ابعاد جعبه آتش نشانی

نگارنده:

(1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 StarsLoading...)

تاریخ نگارش:

بازبینی:

ابعاد جعبه آتش نشانی

توضیحات مقاله

در این مقاله به بررسی ابعاد جعبه آتش نشانی یا فایر باکس به صورت استاندارد ، نحوه نصب جعبه های آتش نشانی مورد تایید سازمان آتش نشانی در ابعاد مختلف ، تاثیر ابعاد جعبه آتش نشانی بر روی قیمت آن ، و هر آنچه که ممکن است درباره جعبه های آتش نشانی در ابعاد مختلف برای شما سوال ایجاد شود توضیح خواهیم داد.

برای ساختن جعبه های آتش نشانی ابتدا ورقه هایی که قرار است با ان جعبه را بسازند از نظر کیفیت مورد بررسی قرار میدهند و بعد به مرحله برش زنی میرویم در اینجا باید ورقه ها را در ابعاد جعبه آتش نشانی و اندازه های مورد نظر برش دهند و گوشه زنی و بعد از ان برشکاری روی ان انجام میشود اینک نوبت به مرحله پانچ میرسد در این مرحله محل قفل ، هواکش، ورودی لوله های آب ، محل قرار گرفتن کلید یک روی ان نصب میشود بعد وارد مرحله خم کاری و بعد جوشکاری میشود بعد از ان مرحله رنگ کاری انجام میشود و مرحله اخر جعبه سازی نصب ابزاری مانند : قفل ، لولا و دیگر یراق الات هست.

ویژگی های جعبه آتش نشانی

  • لوگو سازمان آتش نشانی تهران
    مورد تایید سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران
  • icon
    دوست دار محیط زیست

    فاقد مواد سمی و برگشت ناپذیر

  • مواد استاندارد

    از مواد مرغوب و با کیفیت در ساخت جعبه های آتش نشانی استفاده شده است.

  • ضوابط ملاک عمل سامانه اطفا حریق
    مطابق آخرین ضوابط سازمان آتش نشانی

    جهت مشاهده ضوابط ملاک عمل سامانه اطفا حریق منتشر شده از سوی سازمان آتش نشانی اینجا کلیک نمائید.

  • icon
    مشاوره رایگان

    کارشناسان ما آماده ارائه مشاوره رایگان تلفنی قبل از ایجاد سفارش توسط مشتریان محترم می باشند.

  • icon
    تحویل فوری

    با دارا بودن مجموعه ای بزرگ از شبکه حمل و نقل آمادگی تحویل فوری در محل وجود دارد.

  • icon
    خدمات نصب

    امکان نصب سریع توسط تیم اجرائی این شرکت مهیا است.

مقالات مرتبط با جعبه آتش نشانی

همچنین شما می توانید مقالات مرتبط با جعبه آتش نشانی را در صفحات ذیل مشاهده فرمائید:

ویدیو های مرتبط با جعبه آتش نشانی

ویدئوهای مرتبط با اطفا حریق در صفحات ذیل درج شده است:

انواع جعبه آتش نشانی

قیمت جعبه آتش نشانی در انواع مختلف به شرح ذیل است:

ابعاد جعبه آتش نشانی

  1. ابعاد جعبه آتش نشانی سفارشی

اینکه بگوییم جعبه های آتش نشانی باید لزوما عرض ، طول و ابعاده یکسانی داشته باشند درست نیست و از طرفی هم نمیشود برای ساخت جعبه های آتش نشانی اصول و قائده ای وجود نداشته باشد. وجود ابزارهایی مثل : قرقره ، شلنگ آتش نشانی و کپسول آتش نشانی در جعبه هایه آتش نشانی موجب شده است که ابعاد جعبه آتش نشانی از تناسب اعداد برخوردار باشند به اینگونه از جعبه ها ، جعبه های آتش نشانی سفارشی گفته میشود.

شرکت آبادگستر تاسیسات ایرانیان تولید کننده جعبه آتش نشانی معتبر و استاندارد است و جعبه های آتش نشانی را تحت نظر بهترین مهندس های کنترل کیفیت شرکت آبادگستر تاسیسات ایرانیان است که با خیال راحت از کیفیت محصول خود اطمینانه خاطر داشته باشد.

  • ابعاد جعبه آتش نشانی پیش ساخته

در زمان حال جعبه های آتش نشانی از قبل توسط تولید کنندگان در اندازه و ابعاد استانداردی ساخته شده و در اختیار مردم قرار گرفته است.

