اخذ مدرک NFPA 72 توسط مدیر عامل شرکت آبادگستر تاسیسات ایرانیان

نگارنده:

Share
(1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 StarsLoading...)

تاریخ نگارش:

بازبینی:

اخذ مدرک NFPA 72 توسط مدیر عامل شرکت آبادگستر تاسیسات ایرانیان

متن خبر

جناب آقای بهداد رضائی ، مدیر عامل شرکت آبادگستر تاسیسات ایرانیان ، موفق به اخذ مدرک NFPA 72 ، معتبرترین مدرک بین المللی آتش نشانی در جهان با شرکت در آزمون سال ۲۰۲۱ شدند.

این استاندارد جزو فهرست استاندارد NFPA سازمان حفاظت از حریق آمریکا و در زمینه سیستم های اعلام حریق می باشد.

استاندارد Edition 2007 National Fire Alarm Code ® NFPA 72 دستورالعمل سیستم‌های اعلام و هشدار حریق ویرایش ۲۰۰۷ جهت مطالعه بیشتر نیز قابل دستیابی است.

انجمن NFPA چیست ؟

انجمن ملی آتش نشانی امریکا American National Fire Protection Association یا به اختصار ” NFPA ” یک شواری صنفی در امریکا است که استانداردها و نظام نامه های خصوصی و انحصاری (کپی رایت شده) مربوطه را جهت استفاده کلیه دولت های محلی امریکا وضع می نماید.

این اتحادیه در سال ۱۸۹۶ توسط گروهی از شرکت های بیمه شکل گرفت. طبق گزارش ها این اتحادیه اکنون بیش از ۹۰۰۰۰ عضور دارد.

استانداردهای NFPA چیست ؟

در مورد این استاندارد ها می توان گفت که تا به امروز هر نکته ای که به هر نحوی در زمینه سیستم های ایمنی و آتش نشانی امکان ایجاد خطر داشته باشد توسط انجمن NFPA استاندارد سازی شده است و این استانداردها بر اساس شماره کد گذاری شده است.

این انجمن دارای استانداردهای مختلفی در حوزه اعلام و اطفاء حریق می باشد که تعدادی از آنها استاندارهای عمومی این حوزه می باشد و تعدادی نیز به صورت اختصاصی برای حوزه فناوری اطلاعات تولید شده اند.

استاندارد NFPA سازمان حفاظت از حریق آمریکا در مقایسه با سایر استانداردهای بین المللی آتش نشانی، ارجعیت دارند و تمام سازمانهای مشابه نیز به استانداردهای آن احترام می گذارند و به عنوان یک مرجع می شناسند.

در استاندارد NFPA سازمان حفاظت از حریق آمریکا با مسائلی همچون پمپ های آتش نشانی، سیستم های اسپرینکلر ، لوله کشی سیستم های مقابله با آتش، دستورات ایمنی ، انواع سیستم های خاموش کننده ، دستورالعمل کار با مایعات قابل اشتعال و بسیاری مطالب دیگر پوشش داده می شود.

یکی از مهمترین این استانداردها ، استاندارد National Fire Alarm Code ® NFPA 72 دستورالعمل سیستم‌های اعلام و هشدار حریق نامیده شده است.

استاندارد NFPA 72 چیست ؟

Edition 2007 National Fire Alarm Code ® NFPA 72 دستورالعمل سیستم‌های اعلام و هشدار حریق ویرایش ۲۰۰۷ برای راه اندازی دستگاه ها برای مقابله با آتش ، سیستم های حفاظت از حریق ، سیستم های هشدار تاسیسات آتش نشانی ، سیستم های ارتباطی اورژانس ، نظارت بر ایستگاه آتش نشانی تولید شده که با تجمیع استانداردهای قبلی در این حوزه ها تهیه و جایگزین تمام نسخه های قبلی شده است.

National Fire Alarm Code ® NFPA 72 دستورالعمل سیستم‌های اعلام و هشدار حریق در سال ۲۰۰۲ مورد تجدید نظر فنی قرار گرفته و مواردی از جمله الزامات منبع تغذیه ، اختلالات سیستم های اعلام حریق ، بررسی و تصویب روش مبتنی بر عملکرد طراحی سیستم تشخیص ، تجدید نظر در قوانین برای بقای سیستم ، مقدمه ای از قوانین برای روش جایگزین برای سیگنالینگ صوتی ،

الزامات مورد نیاز برای پرداختن به طراحی مبتنی بر عملکرد برای سیستم سیگنالینگ ، تغییر موقعیت مکانی آزمون و نگهداری مورد نیاز برای آلارم یک یا چند ایستگاه ، سیستم های اعلام حریق خانواده ، فصل تعمیر و نگهداری ، اصلاحات و برقراری مجدد قوانین تجویزی برای هشدار آتش جهت لوازم منزل ، ادغام سیستم های اطلاع رسانی جمعی و سیستم های دیگر با سیستم های اعلام حریق ، بازنگری در قابلیت استفاده از سیستم به منظور افزایش استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات را مورد بازبینی قرار گرفت.

تجدید نظر بعدی که باعث انتشار نسخه ۲۰۰۷ گردید مواردی مانند حفاظت از دستگاه های کنترل اعلام حریق ، مدرک تحصیلی پرسنل ، حرارت زمان پاسخ آشکارساز ، فاصله آشکارساز دود ، تشخیص دود در مجاری ، استفاده از آشکارسازهای دارای چند ورودی برای سنجش دود ، تصویر ویدئویی بوده است.

