مشاور آتش نشانی

نگارنده:

Share
(1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 StarsLoading...)

تاریخ نگارش:

بازبینی:

شرکت های مشاور آتش نشانی

توضیحات مقاله

یکی از مرسوم ترین خدمات در شرکت های آتشنشانی ، انجام مشاوره آتش نشانی همه منظوره طبق آخرین ضوابط آتش نشانی می باشد. این نوع مشاوره شامل ارائه پیشنهاد محصولات آتش نشانی بر اساس لیست قیمت محصولات آتش نشانی مصوب و همچنین بر اساس وندورلیست سازمان آتش نشانی تهران است. مشاور آتش نشانی ساختمان شغل دقیق و پر اهمیتی است و نقش به سزائی در ارتقاء سطح ایمنی شهری ایفا می کند.

با مراجعه به مقاله مراحل اجرای خدمات مشاور، طراحی، نظارت و اجرای سیستم ایمنی و آتش نشانی ساختمان و اخذ تاییدیه از سازمان آتش نشانی نیز روند انجام کار را برای شما خواننده عزیز شفاف خواهد شد.

در این نوشته به ارائه نمونه قرارداد یک شرکت مشاور آتش نشانی ساختمان و شرح خدمات آن خواهیم پرداخت.

مشاور آتش نشانی کسی است که از مهارت و دانش و تخصص بالا در خصوص ایمنی در معماری ساختمان، نظارت بر اجرا و نصب و راه اندازی سیستم های اطفا حریق و اعلام حریق برخوردار است، مشاور آتش نشانی ساختمان از تمامی قوانین و دستورالعمل‌های سازمان آتش نشانی آگاهی لازم را داشته و از این طریق مشاوره ای اصولی را بر اساس این قوانین به کارفرما ارائه می‌دهد.

مشاور آتش نشانی ساختمان می بایست اطلاعات خود در خصوص قوانین و دستورالعمل های سازمان آتش نشانی به روز کند و در صورت هر گونه تغییری در این دستورالعمل ها و قوانین فوراً از آن اطلاع پیدا کرده و در کار خود بر اساس آن عمل کرده و مشاوره صحیح را به کارفرما القا نماید.

دستورالعمل های آتش نشانی هر ملکی در برگه جواز آن نوشته شده و لازم است که بدانید که هر ملکی دستورالعمل مخصوص به خود را دارد که این براساس نوع کاربری و مساحت ساختمان تعیین شده است، مشاور آتش نشان ساختمان در زمان ساخت و ساز کارفرمایان را در خصوص این دستورالعمل ها و قوانین راهنمایی می کنند تا از این طریق بتوانند سیستم های آتش نشانی را به صورت صحیح نصب و اجرا کنند که در نهایت موجب می شود که بدون هیچگونه مشکلی تاییدیه آتش نشانی را برای ساختمان دریافت نمایند.

آنچه که موجب شده تا ساخت و ساز در کشور افزایش پیدا کند رشد جمعیت است لذا بر این اساس نیز ضوابط و دستورالعمل های آتش نشانی نیز تعیین می گردد و می بایست کارفرما به منظور ایمنی در زمان ساخت ساز به آن عمل نماید؛ گاهی ممکن است کارفرما به دلیل عدم آگاهی در اجرای این دستورالعمل ها موجب بروز حوادث جبران ناپذیر و ناگواری شود؛ در اینجاست که حضور و نظارت آتش نشان بر این پروژه ها اهیمت پیدا می کند و می تواند با اطلاعات و دانشی که دارد از بروز هر گونه حادثه ای که به ایمنی ساختمان ارتباط دارد جلوگیری کند.

چرا باید آبادگستر تاسیسات ایرانیان را برای دریافت خدمات ایمنی و آتش نشانی خود انتخاب کنید…؟!

  • icon
    مشاور مورد تایید سازمان آتش نشانی تهران

    معماری اعلام حریق 🧯 اطفا حریق 🧯 سیستم‌‌‌‌‌‌‌‌های تهویه و اگزاست فن 🧯 مقاوم‌سازی سازه های فلزی در برابر حریق

  • icon
    عضو انجمن

    انجمن صنفی کارفرمائی شرکت های ایمنی و مهندسی حریق استان تهران

  • icon
    عضو اتحادیه

    اتحادیه صنف لوازم ایمنی، آتش نشانی و علائم نیروهای مسلح

نمونه تاییدیه سازمان آتش نشانی

شرکت محترم آباد گستر تاسیسات ایرانیان تائیدیه ایمنی آتش‌نشانی پرونده شما به شماره ۵۰۰۱۳*** با پاسخ تطابق وضعیت ساختمان با نقشه‌های اجرایی مصوب و ضوابط سازمان و با توضیحات تمدید تاییدیه./ با توجه به گزارش کارشناسان این سازمان و اجرایی شدن ضوابط و دستورالعمل ایمنی و آتش نشانی در پروژه مذکور ، صدور گواهی پایان کار از نظر این سازمان بلامانع بوده و این گواهی به مدت یک سال دارای اعتبار می باشد، لیکن در صورت گذشت بیش از یک سال و یا انجام هرگونه جرح و یا تعدیل در تمهیدات ایمنی و آتش نشانی(تاسیسات ایمنی، تغییر نقشه معماری ویا تغییرمقاومت سازه ساختمان در برابر آتش) منوط به استعلام مجدد و اخذ نظر کارشناسی این سازمان خواهد بود. همچنین صدور هرگونه گواهی از طرف شهرداری منطقه منوط به تسویه حساب عوارض ایمنی و آتش نشانی می باشد./ در راستای اجرای منویات شهردار محترم تهران، مبنی بر: ۱-ایجاد رضایت حداکثری شهروندان. ۲-تأمین شرایط ایمنی حداکثری شهروندان و همچنین به منظور کاهش زمان پاسخ به استعلامات، لازم است شهرداری محترم منطقه، ضمن هماهنگی با اداره برق به منظور جابجایی کابل برق هوایی یا تیرهای برق، شرایط دسترسی خودروهای آتش نشانی اقدام و به موازات آن نسبت به صدور گواهی ساختمان (پایان کار) اقدام نماید. بدیهی است مسئولیت اجرای این موضوع بر عهده شهرداری محترم منطقه ۵ می باشد. ضمناً مکاتبه ای در رابطه با موضوع فوق با منطقه برق دانشگاه با شماره ۳/۲۳/۱*** مورخ ۱۳۹۸۰۹۰۲ انجام شده است./ به سامانه شهرسازی ارسال گردید. سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی تهران

نمونه هایی از انواع مختلف پروژه آتش نشانی انجام شده توسط شرکت آبادگستر تاسیسات ایرانیان بعنوان مشاور آتشنشانی را می توانید در ذیل مشاهده فرمائید:

مشاور آتش نشانی

مهندسان و مشاوران مرکز مشاوره آتش نشانی از جمله پرسنل شرکت آبادگستر تاسیسات ایرانیان (آتا) یک وظیفه خطیر و سنگینی بر عهده دارند که محافظت از جان و مال هموطنان و مشتریان گرامی هدف اصلی این مجموعه خواهد بود که این هنر و تخصص اصلی یک مشاور آتش نشانی ساختمان می باشد که علاوه بر در نظر گرفتن قیمت و برند محصول می تواند درصد ریسک احتمالی انواع پروژه آتش نشانی را در هنگام بروز خطرات کاهش دهد.

