اهمیت مشاوره در خرید تجهیزات آتش نشانی

نگارنده:

(1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 StarsLoading...)

تاریخ نگارش:

بازبینی:

مشاوره جهت خرید تجهیزات آتش نشانی

توضیحات مقاله

آتش سوزی سانحه ای است که ممکن است در هر جای دنیا و یا در هر مکانی اتفاق بیفتد، گاهی ممکن است نتوان از بروز آتش سوزی ممانعت کرد ولیکن می توانید با خرید تجهیزات اتش نشانی هر گونه لطمه و زیان مالی و جانی براثر این سانحه را کاهش دهید.

می بایست در زمان خرید تجهیزات آتش نشانی آگهی و دانش لازم را داشته باشید تا در صورت مواجه با حریق این تجهیزات بتوانند در مهار و کنترل آن به شما کمک کنند برای این منظور بهتر است حتما از یک مشاور در این زمینه کمک بگیرید.

در این مقاله قصد داریم مشاوره جهت خرید تجهیزات آتش نشانی را مورد بررسی قرار دهیم پس با ما همراه باشید.

مشاوره جهت خرید تجهیزات آتش نشانی از سوی شرکت هایی انجام می شود که از طرف سازمان آتش نشانی مورد تایید قرار گرفته و مجوز لازم برای انجام مشاوره را دریافت کرده باشند، این شرکت خود در امر فروش و نصب تجهیزات آتش نشانی در محل نیز فعالیت دارند و در پاسخگویی به مشتریان سریعا عمل کرده و بهترین پیشنهادات را به آن ها ارائه می دهند.

یکی از مهم ترین رکن های شرکت های مشاوره جهت خرید تجهیزات آتش نشانی که آن ها را با نام واحدهای خدمات قبل از فروش نیز می شناسند تکریم ارباب رجوع است این شرکت های مشاور با کیفیت ترین و مناسب ترین خدمات را به مشتریان خود ارائه می دهند و این یکی ار مهم ترین اهداف مدیران این این واحدها می باشد زیرا این واحدها به خوبی اگاهی دارند که عدم ارائه خدمات و راهنمایی در خصوص خدمات قبل از فروش ممکن است مشتریان را با چه خساراتی روبرو کند.

این شرکت ها با انجام مشاوره جهت خرید تجهیزات اتش نشانی ، مشتریان را با کلیه محصولات و وسایل مورد نظر برای اطفا حریق آشنا می کنند و به آن ها کمک می کنند تا انتخابی مناسب و درست براساس نیاز خود داشته باشند.

وظایف شرکت های مشاوره جهت خرید تجهیزات آتش نشانی

  • مشاوره

در این زمینه مشتریان می توانند با شرکت ها و واحدهای دارای تاییدیه سازمان آتش نشانی تماس گرفته و در خصوص وسایل و تجهیزات مورد نیاز خود با کارشناسانی که در این شرکت ها حضور دارند گفتگو کرده و سوالات خود را برای بالا بردن سطح آگاهی و خرید مناسب بهترین تجهیزات از این افراد بپرسند و مشاوره لازم در این زمینه را دریافت کنند.

  • ارائه پیشنهادات فنی

بعد از مشاوره برای راهنمایی و بررسی بیشتر مشتریان، واحد مشاوره خرید تجهیزات اتش نشانی ، کاتالوگ تجهیزات آتش نشانی و نقشه های بازرگانی که مورد تایید مشتریان باشد و همچنین به منظور کسب اطمینان بیشتر تجهیزاتی را که مورد پسند آن ها است را برایشان فراهم می کند.

  • پیشنهادات مالی

مشتریان بعد از کسب اطمینان از مشاوره و اطلاعاتی که توسط شرکت به آن ها ارائه شده است و همچنین تایید پیشنهادات شرکت توسط آن ها، در اولین فرصت پیشنهادات مالی که مطابق با درخواست خود ان ها است، توسط واحدهای مشاوره جهت خرید تجهیزات آتش نشانی برایشان ارسال می شود.