به منظور یکسان سازی ضوابط اجرائی سیستم های اعلام حریق با بهره گیری از بخش های مربوط به سیستم کشف و اعلام حریق در مباحث ۳ و ۱۳ مقررات ملی ساختمان، استاندارد ملی سیستم کشف و اعلام حریق برای ساختمان ها بخش اول و استانداردهای معتبر بین المللی (BS5839، EN54 و NFPA72) و نظرات کارشناسان خبره ضوابط و الزامات طراحی و اجرای سیستم های کشف و اعلام حریق در ساختمان ها گردآوری گردیده و در اختیار کارشناسان و مجریان قرار می گیرد.

این مجموعه در هفت بخش تدوین شده است :

بخش اول : الزامات ساختمان ها و بناها در اجرای سیستم های کشف و اعلام حریق

بخش دوم : معیار طراحی، انتخاب و نصب ادوات سیستم های کشف و اعلام حریق

بخش سوم : توضیحات تکمیلی طراحی و اجرای سیستم های کشف و اعلام حریق

بخش چهارم : علائم پیشنهادی راهنمای نقشه های سیستم های کشف و اعلام حریق

بخش پنجم : توضیحات مختصر تصویری طراحی و اجرای سیستم های کشف و اعلام حریق

بخش ششم : نظارت بر اجرای سیستم های کشف و اعلام حریق

بخش هفتم : چک لیست پیشنهادی نظارت سیستم های کشف و اعلام حریق

در اینجا لازم است از کلیه افراد و گروه های کاری که در تنظیم و تهیه این دستورالعمل همکاری نموده تشکر و قدردانی نموده و امید داریم تا در ویرایش های بعدی این دستورالعمل با بهره گیری از نظرات کارشناسان و صاحبنظران بتوانیم نسبت به تکمیل این دستورالعمل براساس شرایط محلی و کشوری مطابق با مشخصات اجرایی ساختمانها اقداماتی را به انجام رسانیم.

مدرک NFPA 72

جناب آقای بهداد رضائی ، مدیر عامل شرکت آبادگستر تاسیسات ایرانیان ( دارنده مدرک NFPA 13 و مدرک NFPA 72 از کشور امریکا بعنوان مشاور آتش نشانی ، متخصص محصولات آتش نشانی از جمله اعلام حریق بالاخص اعلام حریق آدرس پذیر ، اطفا حریق ، درب ضد حریق ، کپسول آتش نشانی ، جعبه آتش نشانی ، بوستر پمپ آتش نشانی ، اسپرینکلر و شارژ کپسول آتش نشانی ) ، موفق به اخذ مدرک NFPA 72 ، معتبرترین مدرک بین المللی آتش نشانی در جهان با شرکت در آزمون سال ۲۰۲۱ شدند.

مدرک NFPA 13

همچنین مدیر عامل محترم شرکت آبادگستر تاسیسات ایرانیان ، موفق به اخذ مدرک NFPA 13 ، معتبرترین مدرک بین المللی آتش نشانی در جهان با شرکت در آزمون سال ۲۰۲۱ شدند.

در استاندارد NFPA سازمان حفاظت از حریق آمریکا با مسائلی همچون پمپ های آتش نشانی، سیستم های اسپرینکلر ، لوله کشی سیستم های مقابله با آتش، دستورات ایمنی ، انواع سیستم های خاموش کننده ، دستورالعمل کار با مایعات قابل اشتعال و بسیاری مطالب دیگر پوشش داده می شود.

بنابراین موضوع مدیر عامل محترم شرکت آبادگستر تاسیسات ایرانیان NFPA 13 را که مربوط به سیستم های اسپرینکلر می‌باشد را اخذ نموده است.

کلمات کلیدی: اخذ مدرک NFPA 72 | مدرک NFPA 72 | مدرک NFPA 72 | مدرک NFPA 72

اخذ مدرک NFPA 72 ❤️ اخذ مدرک NFPA 72 ✔️ اخذ مدرک NFPA 72 🥇 اخذ مدرک NFPA 72 🧯 مدرک NFPA 72 ۷۲

توجه: کارشناسان و مشاورین شرکت فنی و مهندسی آبادگستر تاسیسات ایرانیان ( مشاور، طراح، ناظر و مجری مورد تایید سازمان آتش نشانی ) با شماره تماس ☎️ ۹۱۰۹۲۰۷۶-۰۲۱ داخلی ۱۰۵ یا ۱۲۵ و یا شماره 📱 ۰۹۳۹۹۶۰۳۸۰۰ همواره آماده ارائه مشاوره رایگان 🥇 و پاسخگوئی به سوالات شما همراهان گرامی می‌باشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ما و آگاهی از محصولات آتش نشانی ، پروژه آتش نشانی ، دانلود آتش نشانی ، اخبار آتش نشانی و مقالات آتش نشانی مرتبط با حوزه ایمنی و آتش نشانی ، سایت شرکت آبادگستر تاسیسات ایرانیان را به دوستان خود معرفی فرمائید. همچنین جهت ارتباط با کارشناسان این شرکت از صفحه تماس با ما استفاده فرمائید.

شایان ذکر است شما می‌توانید با ارائه نظرات سازنده خود در بخش نظرات و یا از طریق ارسال به آدرس پست الکترونیکی info@atapars.com ما را در جهت ارتقاء سطح علمی مطالب منتشر شده یاری فرمائید. استفاده از این مطلب با ذکر نام شرکت فنی و مهندسی آبادگستر تاسیسات ایرانیان و یا آدرس سایت www.atapars.com بلامانع می‌باشد.

۲ دیدگاه. پیغام بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سایر اخبار

keyboard_arrow_up