این مشاور آتشنشانی با سابقه درخشان در زمینه مشاوره ، طراحی پروژه آتش نشانی ، نصب و راه اندازی پروژه آتش نشانی همچنان توانسته است در این بازار رقابتی نامی نیکو از خود به جای بگذارد.

مشاوره آتش نشانی تهران باید دارای مهارت ها، صلاحیت های علمی و حرفه ای در زمینه ایمنی در معماری ساختمان، اگزاست فن ، پوشش مقاوم در برابر حریق ، نظارت بر اجرا و نصب صحیح سیستم های ایمنی و آتشنشانی ( سیستم اعلام و اطفاء حریق) داشته باشد.

مشاور آتش نشانی تهران

شرکت مشاور آتش نشانی

شرکت مشاور آتش نشانی به شرکت هایی اطلاق می شود که در زمینه سیستم های ایمنی و آتش نشانی از سطح آگاهی و اطلاعات به روزی برخوردار باشند و تجربه و سابقه وسیعی در خصوص اجرای مناسب و درست سیستم آتش نشانی داشته باشند.

این شرکت های مشاور آتش نشانی مورد قبول و تایید سازمان آتش نشانی می باشند و نام آن ها در لیست شرکت های این سازمان اعلام می‌شود و اقدام به ارائه خدماتمشاور آتش نشانی ساختمان می‌نمایند.

لیست شرکت های مورد تایید آتش نشانی تهران

پیمانکاران و کارفرمایان ساختمان برای تعیین شرکت مشاور آتش نشانی و خرید تجهیزات مورد نیاز برای ساختمان باید تنها از طریق لیست شرکت های مورد تایید سازمان آتش نشانی اقدام نمایند.

لیست شرکت های مورد تایید آتش نشانی تهران همان وندور لیست سازمان آتش نشانی است که در طی یک لیست از طریق سایت سازمان آتش نشانی جمع آوری شده و به عنوان شرکت های مورد تایید ، آن ها را به کارفرمایان و خریداران تجهیزات آتش نشانی معرفی می کنند.

شرکت های مورد تایید سازمان آتش نشانی بعد از دریافت مجوز از سازمان آتش نشانی در زمینه مشاوره، طراحی، نظارت و اجرای سیستم های آتش نشانی به صورت صحیح در ساختمان های در حال ساخت و ساز بعنوان مشاور آتش نشانی ساختمان فعالیت می‌نمایند؛ این شرکت ها وظیفه دارند که کلیه نکات ایمنی آتش نشانی را بر اساس دستورالعمل ها و ضوابط سازمان آتش نشانی در طی جلسات مشاوره به کارفرما آموزش دهند و سطح آگاهی و اطلاعات کارفرمایان را در این زمینه افزایش دهند؛ این شرکت ها برای این منظور تکنسین و کارشناسانی که در این حرفه دانش ، تخصص و تجربه لازم را دارند به کار می گیرند و آن ها را با نام مشاور آتش نشانی ساختمان معرفی می نمایند.

مشاور آتش نشان ساختمان دارای صلاحیت علمی و حرفه ای در زمینه ایمنی در معماری ساختمان می باشد و آموزش های لازم در این خصوص را در طی دوره های کاملاً تخصصی گذرانده است و در زمان ساخت و سازهای ساختمانی بر اجرا و نصب صحیح سیستم‌های آتش نشانی نظارت لازم را دارد.

ابلاغیه سازمان آتش نشانی تهران

با توجه به اهمیت اجرای ضوابط ایمنی معماری ساختمانها مطابق با نقشه های مصوب و همچنین ضوابط ملاک عمل ایمنی و آتش نشانی ، شرکتهای ایمنی و آتش نشانی موظف هستند ضمن درخواست دستورالعمل و نقشه های ایمنی و آتش نشانی قبل از عقد قرارداد و تطبیق آن با بنای اجرا شده در همه پروژه ها ، هر گونه خلاف ایمنی معماری و مغایرت اجرا شده و یا تغییرنقشه ای که منجر به صدور دستورالعمل و ضوابط جدید را احصاء و نسبت به ابلاغ آن به مالک به صورت مکتوب اقدام نمایند. لیکن تا زمان تعیین تکلیف تغییر ایجادشده و شرایط جدید از طرف سازمان ، مجاز به عقد هرگونه قرارداد با پروژه مذکور نمی باشند. مع الوصف متذکر میگردد در صورت مشاهده ضمن برخورد جدی با شرکت خاطی، تمامی خسارات و تبعات حقوقی آن به عهده شرکت و شخص مدیرعامل می باشد.

اخذ معتبرترین مدارک آتش نشانی

همچنین مدیر عامل محترم شرکت آبادگستر تاسیسات ایرانیان ، موفق به اخذ مدرک NFPA 72 و مدرک NFPA 13 ، معتبرترین مدرک بین المللی آتش نشانی در جهان با شرکت در آزمون سال ۲۰۲۱ شدند.

انجمن ملی آتش نشانی امریکا American National Fire Protection Association یا به اختصار ” NFPA ” یک شواری صنفی در امریکا است که استانداردها و نظام نامه های خصوصی و انحصاری مربوطه را جهت استفاده کلیه دولت های محلی امریکا وضع می نماید.

تمامی استاندارد NFPA سازمان حفاظت از حریق آمریکا در مقایسه با سایر استانداردهای بین المللی آتش نشانی، ارجعیت دارند و تمام سازمانهای مشابه نیز به استانداردهای آن احترام می گذارند و به عنوان یک مرجع می شناسند.

در استانداردهای NFPA سازمان حفاظت از حریق آمریکا با مسائلی همچون پمپ های آتش نشانی، سیستم های اسپرینکلر ، لوله کشی سیستم های مقابله با آتش، دستورات ایمنی ، انواع سیستم های خاموش کننده ، دستورالعمل کار با مایعات قابل اشتعال و بسیاری مطالب دیگر پوشش داده می شود که مدیر عامل محترم شرکت آبادگستر تاسیسات ایرانیان NFPA 13 و NFPA 72 را که مربوط به ترتیب سیستم های اسپرینکلر و سیستم های اعلام حریق می‌باشد را اخذ نموده است.

مقررات مبحث سوم ملی ساختمان

ارتفاع ساختمان: فاصله قائم تراز متوسط زمین تا تراز متوسط بالاترین بام . در ساختمان هایی که دارای چند بام با ارتفاع های متفاوت است، ارتفاع ساختمان برابر با ارتفاع متوسط بالاترین بام درنظر گرفته می شود.

ارتفاع طبقه : فاصله قائم از روی کف تمام شده یک طبقه تا روی کف تمام شده طبقه بالاتر است . ارتفاع طبقه آخر بنا، حد فاصل کف تمام شده آن طبقه تا کف تمام شده متوسط سطح بام ساختمان می باشد.