  1. طول: ۱۰۰ سانتی متر عرض: ۸۵ سانتی متر عمق:۱۸ سانتی متر
  2. طول: ۸۵ سانتی متر عرض: ۸۰ سانتی متر عمق:۱۸ سانتی متر
  3. طول: ۸۵ سانتی متر عرض: ۶۰ سانتی متر عمق:۱۸ سانتی متر
  4. طول: ۷۰ سانتی متر عرض: ۸۵ سانتی متر عمق:۱۸ سانتی متر
  5. طول: ۶۰ سانتی متر عرض: ۵۰ سانتی متر عمق:۱۸ سانتی متر
  6. طول: ۶۵ سانتی متر عرض: ۵۵ سانتی متر عمق:۱۸ سانتی متر
  7. طول: ۷۰ سانتی متر عرض: ۶۰ سانتی متر عمق:۱۸ سانتی متر

نصب جعبه آتش نشانی

در نصب جعبه های آتش نشانی باید به این نکته توجه کنیم که جعبه در جایی نصب شود که هم در دسترس همه افراد باشد و هم دور از دسترس کودکان باشد که مشکل ساز نشود. قسمت پایین جعبه آتش نشانی باید ۱۱۰ متر از سطح زمین فاصله داشته باشد.

شبکه بندی جعبه آتش نشانی

  • شبکه تر

سیستم تر جعبه آتش نشانی به صورت مستقیم به لوله آب شهری وصل است و با بازکردن شیر نازلآب نیز باز میشود این سیستم همه ی قسمت های ساختمان از زیرزمین تا پشت بام را در بر میگیرد و به دلیل اینکه این سیستم به آب وصل است به آن شبکه تر میگویند.

  • شبکه خشک

سیستم خشک به آب شهری وصل نیست و در صورت نیاز آب موجود در تانکر ماشین های آتش نشانی را استفاده میکند و به همین دلیل این سیستم نزدیک درب های ورودی و در پایین ترین طبقه نصب میشود تا در هنگام نیاز به راحتی به تانکر ماشین های آتش نشانی وصل شود و از آب ان استفاده کند و چون این سیستم به آب وصل نیست به آن سیستم خشک گفته میشود.

ابعاد شبکه خشک جعبه آتش نشانی و شبکه تر جعبه آتش نشانی:

ابعاد جعبه آتش نشانی با شبکه خشک و تر به ابزاری که در داخل جعبه آتش نشانی قرار دارد بستگی دارد.

قیمت جعبه آتش نشانی

جعبه های آتش نشانی در انواع مختلفی هستند که هر نوع از انها ابعاد متفاوتی دارند که سبب شده قیمت هر کدام از نوع آن ها با هم تفاوت داشته باشد و جعبه اتش نشانی ارزان و گران نیز تفاوت هایی دارند.

انواع جعبه های آتش نشانی عبارتند از: دو کابین عمودی و افقی ،تک کابین ، جعبه آتش نشانی استیل ، جعبه آتش نشانی فایرباکس، جعبه آتش نشانی hose reel ، جعبه های آتش نشانی با ورقه ساختمانی ، جعبه استیل… و که همه این ها از لحاظ ابعاد باهم تفاوت دارند و با توجه به ابعاد جعبه آتش نشانی قیمت جعبه دوکابین از جعبه تک کابین بیشتر است.

توجه: کارشناسان و مشاورین شرکت فنی و مهندسی آبادگستر تاسیسات ایرانیان ( مشاور، طراح، ناظر و مجری مورد تایید سازمان آتش نشانی ) با شماره تماس ☎️ ۹۱۰۹۲۰۷۶-۰۲۱ داخلی ۱۰۵ یا ۱۲۵ و یا شماره 📱 ۰۹۳۹۹۶۰۳۸۰۰ همواره آماده ارائه مشاوره رایگان 🥇 و پاسخگوئی به سوالات شما همراهان گرامی می‌باشند.

شایان ذکر است شما می‌توانید با ارائه نظرات سازنده خود در بخش نظرات و یا از طریق ارسال به آدرس پست الکترونیکی info@atapars.com ما را در جهت ارتقاء سطح علمی مطالب منتشر شده یاری فرمائید. استفاده از این مطلب با ذکر نام شرکت فنی و مهندسی آبادگستر تاسیسات ایرانیان و یا آدرس سایت www.atapars.com بلامانع می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سایر مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up