در حالت کلی می توان گفت که خدماتی که توسط واحدهای مشاوره جهت خرید تجهیزات آتش نشانی ارائه می شود به قرار ذیل است:

  • ارائه مشاوره مهندسی در خصوص انتخاب مناسب ترین و بهترین تجهیزات مطابق با نیاز مشتریان
  • ارائه پیشنهادات فنی بازرگانی تجهیزات و سیستم آتش نشانی، و ارائه کاتالوگ و نقشه های فنی و مهندسی
  • ارائه مناسب ترین پیشنهاد مالی با اعلام تاریخ اعتبار برای قیمت

مشاوره جهت خرید تجهیزات اتش نشانی شامل چه نکاتی می شود؟

تجهیزات آتش نشانی در حالت کلی شامل وسایلی می شود که قادر است از پیشروی حادثه پیش آمده جلوگیری کرده و در خاموش کردن آتش موثر واقع شود، و همچنین از پیش آمدن خسارت های مالی و جانی نیز تا حد زیادی ممانعت خواهد کرد با این توصیف می توان پی برد که این تجهیزات تا چه میزان می توانند در مهار آتش سوزی نقش مهمی را ایفا کنند. از این رو می بایست در زمان خرید آن ها نهایت دقت خود را به کار ببرید و مشاوره جهت خرید تجهیزات آتش نشانی را جدی بگیرید.

در ادامه یکی مهم ترین تجهیزات آتش نشانی که کارشناسان مشاور به شما توصیه می کنند که حتما آن را خریداری کنید را مورد بررسی قرار می دهیم:

جعبه آتش نشانی Fire Box که اغلب آن را با نام فایرباکس می شناسند یکی از مهم ترین ابزارهای غیر خودکار تجهیزات آتش نشانی محسوب می شود که برای ذخیره آب به منظور مهار آتش در اکثریت ساختمان های تجاری و مسکونی نصب و مورد استفاده قرار می گیرد.

در گذشته خرید و نصب جعبه آتش نشانی اختیاری بود ولیکن امروزه به یکی از تجهیزات ضروری و واجب برای ساختمان ها تبدیل شده است به گونه ای که بدون آن نمی توانید سایر مجوزهای ساختمان را دریافت کنید.

جعبه آتش نشانی شامل محفظه ای است که برای نگهداری برخی تجهیزات مانند قرقره- شلنگ- شیرفلکه- ناذل و سایر اتصالات می باشد.

جعبه آتش نشانی خود دارای انواع مختلفی می باشد که می بایست نوع آن را متناسب با مکانی که می خواهید نصب کنید خریداری کنید از این رو بهتر است در این خصوص از مشاوره جهت خرید لوازم آتش نشانی کمک بگیرید.

انواع جعبه آتش نشانی به قرار ذیل است:

جعبه آتش نشانی تک کابین جعبه آتش نشانی دوقلو جعبه آتش نشانی ایستاده دوطبقه جعبه آتش نشانی جای کپسول جعبه آتش نشانی توکار جعبه آتش نشانی روکار

جعبه آتش نشانی تک کابین

جهت نگهداری:
۱- هوزریل‌های آتش نشانی و ورودی‌های سیستم خشک توام
۲- جهت نگهداری قرقره یا نگهدارنده‌های مخصوص شلنگ‌های تخت (تاشونده)، ضد اسید و کاربرد ویژه

– کپسول آتش نشانی ( جعبه خاموش کننده دستی آتش )

این جعبه‌ها نیز بر حسب نوع و تعداد خاموش کننده درون آنها و محل قرارگیری جعبه طراحی و ساخته می‌شوند. قابلیت ایجاد دریچه‌های مخصوص جهت امکان تشخیص نوع خاموش کننده توسط افراد، بدون نیاز به باز کردن درب جعبه برای کلیه محفظه‌های نگهدارنده کپسول وجود دارد.

جعبه آتش نشانی دوقلو

جهت نگهداری:
۱- هوزریل‌های آتش نشانی، تجهیزات سیستم خشک و کپسول آتش نشانی به تعداد دلخواه
۲- سیستم هوزرک آتش نشانی به همراه کپسول آتش نشانی به تعداد دلخواه
۳- قرقره‌های مخصوص شلنگ پهن برزنتی به همراه کپسول آتش نشانی به تعداد دلخواه

قیمت جعبه آتش نشانی دوقلو توکار

تجهیزات موجود در جعبه آتش نشانی

تجهیزات موجود در جعبه آتش نشانی به قرار ذیل است:

شلنگ و قرقره آتش نشانی

قرقره و شلنگ های آتش نشانی استفاده شده در جعبه آتشنشانی از دو نوع قرقره با شلنگ هوزریلی و شلنگ برزنتی میباشد ، همچنین شلنگ و قرقره آتش نشانی یکی از مهم ترین تجهیزات مورد استفاده در جعبه آتش نشانی است و به همین دلیل همواره به صورت ثابت در جعبه های آتش نشانی موجود میباشند.