شرح خدمات مشاور آتش نشانی

اصلی ترین و مهم ترین وظایف مشاوره آتش نشانی ساختمانی به قرار ذیل است:

  • ارائه خدمات فنی و مهندسی جهت افزایش ایمنی در ساخت و ساز انواع پروژه ها به کارفرمایان
  • اجرا و نصب صحیح سیستم های آتش نشانی ساختمان
  • مشاوره در خصوص استفاده از تجهیزات استاندارد و مورد تایید سازمان آتش نشانی

همچنین لازم است بدانید که توجه به توصیه ها و رعایت نکاتی که مشاور آتش نشانی بر آن تاکید دارد علاوه بر این که از بروز حوادث جبران ناپذیر جلوگیری می کند در نهایت موجب می شود که بدون هیچونه مشکلی و یا وارد آمدن خسارت مالی تاییدیه آتش نشانی را که براساس آن پایانکار ساختمان صادر می شود را دریافت نمائید.

با توجه به موارد ذکر شده می توان نتیجه گرفت که مشاور آتش نشانی ساختمان در امر ساخت و ساز به منظور اجرا و نظارت بر سیستم های آتش نشانی، لازمه هر پروژه ساختمانی بوده و بهترین کار این است که از ابتدای شروع پروژه ساختمانی از مشاور آتش نشانی راهنمایی های لازم را دریافت نمائید تا از این طریق از بروز خسارت های مالی و زمانی نیز جلوگیری کنید.

 

 

 بند ۲) تهیه نقشه‌های اجرائی اعلام و اطفاء حریق – فاز دو توسط مشاور آتش نشانی

    1. بررسی مجدد طراحی و تصحیح شماتیک جانمایی سیستم اعلام حریق کل پروژه.
    2. طراحی و جانمایی دتکتورهای حرارتی، دودی، ترکیبی، نشت گاز، آژیر، شاسی و پنل مرکزی، ریموت سر درب و تعیین نوع سیم و سطح مقاطع، زون بندی پنل.
    3. بررسی مجدد طراحی و تصحیح شماتیک جانمایی سیستم اطفا حریق کل پروژه (شبکه خشک و تر)
    4. انتخاب سایز لوله‌ها، نوع شبکه اطفاء حریق، جانمایی جعبه‌های فایر باکس و پمپ آتش نشانی ، تعیین نوع فایر باکس‌ها در مناطق مختلف پروژه.
    5. بررسی مجدد طراحی و محاسبه سیستم شبکه آب افشانه‌های اتوماتیک (اسپرینکلر) جهت کل پروژه.
    6. طراحی و جانمایی آب افشانه‌های اتوماتیک (اسپرینکلر) در محل‌های مورد نیاز براساس استاندارد و به دو صورت محاسبات هیدرولیکی و محاسبات سریع امکان‌پذیر می‌باشد.
    7. بررسی مجدد طراحی و محاسبه سیستم فشار مثبت جهت باکس پلکان‌ها؛ شامل طراحی کانال اصلی شبکه سیستم فشار مثبت و سایز بندی کانل‌های فرعی در کلیه طبقات به همراه نقشه‌کشی و محاسبه فن فشار مثبت سانتریفیوژ مورد نیاز.
    8. طراحی و محاسبه سیستم اگزاست و هوای تازه پارکینگ‌ها بر اساس تعداد تعویض استاندارد مورد تائید سازمان آتش نشانی تهران و نقشه‌کشی آنها.
    9. بررسی مجدد طراحی و محاسبه سیستم تهویه لابی‌ها.
    10. طراحی و اجرای سیستم تهویه لابی آسانسور در طبقات مختلف (در صورت لزوم)
    11. بررسی مجدد طراحی و محاسبه سیستم شبکه آتشنشانی و فشار لازم شبکه سیستم پمپاژ مربوط به آن.
    12. محاسبه هد، دبی و فشار مورد نیاز در دورترین تجهیزات اطفاء حریق و دیگر تجهیزات میانی و محاسبه افت فشار در سیستم.
    13. بررسی مجدد طراحی و محاسبه سیستم کشف و اعلام حریق دستی در پارکینگ‌ها، انباری‌ها و استخر و….
    14. بررسی مجدد طراحی و محاسبه فشار لازم شبکه آب آتشنشانی.
    15. محاسبه فشار مورد نیاز پشت تجهیزات اطفاء حریق شامل آب افشانه‌های اتوماتیک (اسپرینکلرها)، هیدرانت‌ها، جعبه‌های آتشنشانی، سیامی و…
    16. بررسی مجدد طراحی و محاسبه مخزن مورد نیاز جهت آب آتشنشانی.
    17. محاسبه حجم مخزن مورد نیاز طبق استاندارد آتشنشانی و NFPA جهت آب مورد نیاز در شبکه سیستم آب اطفاء حریق.
    18. بررسی مجدد طراحی و محاسبه سیستم پمپاژ اتوماتیک جهت شبکه آب آتشنشانی. ( مشاور آتش نشانی )
    19. طراحی پمپ آتشنشانی با توجه به شرایط مختلف هر یک از بلوک‌ها از طریق نرم افزار و با توجه به نمودار عملکرد آن.
    20. بررسی مجدد طراحی و انتخاب نوع کپسول آتش نشانی متناسب با نیاز محل‌های مورد استفاده در تمامی ساختمان.
    21. با توجه به دستورالعمل ساختمان‌ها و استاندارد‌های موجود تعیین موقعیت و جانمایی می‌گردد.
    22. بررسی مجدد محاسبه تعداد و تعیین محل نصب تابلوهای شمارنده طبقات و خروج اضطراری و سایر علایم مورد نیاز در تمامی ساختمان.
    23. با توجه به دستورالعمل ساختمان‌ها و استاندارد‌های موجود تعیین موقعیت و جانمایی می‌گردد.
    24. بررسی مجدد کنترل محاسبه شبکه برق اضطراری و ژنراتور مورد نیاز.
    25. با توجه به ظرفیت مورد نیاز جهت لامپ‌های روشنایی،پمپ آتش نشانی، هر یک از پروژه. (مقاله همه چیز در مورد پمپ آتش نشانی ساختمان مطالعه شود)
    26. انجام محاسبات و ریزمتره مصالح و تجهیزات جهت خرید اقلام مصرفی در تمامی موارد فوق و اخذ تائیدیه از سوی دفتر فنی پروژه.
    27. ارائه لیست اقلام و تجهیزات مورد نیاز طبق نقشه‌هی اجرائی. ( مشاور آتش نشانی )
    28. جانمایی ایستگاه‌های پمپاژ، ایستگاه‌های اطفاء، اسپیرینکلرها، شیرهای سیامی، جعبه‌های آب در پارکینگ‌ها و واحدهای تجاری، مسیرهای آبرسانی به شبکه اطفاء دستی (جعبه‌های آب)، مسیرهای آبرسانی به شبکه اطفاء اتوماتیک (اسپیرینکلرها )، چگونگی اجراء و نصب قطعات و ملزومات تاسیساتی، چگونگی هماهنگی سیستم اطفاء با سایر سیستم‌های ایمنی و آتش‌نشانی، کفپوش‌های عایق برق، حجم آب مورد نیاز در ساختمان، خطوط لوله‌های خشک، کنترل پنل، المان‌های سیستم اعلام / دتکتورها، شستی‌ها و…
    29. انتخاب لوازم و قطعات مناسب و کاربردی در شبکه آبرسانی
    30. مشاور آتشنشانی در نحوۀ زون‌بندی سیستم اعلام ( مشاور آتش نشانی )

