زمان شارژ کپسول آتش نشانی

نگارنده:

(1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 StarsLoading...)

تاریخ نگارش:

بازبینی:

زمان شارژ کپسول آتش نشانی | زمان شارژ کپسول آتشنشانی

توضیحات مقاله

در این مقاله قصد داریم به بررسی مناسب ترین زمان شارژ کپسول آتش نشانی بپردازیم ، بنابراین با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

کپسول آتش نشانی یکی از وسایل ایمنی است که برای مکان ها و ساختمان های اداری و تجاری و کارگاه ها و برخی مشاغل پرخطر ضروری می باشد اما لازم است که بدانید داشتن کپسول آتش نشانی به تنهایی نمی تواند برای تامین ایمنی کافی باشد بلکه بایستی با توجه به نوع کپسول هر چند مدت یک مرتبه برای شارژ کپسول آتش نشانی اقدام شود در غیر این صورت در مواقعی که حریق اتفاق می افتد قابل استفاده نبوده و عملکرد مناسبی نخواهد داشت.

ویژگی های کارگاه تخصصی شارژ کپسول آتش نشانی

  • لوگو اتحادیه آتش نشانی تهران
    مورد تائید اتحادیه

    اتحادیه صنف فروشندگان و تولیدکنندگان لوازم ایمنی ، کلاه و آتش نشانی

  • لوگو دوست دار محیط زیست
    دوست دار محیط زیست

    فاقد مواد سمی و برگشت ناپذیر

  • مواد استاندارد

    از مواد مرغوب و با کیفیت جهت شارژ کپسول‌ها استفاده خواهد شد.

  • تحویل
    تحویل فوری

    با دارا بودن مجموعه ای بزرگ از شبکه حمل و نقل آمادگی برداشت ، تحویل و نصب فوری در محل وجود دارد.

  • مشاوره رایگان
    مشاوره رایگان

    کارشناسان ما آماده ارائه مشاوره رایگان تلفنی قبل از انجام سفارش توسط مشتریان محترم می باشند.

  • لیست قیمت شارژ کپسول آتشنشانی Co2
    قیمت مصوب اتحادیه

    جهت مشاهده لیست قیمت شارژ کپسول آتش نشانی در سال ۱۴۰۱ اینجا کلیک نمائید.

  • خدمات نصب
    خدمات نصب رایگان

    امکان برداشت کپسول ها و همچنین نصب مجدد توسط تیم اجرائی این شرکت بصورت رایگان مهیا است.

شارژ کپسول آتش نشانی

مقالات مرتبط با شارژ کپسول آتش نشانی

همچنین شما می توانید مقالات مرتبط با شارژ کپسول آتش نشانی | Fire Extinguisher Recharge Service را در صفحات ذیل مشاهده فرمائید:

خدمات شارژ کپسول آتش نشانی | Fire Extinguisher Recharge Service به شرح و قیمت ذیل است:

همچنین قیمت کپسول آتش نشانی | Fire Extinguishers Price به شرح ذیل بصورت آنلاین در فروشگاه اینترنتی این شرکت به فروش می رسد:

قیمت شارژ کپسول آتش نشانی برای انواع کپسول ( شارژ کپسول آتش نشانی پودری و شارژ کپسول آتش نشانی CO2 ) در اوزان مختلف در لیست قیمت شارژ کپسول آتش نشانی درج شد است.

شارژ کپسول آتش نشانی در غرب تهران در کارگاه شارژ کپسول آتش نشانی این شرکت زیر نظر اتحادیه شارژ کپسول آتش نشانی تهران در حال انجام است.

هزینه شارژ کپسول آتش نشانی به زمان شارژ کپسول آتش نشانی و نحوه شارژ کپسول آتش نشانی بستگی دارد.

بعد از اتمام شارژ کپسول و در زمان تحول آن به مشتریان گرامی ، کارت شارژ کپسول آتش نشانی توسط این شرکت بر روی کپسول آتش نشانی نصب خواهد شد. هزینه کلیه خدمات در هزینه شارژ کپسول آتش نشانی اعلامی این شرکت به مشتریان گرامی لحاظ شده است.