در متن ذیل به انواع شلنگ و قرقره و مزایای آن ها میپردازیم :

قرقره و شلنگ های هوزریلی : جنس شلنگ های هوزریلی از پلاستیک می باشد و استفاده از آنها بسیار آسان میباشد. آبرسانی به آنها بوسیله هرزگردی از جنس برنج که در وسط قرقره قرار دارد تامین می شود، استفاده از این قرقره و شلنگ ها اصلا نیازی به آموزش خاصی ندارد و هر شخصی در هر سن و شرایط اضطراری به آسانی می تواند از این قرقره ها استفاده کند.

همچنین قیمت این نمونه قرقره و شلنگ از نمونه برزنتی بیشتر می باشد زیرا دارای طول عمر بیشتری میباشند.

قرقره و شلنگ برزنتی : همانطور که از اسم این شلنگ ها مشخص است جنس آنها از برزنت می باشد، دبی آنها از شلنگ های هوزریلی بیشتر می باشد از همین رو در خاموش سازی آتش سوزی های بزرگ می توانند موثر واقع شوند.

آب رسانی این شلنگ ها با استفاده از شیر و کوپلینگ مخصوص انجام می شود به همین دلیل استفاده از این قرقره ها و شلینگ ها نیازمند آموزش میباشد.

کپسول آتش نشانی

از پر استفاده ترین و مهمترین تجهیزات اطفای حریق هستند که از تجهیزات اطفا حریق ثابت نیستند و به نوع طراحی سیستم اطفا حریق هر پروژه یا ساختمان بستگی دارد.

اگر در مواقعی در جعبه آتشنشانی ، کپسول آتش نشانی وجود نداشت میتوانید آن را به صورت جداگانه تهیه کرده و در یک مکان با قابلیت دسترسی عموم و آسان قرار دهید.

همچنین کپسول خود را طبق زمان بندی مشخص چک کنید تا در شرایط لزوم به راحتی از آن استفاده کنید.

شیرآلات و کوپلینگ آتش نشانی

شیرآلات آتش نشانی Valves و کوپلینگ های آتش نشانی فقط در جعبه آتش نشانی هایی که قرقره و شلنگ آتش نشانی برزنتی موجود داشته باشند ، وجود دارند.

وظیفه اصلی این تجهیزات اینگونه است که در هنگام حریق با استفاده از کوپلینگ امکان اتصال شلنگ برزنتی را به شیر آتش نشانی میدهند.

طریقه عمل اینگونه است که شلنگ برزنتی را به صورت کاملا صاف و بدون خمیدگی باز کنید و سپس شیر آت شنشانی را باز کرده تا آب به داخل شلنگ هدایت شود.

مهمترین مشتریان ما

مهمترین مشتریان ما که در پروژه‌های آن‌ها به توفیق خدمت نائل آمدیم به شرح ذیل می‌باشند:

توجه: کارشناسان و مشاورین شرکت فنی و مهندسی آبادگستر تاسیسات ایرانیان ( مشاور، طراح، ناظر و مجری مورد تایید سازمان آتش نشانی ) با شماره تماس ☎️ ۹۱۰۹۲۰۷۶-۰۲۱ داخلی ۱۰۵ یا ۱۲۵ و یا شماره 📱 ۰۹۳۹۹۶۰۳۸۰۰ همواره آماده ارائه مشاوره رایگان 🥇 و پاسخگوئی به سوالات شما همراهان گرامی می‌باشند.

شایان ذکر است شما می‌توانید با ارائه نظرات سازنده خود در بخش نظرات و یا از طریق ارسال به آدرس پست الکترونیکی info@atapars.com ما را در جهت ارتقاء سطح علمی مطالب منتشر شده یاری فرمائید. استفاده از این مطلب با ذکر نام شرکت فنی و مهندسی آبادگستر تاسیسات ایرانیان و یا آدرس سایت www.atapars.com بلامانع می‌باشد.

۲ دیدگاه. پیغام بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سایر مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up