 بند ۳) خدمات مشاوره آتش نشانی تهران مرتبط با سازمان آتش نشانی

    1. معرفی پروژه به سازمان آتش نشانی تهران در نقش مشاور آتشنشانی
    2. تشکیل پرونده ویژه این پروژه و درخواست بازدید از سوی سازمان آتش نشانی تهران جهت آماده سازی مقدمات اخذ تائیدیه نهایی.
    3. هماهنگی امور اداری پرونده پروژه در سازمان آتش نشانی تهران با اخذ وکالت کاری از “کارفرما” یا نمایندۀ قانونی ایشان.
    4. انجام اموری از قبیل تشکیل پرونده، پیگیری امور مربوط به نقشه‌های آتشنشانی.
    5. هماهنگی و پیگیری جهت دریافت نقشه‌های فاز دوم معماری از “کارفرما” جهت اصلاح و ارائه راهکارهای قانونی.
    6. رفع نواقص احتمالی موجود در نقشه‌های اعلام و اطفاء و پیگیری امور مربوط به رفع این نواقص و تسهیل در روند تائیدیه پرونده پروژه در سازمان آتش نشانی تهران.
    7. شرکت در جلسات فنی و حل اختلاف سازمان آتش نشانی تهران به عنوان نمایندۀ “کارفرما“.
    8. ارائه راه کارهای تخصصی ویژه هر یک از بخش‌های مورد اختلاف در سازمان آتش نشانی تهران و رفع آن‌ها با توجه به استانداردهای NFPA , BS.
    9. اخذ تائیدیه نقشه‌های فنی اعلام و اطفاء حریق ساختمان از سازمان آتش نشانی تهران.
    10. دریافت نقشه‌های اعلام و اطفاء حریق مهر شده و مورد تائید از سازمان آتش نشانی تهران جهت ارائه به “کارفرما” برای اجرای آنها در پروژه.
    11. ارائه نقشه‌های مورد تائید سازمان آتش نشانی تهران برای اجرای سیستم اعلام و اطفای حریق در ساختمان.
    12. تحویل نقشه‌های تائید شده از سوی سازمان آتش نشانی تهران به “کارفرما“.
    13. تهیه و مهر اوراق مورد نیاز جهت اخذ بازدید‌های اولیه از سازمان آتش نشانی تهران.
    14. هماهنگی لازم با سازمان آتش نشانی تهران جهت تهیه و تنظیم اوراق مورد نیاز برای اخذ بازدید از سوی کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران.
    15. تهیه اوراق اصالت کالا از جمله فرم اصالت کالای اعلام حریق و فرم اصالت کالای اطفا حریق و فرم اصالت کالای درب ضد حریق و فرم اصالت کالای شیر حساس به زلزله و… مورد استفاده در ساختمان.
    16. هر یک از اقلام استفاده شده در سیستم اعلام و اطفای پروژه باید دارای برگه اصالت و تائیدیه از سازمان آتش نشانی تهران و شرکت وارد کننده داشته باشد که این اوراق توسط شرکت تهیه می‌گردد.
    17. تعیین زمان بازدید اولیه از ساختمان توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران با هماهنگی “کارفرما“.
    18. هماهنگی بازدید مدیریتی از سوی سازمان آتش نشانی تهران.
    19. هماهنگی بازدید و تست خشک از سوی ایستگاه عملیاتی سازمان آتش نشانی تهران.
    20. اخذ تائیدیه نهایی از سازمان آتش نشانی تهران.

 بند ۴) خدمات نظارتی شرکت های مشاور آتش نشانی

    1. برگزاری جلسه توجیهی اولیه با پیمانکاران و مجریان سیستم اعلام و اطفاء حریق و ارائه توضیحات لازم در خصوص نحوه کار.
    2. جهت شروع اجرای پروژه اعلام و اطفاء حریق در ساختمان‌ها جلسه‌ای مبنی بر ارائه آخرین ضوابط سازمان آتش نشانی تهران به مجریان و ارائه تجربیات کارشناسان “مشاور آتشنشانی ” به پیمانکاران جهت رفع مشکلات معمول در مرحله اجرا تشکیل داده خواهد شد.
    3. نظارت مستمر بر پیمانکاران مجری و نحوه اجرای اعلام حریق و اطفا حریق با توجه به ضوابط.
    4. در طول اجرای پروژه توسط پیمانکاران مجری کارشناسان این شرکت بازدیدهای مستمر خود را جهت رفع نواقص‌های احتمالی و راهنمایی مناسب برای روند هرچه بهتر پروژه انجام خواهد داد.
    5. نظارت بر تست سیستم اعلام حریق و تحویل از پیمانکار مربوطه.
    6. همانطور که مستحضرید هر یک از سیستم‌های تاسیساتی با توجه به شرایط مختلف، دارای استاندارد خاص خود، جهت تست و راه اندازی و تحویل گیری از پیمانکاران می‌باشد که توسط کارشناسان این شرکت انجام خواهد پذیرفت.
    7. نظارت بر تست سیستم اطفاء حریق و تحویل از پیمانکار مربوطه؛ این شرکت در نقش مشاور آتش نشانی یا مشاور آتشنشانی در تهران و سایر شهر ها نظارت دقیق و مستمری بر این موارد دارد.
    8. با توجه به فشار مورد نیاز در شبکه لوله کشی و تست جوش‌های انجام شده تست انجام خواهد شد.
    9. نظارت بر تست سیستم آب افشانه‌های اتوماتیک (اسپرینکلرها) و تحویل از پیمانکار مربوطه.
    10. تست و بازدید از آب افشانه‌های اتوماتیک (اسپرینکلرها) در فشار استاندارد.
    11. نظارت بر حسن اجرای تمامی موارد فوق و کنترل تست‌های مربوط به تحویل عملیات اجرایی در هر مرحله.
    12. نظارت در خریداری درب‌ ضد حریق و جک‌های مربوط به آن جهت باکس‌های پلکان در تمامی طبقات.
    13. تحویل گیری درب‌های دودبند با توجه به مشخصات از قبل ارائه شده.
    14. نظارت بر نحوه اجرای پوشش‌های ضد حریق در ساختمان. ( مقالات ضوابط پوشش های ضد حریق و ارزیابی پوشش های مقاوم در برابر حریق مطالعه شوند.)
    15. با توجه به دستورالعمل ساختمان‌ها و استاندارد پوشش لازم جهت مقاومت اسکلت فلزی ساختمان در برابر حریق عملکرد مناسب با توجه به حداقل هزینه‌ها تعیین می‌گردد.
    16. نظارت در خریداری تجهیزات جانبی استخر ( مطابق ضوابط سازمان آتش نشانی تهران )
    17. اقلامی از قبیل جلیقه نجات، ضوابط معماری، طناب نجات و…
    18. نظارت بر خریداری اقلام مورد نیاز آتشنشانی بر اساس مشخصات فنی و استانداردهای لازم با رعایت صرفه اقتصادی.
    19. هر یک از اقلام باید دارای استاندارد بین المللی و داخلی مورد نیاز و لازم باشد تا مورد تائید سازمان آتش نشانی تهران قرار گیرد. این شرکت در نقش مشاور آتش نشانی تهران و سایر شهر ها نظارت دقیق و مستمری بر این موارد دارد.
    20. نظارت و کنترل اقلام و مصالح مصرفی سیستم‌های آتشنشانی در جهت عملکرد بهینه سیستم‌ها.
    21. مواردی از قبیل کیفیت اجناس خریداری شده و نحوه نصب آنها جهت جلوگیری از به وجود آمدن هر نوع اشکال در زمان راه اندازی دستگاه و تجهیزات.
    22. نظارت بر نصب راهنمای سیستم اعلام و اطفای حریق مربوطه.

