نشانی تهران منتشر شده است ، هزینه شارژ کپسول آتش نشانی انواع مختلف کپسول را نشان داده است.

در چه مواردی شارژ کپسول آتش نشانی اهمیت دارد؟

  • بعد از یک بار استفاده از کپسول باید نسبت به تجدید شارژ کپسول اقدام کنید، اگر کپسول نیمه پر باشد دیگر قدرت پرتاب اولیه خود را ندارد. کپسول اتش نشانی باید در هنگام استفاده قدرت بالایی داشته باشد تا فرد بدون نزدیک شدن به اتش ان را خاموش کند. نحوه شارژ کپسول آتشنشانی نیز در فشار پرتاب تاثیر به سزایی دارد.
  • کپسول اتش نشانی را بعد از مدتی حتما شارژ کنید، شاید با خود بگویید من که از این کپسول استفاده نکرده ام؟! اما باید بگوییم یک کپسول اتش نشانی باید هر چند وقت یکبار تجدید شارژ شود. اگر می خواهید کمتر کپسول خود را شارژ کنید، می توانید کپسول های اتش نشانی خشک بخرید، این کپسول ها دوره یکساله تجدید شارژ دارند.
  • گاهی اوقات کپسول اتش نشانی به دلیل گذر زمان دچار خرابی می شود، همین خرابی می تواند باعث کاهش فشار تخلیه در کپسول اتش نشانی شود. متصدی کارگاه باید با نحوه شارژ کپسول آتش نشانی به صورت ایمن آشنا باشد.

نکات ایمنی در نحوه شارژ کپسول آتش نشانی

اگر کپسول اتش نشانی دارید که یکبار از ان استفاده کرده اید، حتما نسبت به شارژ دوباره ان اقدام کنید. کپسولی که یکبار استفاده شده است، بعد از گذشت زمان مواد درون محفظه خود را نیز از دست می دهد. اگر مواد درون محفظه کاهش پیدا کند، قدرت پرتاب مواد به بیرون کاهش پیدا می کند و این در هنگام حادثه یعنی فاجعه!

بعد از شارژ کپسول آتش نشانی کپسول باید پلمپ شود، در غیر اینصورت کپسول قابل استفاده نیست. پلمپ کپسول باید به راحتی باز شود، به همین دلیل در هنگام شارژ کپسول اتش نشانی حتما تمامی این موارد را مدنظر داشته باشید. اگر قصد شارژ کپسول اتش نشانی را دارید که دارای خرابی است، حتما قبل از تجدید شارژ کپسول آن را تعمیر کنید. برای اشنایی بیشتر با نحوه شارژ کپسول آتش نشانی تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

کپسول ایمنی بعد از شارژ مجدد باید با وزن استاندار جهانی مطابقت داشته باشد، در غیر اینصورت به خوبی شارژ نشده است. بعد از شارژ کپسول اتش نشانی فرد باید همراه با کپسول یک برچسب را نیز دریافت کند، بر روی این برچسب تاریخ دقیق شارژ بعدی نوشته شده است. متصدیان کارگاه بعد از تجدید شارژ کپسول آتش نشانی، بدنه کپسول را به وسیله یک روکش پلاستیکی می پوشانند.

مواردی که هنگام شارژ کردن کپسول بررسی می شود؟

  • فشار تخلیه کپسول
  • بررسی مواد جدید برای استفاده در کپسول اتش نشانی
  • بررسی تاریخ مصرف کپسول اتش نشانی
  • گرفتن تست هیدروژن از کپسول و مشخص کردن اخرین زمان دقیق تعمیر ان
  • بررسی بدنه کپسول اتش نشانی از لحاظ اسیب دیدگی
  • بررسی وضعیت شلنگ و رزوه کپسول اتش نشانی برای تخلیه درست مواد درون کپسول
  • تغییر قفل پین کپسول اتش نشانی
  • تعیین وضعیت کپسول اتش نشانی بر اساس نوع ان
  • تعیین قابل مشاهده بودن کپسول اتش نشانی
  • نظافت کپسول اتش نشانی

یک کپسول بعد از شارژ شدن باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

  1. کپسولی که تجدید شارژ شده است، باید پلمپ شده باشد.
  2. اگر کپسول خود را به کارگاه تجدید شارژ داده اید، باید در هنگام تحویل گرفتن کپسول کارت شارژ کپسول آتش نشانی را نیز مسئولین کارگاه مورد تایید سازمان آتش نشانی تهران دریافت کنید. در این کارت مشخصات مهمی ثبت شده که نباید آن را دور بیندازید.
  3. متصدی شارژ کپسول آتش نشانی باید سیم پلمپ کپسول را به گونه ای نصب کند که در هنگام حادثه به راحتی پاره شود.
  4. قبل از تجدید شارژ کپسول حتما فشار سنج کپسول اتش نشانی را بررسی کنید. اگر متصدی با نحوه شارژ کپسول آتش نشانی آشنا نباشد، فشار سنج عملکرد نادرستی پیدا می کند.

کپسول اتش نشانی بعد از تجدید شارژ نباید هیچگونه خط و خشی را بر روی بدنه خود داشته باشد.

برای انجام هرگونه تعمیرات و تجدید شارژ کپسول آتش نشانی می توانید به کارگاه این شرکت مراجعه کنید. البته امروز بهره گرفتن از خدمات کارگاه این شرکتبه صورت مجازی نیز ممکن شده است. برای استفاده از خدمات انلاین این شرکت می توانید به سایت www.atapars.com سربزنید. کارشناس های ما پاسخگوی سولات شما هستند. کارکنان مرکز این شرکت برای تعمیر و تجدید کپسول اتش نشانی از روش های کاملا ایمن استفاده می کنند. این افراد با نحوه شارژ کپسول آتش نشانی کاملا آشنا هستند.

مهمترین مشتریان ما

مهمترین مشتریان ما که در پروژه‌های آن‌ها به توفیق خدمت نائل آمدیم به شرح ذیل می‌باشند:

کلمات کلیدی: نحوه شارژ کپسول آتش نشانی نحوه شارژ کپسول آتشنشانی

توجه: کارشناسان و مشاورین شرکت فنی و مهندسی آبادگستر تاسیسات ایرانیان ( مشاور، طراح، ناظر و مجری مورد تایید سازمان آتش نشانی ) با شماره تماس ☎️ ۹۱۰۹۲۰۷۶-۰۲۱ داخلی ۱۰۵ یا ۱۲۵ و یا شماره 📱 ۰۹۳۹۹۶۰۳۸۰۰ همواره آماده ارائه مشاوره رایگان 🥇 و پاسخگوئی به سوالات شما همراهان گرامی می‌باشند.

شایان ذکر است شما می‌توانید با ارائه نظرات سازنده خود در بخش نظرات و یا از طریق ارسال به آدرس پست الکترونیکی info@atapars.com ما را در جهت ارتقاء سطح علمی مطالب منتشر شده یاری فرمائید. استفاده از این مطلب با ذکر نام شرکت فنی و مهندسی آبادگستر تاسیسات ایرانیان و یا آدرس سایت www.atapars.com بلامانع می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سایر مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up