ابلاغیه سازمان آتش نشانی تهران

ساختمانی که ارتفاع بالاترین کف طبقه قابل بهره برداری آن بیش از ۲۳ متر از تراز متوسط زمین باشد. برای ساختمان های مخاطره آمیز این ارتفاع را می توان به تشخیص مرجع قانونی صدور پروانه و کنترل ساختمان، کمتر از این مقدار در نظر گرفت.

نمونه قرارداد مشاوره آتش نشانی

ماده ۱) طرفین قرارداد

این قرارداد در تاریخ……………… مابین “…………. ” به آدرس “………………. ” که در این قرارداد “کارفرما” نامیده می‌شود از یک طرف و “آبادگستر تاسیسات ایرانیان”، به شماره ثبت ۴۷۶۱۴۹ و شناسۀ ملی ۱۴۰۰۵۱۰۷۸۵۴ و کد اقتصادی ۴۱۱۴۹۵۵۴۹۱۹۱ به نشانی “ایران – تهران – اشرفی اصفهانی – پیامبر شرقی – خیابان شاهد – خیابان گلستان بیست و شش – پلاک یک – واحد پنج ، کد پستی ۱۴۷۳۶۸۷۷۸۵ – تلفکس ۰۲۱۹۱۰۹۲۰۷۶” به نمایندگی “بهداد رضائی” ( دارنده مدرک NFPA 13 و مدرک NFPA 72 از کشور امریکا بعنوان مشاور آتش نشانی ، متخصص محصولات آتش نشانی از جمله اعلام حریق بالاخص اعلام حریق آدرس پذیر ، اطفا حریق ، درب ضد حریق ، کپسول آتش نشانی ، جعبه آتش نشانی ، بوستر پمپ آتش نشانی ، اسپرینکلر و شارژ کپسول آتش نشانی ) با کد ملی*********** که مطابق اساسنامه و آخرین تغییرات روزنامه رسمی مجاز به امضاء کلیه قرارداد‌‌‌ها و تعهدات الزام آور شرکت و اسناد بانکی می‌باشد از طرف دیگر به عنوان “مشاور” منعقد گردید و کلیۀ مفاد آن نسبت به طرفین و قائم مقام قانونی آن‌ها لازم الاتباع و لازم الاجراء خواهد بود.

ماده ۲) موضوع قرارداد

عبارتست از ارائه خدمات مشاوره، طراحی و نظارت بر اجرای سیستم اعلام و اطفاء حریق و اخذ تائیدیه نهائی از سازمان آتش نشانی تهران در خصوص پروژه “…………… ” واقع در “……………… با رعایت کلیه موارد فنی، استاندارد‌‌‌های اجباری سازمان آتش نشانی تهران و شرایط مقرر در این قرارداد. /

ماده ۳) مدت زمان اجرای موضوع قرارداد

این قرارداد پس از امضاء طرفین و از “تاریخ پرداخت مبلغ پیش‌پرداخت از سوی کارفرما در وجه مشاور” نافذ و لازم الاجراء بوده و تا تاریخ…………………. معتبر می‌باشد.

ماده ۴) مبلغ قرارداد

مطابق با مفاد و شرح خدمات تعیین شده قرارداد حاضر”……………….. ” به حروف “…………….. ” خالص و بدون کسورات قانونی تعیین و توافق گردید.

ماده ۵) نحوۀ پرداخت

“……….. درصد مبلغ کل قرارداد” بعنوان پیش‌پرداخت به هنگام عقد قرارداد پرداخت خواهد شد.

“……….. درصد مبلغ کل قرارداد“…………………. پرداخت خواهد شد.

“……….. درصد مبلغ کل قرارداد“……………………………….. پرداخت خواهد شد.

“……….. درصد مبلغ کل قرارداد” قبل از اخذ وقت بازدید مدیریتی پرداخت خواهد شد.

کارفرما” مختار به افزایش یا کاهش حجم عملیات موضوع قرارداد تا ” ۲۵ درصد مبلغ کل قرارداد” می‌باشد. شایان ذکر است میزان افزایش یا کاهش سقف مبلغ این قرارداد صرفاً با توافق طرفین خواهد بود.

درصورت تغییر نقشه و اعمال دستورالعمل جدید سازمان آتش نشانی تهران مبلغ قرارداد طبق توافق طرفین افزایش خواهد یافت.

ماده ۶) تائیدات و تعهدات “مشاور”

  1. مشاور” ملزم به ارائه مشاوره در خصوص موضوع قرارداد می‌باشد و در هر مرحله از کار که نیاز به حضور “مشاور” باشد، می‌بایست کتباً سه روز قبل از سوی “ کارفرما” به “مشاور” اطلاع‌رسانی گردد.
  2. مشاور” متعهد می‌گردد یک نفر را به عنوان نمایندۀ تام‌الاختیار خود جهت پاسخگویی به “ کارفرما” و کارگران و ایجاد هماهنگی‌های لازم در انجام خدمات موضوع قرارداد به “ کارفرما” معرفی نماید.

ماده ۷) تعهدات ” کارفرما”

  1. کارفرما” متعهد می‌گردد نسبت به پرداخت صورت وضعیت‌‌‌‌های “مشاور” حداکثر ظرف یک هفته اقدام نماید.
  2. کارفرما” متعهد می‌گردد یک نفر را به عنوان نمایندۀ تام‌الاختیار خود جهت همکاری و ایجاد هماهنگی‌های لازم کتباً به “مشاور” معرفی نماید.
  3. کارفرما” متعهد می‌گردد اطلاعات لازم را جهت انجام خدمات به صورت مکتوب در اختیار “مشاور” قرار دهد.
  4. کارفرما” متعهد می‌گردد همکاری لازم را جهت تسریع در امور اجرائی پروژه با “مشاور” بعمل آورد.
  5. کارفرما” متعهد می‌گردد نسبت به درج امضاء و اثر انگشت در فرم بازدیدهای دوره‌ائی کارشناسان “مشاور” از محل پروژه اقدام نماید.
  6. کارفرما” متعهد می‌گردد هر گونه تغییرات ارائه شده از سوی “مشاور” را در اسرع وقت در دستور کار خود قرار داده و مطابق نظر “مشاور” اجرا و به وی تحویل نماید.
  7. در صورت عدم رعایت اصول ایمنی در کارگاه، کلیۀ خسارات مالی و جانی کارکنان “مشاور” و یا سایر افراد صرفاً بر عهدۀ “ کارفرما” خواهد بود و “مشاور” هیچگونه مسئولیتی در این مورد نخواهد داشت.
  8. کارفرما” متعهد می‌گردد هرگونه خرید تجهیزات آتش نشانی را با مشاوره، نظارت و تائید کتبی “مشاور” به انجام رساند، در غیر این صورت “مشاور” هیچگونه تعهدی نسبت به اخذ تائیدیه از سوی سازمان آتش نشانی تهران در رابطه با ملزوماًت خریداری شده و همچنین موضوع این قرارداد نخواهد داشت.
  9. کلیۀ هزینه‌های متعلقه در رابطه با اجرای موضوع قرارداد حاضر در سازمان آتش نشانی تهران (هزینه تائید نقشه‌ها، اعزام کارشناس، کمیسیون و…) و در شهرداری تهران و… صرفاً بعهدۀ “ کارفرما” می‌باشد.

ماده ۸) حل اختلاف

  1. کلیه اختلافات پیش ‌آمده ناشی از نحوه اجرای مفاد این قرارداد بنا به درخواست طرفین قرارداد حاضر در کمیته حل اختلاف متشکل از نمایندگان طرفین قرارداد حاضر بررسی می‌گردد؛ در صورت عدم امکان تشکیل جلسه و یا عدم حل اختلاف، طرفین حق خواهند داشت به مراجع قضایی ذی‌صلاح مراجعه و شکایت نمایند.
  2. دادگاه صالح جهت اقامه کلیه دعاوی احتمالی ناشی از این قرارداد، دادگاه شهر تهران می‌باشد.

ماده ۹) فسخ قرارداد

در موارد ذیل قرارداد حاضر از طرف “ کارفرما” قابل فسخ است:

  • احراز عدم توانای مالی یا فنی “مشاور” برای انجام کار.
  • ورشکستگی “مشاور“.
  • هرگاه قوانین و مقررات جدیدی وضع شود که “ کارفرما” را ناگریز به فسخ قرارداد نماید.
  • تحقق قوۀ قهریه که ناشی از ارادۀ طرفین نبوده و عملاً قدرت اجرای تعهدات را سلب نماید.

ماده ۱۰) سایر شرایط

نشانی طرفین قرارداد همان است که در مادۀ یک قید گردیده و هرگونه ارسال مراسلات و مکاتبات به آدرس آن معتبر و ابلاغ قانونی می‌باشد. طرفین متعهد گردیدند که هر گونه تغییر در آدرس و نشانی خود را حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز به طرف دیگر اعلام نمایند.

ماده ۱۱) نسخ قرارداد

این قرارداد در ‏۱۱ ماده و ۶ صفحه و دو نسخه تنظیم شده است که پس از امضاء هر دو نسخه آن معتبر و حکم واحد را دارند.

نواقص فنی پروژه ها

  1. معماری
    • کلیه جان پناه ها از جمله پنجره‌ها تا بازشو باید صد و ده سانتی‌متر باشد. (ارتفاع از کف تمام شده تا کف بازشو پنجره‌ها)
    • لابی آسانسور با مصالح مقاوم حریق حوزه‌بندی گردد.
    • محل عبور سیم و کابل در رایزرها در تمامی طبقات حوزه‌بندی گردد.
    • کتیبه بالای درب‌ها می‌بایست با مصالح مقاوم حریق دودبند و آتش بند گردد.
    • عرض پاگردها می‌بایست مطابق نقشه تائید شده باشد.
    • از پارکینگ به پلکان میبایست حوزه بندی کامل داشته باشد.
    • برا دسترسی نیروهای امداد و اطفاء حریق، نمای ساختمان دارای بازشو باشد.
    • لابی، پلکان و واحدها میبایست حوزه بندی کامل داشته باشد.
    • درب پارکینگ به پلکان می‌بایست ضد حریق و دود بند باشد.
    • سرستون‌های اتاق تاسیسات میبایست ایزوله باشد.
    • سرستون‌ها باید با روکش مناسب پوشش داده شوند. (سیمان یا مواد ضد حریق)
    • تغییرات در نقشه مصوب می‌تواند شرایط را تغییر دهد حتماً نقشه مصوب و اجرا تطابق داده شود.
    • نورگیر(وید) موتورخانه باید به سمت حیاط باز شود و متناسب با مساحت آن باشد. (۴% مساحت کل نورگیر است) و درب موتورخانه باید مطابق نقشه تائید شده باشد. (۳/۱ درب باید گریل باشد)
    • وضعیت درب‌های موتورخانه کامل چک گردد، درب اتاق تاسیسات گریل گردد.
    • ارتفاع نرده‌ها (جانپناه) در پاگردها بالکن تراس باید مطابق دستورالعمل باشد. (صد و ده سانتی‌متر)
    • چک کردن علایم خروج و شمارشگر طبقات صحیح و اصولی نصب گردد.
    • تهویه طبقات پارکینگ بررسی گردد. (هواکش یا اگزاست فن و فن فشار مثبت)
    • جانپناه بالکن می‌بایست یکنواخت باشد. (بصورت پلکانی نباشد)
    • درب انباری‌ها می‌بایست فاقد گریل باشد.
    • دستگیره بازشو نورگیر پله می‌بایست قابل دسترس باشد.
    • مساحت بازشوهای پله باید هفت دهم مترمربع مساحت داشته باشد.
    • در صورت استفاده از نردبان برای خرپشته می‌بایست پله‌های دسترسی کودکان را مسدود نمود و در صورت کاربری خرپشته باید دارای جانپناه و نردبان مناسب باشد.
    • اسکلت ساختمان می‌بایست دارای پوشش مقاوم حریق باشد.
    • شمشیری آخر پلکان طبقات منفی می‌بایست به دستگیره تجهیز شود.
    • در مجموعه‌های با کاربری‌های تجاری و اداری می‌بایست نگهبان شبانه روزی فعال باشد.
    • در صورت وجود سکو در زیر جانپناه ارتفاع استاندارد از سکو محاسبه می‌گردد.
    • در صورت استفاده از صراحی برای جانپناه می‌بایست فواصل آن پوشانده شود.
    • در صورتیکه کاربری زیر پله پمپ مصرفی شده است می‌بایست دارای درب و دیوار مناسب و دتکتور باشد.
    • سقف پمپخانه باید در جهت حفظ لوازم، عایق رطوبت باشد.
    • در صورتیکه آسانسور از درب لولائی بهره می‌برد می‌بایست تائیدیه ایمنی داشته باشد.
    • حتماً به خروجی پارکینگ به پلکان در طبقه همکف توجه داشته باشید نباید دارای اختلاف سطح باشد.
    • چک کردن کلیه داکت‌ها در طبقات که باید حوزه‌بندی شده باشد.
    • فضای موتورخانه به لابی باید با مصالح ساختمانی مسدود شده باشد.
    • هندریل پلکان های طویل اجرا گردد.
  2. درب ضد حریق
    • کلیه درب‌های ضد حریق می‌بایست دودبند شوند. (بوسیله نوار دودبند در چهارطرف چارچوب)
    • کلیه دربهای طبقات رگلاژ گردد.
    • درب‌های پله در صورت چوبی بودن بایست توپر باشند.
    • درب‌های خروج می‌بایست در جهت خروج باشد.
    • دربهای ضد حریق می‌بایست اصالت کالا داشته باشد.
    • درب‌های ضد حریق می‌بایست پلاک درب بر روی آن‌ها نصب گردیده باشد.
  3. پمپ و بوستر پمپ
    • پمپ ها می‌بایست تنظیم باشند.
    • برچسب تنظیمات بر روی تابلو های بوستر پمپ نصب شده باشند.
    • سیم‌های پمپ می‌بایست در لوله فلکسی قرار گیرد.
    • پمپ می‌بایست محافظ کوپلینگ داشته باشد.
    • شلنگ شیر تست پمپ می‌بایست تا زمین امتداد داشته باشد.
    • چک کردن پمپ‌ها که باید به تناوب عمل کند و نباید همزمان وارد مدار گردد. (تنظیم کردن پرشر)
    • اتاقک پمپ بررسی گردد. (عایق بندی، درب، لوله مخزن و…)
    • درب اتاق پمپ می‌بایست فاقد گریل باشد.
    • مانومترها بررسی گردد در صورت معیوب بودن اصلاح شود.
    • لوله‌های مخزن آب به پمپ و اتصالات آن باید عایق‌بندی شود.
    • برای پمپ‌ها در تابلو برق یک مینیاتوری مجزا کار گذاشته شود.
    • بر روی تابلو پمپ، پلاک مشخصات نصب باشد.
  4. اطفاء
    • نصب سیستم اطفا اتوماتیک در کل مجموعه در دستورالعمل چک گردد. اگر درج شده است حتما انجام شود.
    • بازدید از پرشر سوئیچ و فلوسوئیچ‌های سرخط کلیه طبقات و عملکرد آن باید چک گردد.
    • هوزریل می‌بایست در لابی اجرا گردد در غیر اینصورت با نظر کارشناس می‌توان در پلکان اجرا کرد.
    • جعبه‌های آتش نشانی که در معرض هوای آزاد هستند باید عایق بندی باشد. (اجرا در لابی)
    • تایمر فن فشار مثبت چک شود. (در صورت فعال شده سیستم اعلان فن فشار مثبت باید به مدت ۱۵ دقیقه فعال شود)
    • کارت شارژ خاموش کننده‌ها حتماً درج گردد. (تاریخ شارژ)
    • جعبه‌های آتش نشانی چک گردد و حوضه‌بندی باشد.
    • بر روی جعبه آتش نشانی و ابتدای خط اسپرینکلرها F داشته باشد.
    • شیر سیامی حتماً باید نصب شده باشد.
    • مخزن آب می‌بایست پر باشد.
    • پوشش دهی اسپرینکلرها بسیار مهم است نظارت دقیق انجام شود.
    • سایز لوله‌ها باید متناسب با تعداد اسپرینکلرها باشد.
    • خاموش کننده‌ها باید متناسب با طبقات و متراژ باشد.
    • در صورتیکه جعبه آتش نشانی در پارکینگ نصب شده است می‌بایست دسترسی آسان داشته باشد و کنار خدوروها نصب نشده باشد که اگر ماشین پارک بود دسترسی سختی داشته باشند.
    • شیر جعبه‌های آب آتش نشانی باید بطور کامل باز شوند.
    • هیچ اسپرینکلری نباید نشتی داشته باشد در صورت مشاهده اصلاح شود.
    • ارتفاع نصب خاموش کننده‌ها از زمین تا دستگیره می‌بایست یک و نیم متر باشد.
    • اسپرینکلرهائی که کنار تابلو برق هستند می‌بایست بصورت بغل زن نصب شوند.
    • در مسیر تخلیه خروج باید اسپرینکلر اجرا شده باشد.
    • جعبه آتش نشانی و هوزریل باید با تجهیزات کامل باشد.
    • اتاق تاسیسات می‌بایست در طبقات منفی دارای فضای کافی تامین اکسیژن باشد. (در صورت لزوم فن مناسب نصب گردد)
    • شیر یکطرفه در انشعاب اصلی آب شهر نصب گردد.
    • در صورتی که مخزن آب آتش نشانی و آب مصرفی مشترک میباشد و می بایست شیر یک طرفه مخزن به پمپ نصب نمود.
    • تعهد عدم نصب پمپ اب مصرفی به مخزن اتشنشانی از مالک اخذ گردد.
  5. اعلام حریق
    • دتکتور اتاق تاسیسات چک شود. (حرارتی – گازی)
    • روشنائی کلیه طبقات چک گردد و تست شود.
    • سیتم اعلان و اطفا حریق در کلیه طبقات می‌بایست رله باشد.
    • سیستم بلک اوت (نجات اضطراری آسانسور) باید بدرستی عمل نماید.
    • پوشش دهی اسپرینکلرها و دتکتورها بصورت دقیق چک گردد. (موانع دکوراسیونی نداشته باشد)
    • نصب دتکتورهای حرارتی در آشپزخانه ضروریست. (چک گردد)
    • تصفیه خانه می‌بایست دارای دتکتور باشد.
    • چک کردن تابلو زون‌بندی سیستم اعلان حریق.
    • در صورت بهره‌برداری از واحدها باید کاور دتکتورها برداشته شود.
    • در صورت وجود شومینه نصب سنسور منواکسید کربن ضروری است.
    • تغذیه ثانویه سنسورهای منوکسید کربن باتری است حتماً بطور دقیق از سلامت و عملکرد باتری مطمئن شوید.
    • در صورت نصب پکیج در واحدها استفاده از سنسور منوکسید کربن الزامی است.
    • چک کردن چراغ سر درب واحدها.
    • آژیر باید دارای استاندارد باشد زنگ اخبار مورد تائید نیست.
  6. دیزل ژنراتور
    • اتاقک دیزل ژنراتور می بایست دارای دتکتور حرارتی باشد و ستونهای آن عایق گردد.
    • کلیه قسمت‌های اجرا شده در زمانی که از برق ژنراتور استفاده می‌گردد می بایست تست گردند.
    • اگزوز دیزل ژنراتور می‌بایست به محیط بیرون تخلیه گردد و حداکثر سه متر از بازشو ها فاصله داشته باشد.
    • در صورت قطع برق شهری، ژنراتور باید بصورت اتوماتیک در مدار قرار گیرند. 
  1. سایر
    • برگه اصالت کلیه اجناس بکار رفته در ساختمان از نظر تعداد و برند چک شود.
    • کلید محافظ جان برای تابلوهای سه فاز نصب گردد.
    • دسته شیر گاز برای کلیه واحدها نصب گردد.
    • سیستم برق اضطراری آسانسورها (Black out) آماده بکار باشند.
    • خطاهای زون های پنل کنترل اعلام حریق برطرف شوند.
    • روشنائی اضطراری چک گردد.
    • شیر قطع کن اتوماتیک گاز در صورت درج در دستورالعمل حتماً نصب گردد.
    • علایم خروج باید به طور واضح در مسیر درست نصب شده باشد.
    • فن فشار مثبت می‌بایست (جهت جلوگیری از ریزش باران) دارای سقف باشد و عملکرد آن چک شود.
    • وکالت نامه های وکیل از مالکین و سازندگان می بایست وجود داشته باشد.

انتخاب شرکت مشاور آتش نشانی

فرآیند انتخاب شرکت مشاور آتش نشانی 3
فرآیند انتخاب شرکت مشاور آتش نشانی 1
فرآیند انتخاب شرکت مشاور آتش نشانی 4

قیمت مشاوره آتش نشانی

قیمت مشاوره آتش نشانی در آذر ماه ۱۴۰۰ در استان تهران توسط شرکت فنی و مهندسی آبادگستر تاسیسات ایرانیان ، بعنوان مشاور آتش نشانی در این برگه ارائه شده است.

این لیست قیمت خدمات در آذر ماه ۱۴۰۰ پس از بررسی و برآورد هزینه خدمات ارائه شده از جمله مشاوره آتش نشانی توسط انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های ایمنی و مهندسی حریق استان تهران ارائه شده است.

یکی از مهم ترین اهداف سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ، بالا بردن آگاهی و دانش مردم جامعه در مورد ایمنی و نصب و اجرای صحیح سیستم های ایمنی در ساختمان ها است، از این رو این سازمان تمام تلاش خود در این زمینه به کار برده است تا با به کار گیری افرادی که در این زمینه از دانش- آگاهی و مهارت کافی برخوردارند به عنوان مشاوره ایمنی اتشنشانی استفاده کند.

قرارداد تعمیر و نگهداری آتش نشانی

برای دست یابی به پیشگیری ایجاد حریق و در صورت ایجاد آن برای جلوگیری از پیشرفت و ادامه سوختن، اجرای انواع مختلف سیستم اعلام و اطفای حریق مانند تعمیر کپسول آتش نشانی در ساختمان های مختلف ضروریست، ولی مهم تر از آن آماده بودن این سیستم ها در زمان حریق و انجام وظایف محوله ی آنها در بزنگاه خطر می باشد. بنابراین پس از اجرای صحیح این سیستم ها نگهداری و تعمیرات دوره ای آنها، رسیدگی دوره ای به تجهیزات فاسد شدنی و آماده به کار بودن آنها از اهمیت بالای برخوردار می باشد.

برای دستبابی به قرارداد تعمیر و نگهداری سیستم اعلام حریق و دانلود قرارداد تعمیر و نگهداری آتش نشانی به لینک روبه رو مراجعه فرمایید.

قیمت تعمیرات و نگهداری آتش نشانی

قیمت تعمیر و نگهداری آتش نشانی دو ساله در آذر ماه ۱۴۰۰ در استان تهران توسط شرکت فنی و مهندسی آبادگستر تاسیسات ایرانیان ، بعنوان مشاور آتش نشانی در این برگه ارائه شده است.

این لیست نرخ خدمات تعمیر و نگهداری دو ساله در آذر ماه ۱۴۰۰ پس از بررسی و برآورد هزینه خدمات ارائه شده از جمله خدمات تعمیر و نگهداری دو ساله توسط انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های ایمنی و مهندسی حریق سازمان آتش نشانی تهران ارائه شده است.

فروش تجهیزات آتش نشانی

فروش تجهیزات آتش نشانی توسط شرکت فنی و مهندسی آبادگستر تاسیسات ایرانیان ، مشاور آتش نشانی ، نماینده فروش و خدمات پس از فروش محصولات آتش نشانی انجام می‌شود.

درصد تخفیف 💯 برای همکاران گرامی فعال در حوزه ایمنی و آتش نشانی بر اساس قیمت های مندرج در برگه محصولات ، بر اساس میزان خرید و همچنین شرایط پرداخت و سابقه خریدهای قبل همکاران گرامی ، محاسبه و لحاظ خواهد شد. جهت اطلاع 🔎 از میزان تخفیفات شایسته است با استفاده از اطلاعات تماس مندرج در صفحه تماس با ما و یا شماره ☎️ ۹۱۰۹۲۰۷۶-۰۲۱ 📱 ۰۹۳۹۹۶۰۳۸۰۰، با کارشناسان فروش شرکت تماس حاصل فرمائید.

درباره ما

شرکت آبادگستر تاسیسات ایرانیان (آتا) (مسئولیت محدود) در سال ۱۳۹۴ با همکاری گروهی از کارشناسان و متخصصین در زمینه‌های سازه، معماری، تاسیسات الکتریکی و مکانیکی تأسیس گردید. این شرکت افتخار دارد که در گذشته، طرح‌‌‌‌ها و پروژه‌های متعددی را در اقصی نقاط کشور انجام داده است. مشاوره آتش نشانی ، طراحی، نظارت و اجرای سیستم اعلام حریق و اطفا حریق ، تاسیسات حرارتی و برودتی از جمله فعالیت‌های مهم این شرکت بوده است.

محصولات آتش نشانی

این شرکت نماینده فروش و خدمات پس از فروش برندهای معتبر جهانی در زمینه ایمنی و آتش نشانی است. در ذیل اهم محصولات قابل ارائه توسط این شرکت ارائه شده است؛ همچنین شما می توانید جهت مشاهده لیست کامل محصولات و خدمات قابل ارائه به قسمت محصولات آتش نشانی مراجعه فرمائید.

  • icon
    اعلام حریق

    متعارف | آدرس پذیر

  • icon
    شیرآلات آتش نشانی

    پروانه ای | وت آلارم | OS&Y | یک طرفه | تست و درین

  • icon
    کپسول آتش نشانی

    CO2 | فوم | پودر و گاز | آیروسل | بیورسال | FM200

  • icon
    اسپرینکلر

    واکنش استاندارد یا سریع | پائین زن – بالازن – بغل زن – مخفی توکار | برنجی – کرم – سفید | دماهای مختلف

  • icon

    چوبی | فلزی | رنگ‌ و ابعاد متنوع

  • icon
    جعبه آتش نشانی

    تک درب | دو قلو | دو طبقه | فلزی | استیل | رنگ و ابعاد مختلف

طراحی ص ا آ

مهمترین مشتریان ما

مهمترین مشتریان ما که در پروژه‌های آن‌ها به توفیق خدمت نائل آمدیم به شرح ذیل می‌باشند:

توجه: کارشناسان و مشاورین شرکت فنی و مهندسی آبادگستر تاسیسات ایرانیان ( مشاور، طراح، ناظر و مجری مورد تایید سازمان آتش نشانی ) با شماره تماس ☎️ ۹۱۰۹۲۰۷۶-۰۲۱ داخلی ۱۰۵ یا ۱۲۵ و یا شماره 📱 ۰۹۳۹۹۶۰۳۸۰۰ همواره آماده ارائه مشاوره رایگان 🥇 و پاسخگوئی به سوالات شما همراهان گرامی می‌باشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ما و آگاهی از محصولات آتش نشانی ، پروژه آتش نشانی ، دانلود آتش نشانی ، اخبار آتش نشانی و مقالات آتش نشانی مرتبط با حوزه ایمنی و آتش نشانی ، سایت شرکت آبادگستر تاسیسات ایرانیان را به دوستان خود معرفی فرمائید. همچنین جهت ارتباط با کارشناسان این شرکت از صفحه تماس با ما استفاده فرمائید.

شایان ذکر است شما می‌توانید با ارائه نظرات سازنده خود در بخش نظرات و یا از طریق ارسال به آدرس پست الکترونیکی info@atapars.com ما را در جهت ارتقاء سطح علمی مطالب منتشر شده یاری فرمائید. استفاده از این مطلب با ذکر نام شرکت فنی و مهندسی آبادگستر تاسیسات ایرانیان و یا آدرس سایت www.atapars.com بلامانع می‌باشد.

۶۳ دیدگاه. پیغام بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سایر مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up