بهترین زمان شارژ کپسول آتش نشانی

در حالت کلی بهترین زمان شارژ کپسول آتش نشانی سالی یک مرتبه می باشد ولیکن کپسول هایی که حاوی گاز co2 هستند را می توان در فاصله زمانی ۲ سال یک مرتبه توسط زیر شرکت های مورد تایید اتحادیه شارژ کپسول آتش نشانی تهران و سازمان آتش نشانی تهران شارژ نمود.

البته به این نکته توجه داشته باشید که مدت زمان شارژ کپسول آتش نشانی در انواع مختلف ( شارژ کپسول آتش نشانی پودری و شارژ کپسول آتش نشانی CO2 ) زمانی درست می باشد که در طی این مدت از کپسول استفاده نشده باشد و یا این که در بازرسی هایی که ماهانه برای کپسول ها انجام می شود هیچگونه مشکلی وجود نداشته باشد در غیر اینصورت بایستی هر چه سریعتر برای شارژ و سرویس کپسول ها اقدام شود.

تشخیص بهترین زمان شارژ کپسول آتش نشانی

همانطور که پیشتر گفتیم کپسول های آتش نشانی بایستی سالی یک مرتبه حتما شارژ شوند و همچنین به صورت ماهیانه نیز مورد بازرسی قرار گیرند.

در ادامه چگونگی بررسی کپسول آتش نشانی برای تشخیص این که آیا به شارژ نیاز دارد یا خیر را مورد بررسی قرار می دهیم

  1. تمامی کپسول های آتش نشانی دارای مانومتر هستند که بایستی عقربه آن در محدوده مشخصی قرار گرفته باشد و سایر اجزای کپسول از قبیل اهرم، شلنگ، پلمپ و بدنه از نظر شکل ظاهری باید سالم و بدون هر گونه نقصی باشند.

اما اگر هر کدام از موارد فوق الذکر براساس استانداردهای تعیین شده نباشد فورا هر چه سریعتر برای شارز و سرویس کپسول آتش نشانی اقدام کنید.

  1. حتی اگر یک مرتبه از کپسول آتش نشانی استفاده کرده باشید بایستی حتما برای شارژ مجدد آن اقدام کنید.
  2. بر روی کپسول آتش نشانی برچسبی که حاوی آخرین مرتبه شارژ آن است موجود می باشد توجه داشته باشید که اگر مدت یک سال از تاریخ مذکور گذشته است حتما برای شارژ مجدد آن به یکی از نمایندگی های معتبر مراجعه کنید.
  3. محلی که کپسول در آن قرار می گیرد نبایستی زیادی گرم و یا سرد و یا دارای رطوبت باشد. زیرا این موارد برای کپسول تاثیر منفی برجای خواهد گذاشت و باید در فواصل زمانی کوتاه تر از زمان شارژ کپسول آتش نشانی اصلی خود شارژ انجام شود.

نکاتی در زمان شارژ کپسول آتش نشانی

در زمان شارژ کپسول آتش نشانی ضمن اطلاع از نحوه شارژ کپسول آتش نشانی ، لازم است نکات ذیل را به منظور جلوگیری از هر گونه مشکلی رعایت کنید:

  1. سیم پلمپ کپسول باید به گونه ای باشد که به آسانی قابل قطع شدن باشد.
  2. پلمب خاموش کننده نباید باز شده باشد.
  3. فراموش نکنید در مدت زمانی که کپسول را به نمایندگی برای شارژ تحویل می دهید بایستی کپسول جایگزین به جای آن قرار گیرد.
  4. در زمان شارژ کپسول آتش نشانی برچسب و یا کارتی که حاوی اطلاعات تاریخ آخرین مرتبه شارژ کپسول است بایستی قرار گیرد.
  5. هر دو سال یک مرتبه، آزمایش هیدراستاتیک کپسول های آتش نشانی به منظور اطمینان از ایمن بودن تجهیزات آن باید صورت بپذیرد.

هزینه شارژ کپسول آتش نشانی که در لیست قیمت شارژ کپسول آتش نشانی یا قیمت شارژ کپسول آتش نشانی مانند قیمت شارژ کپسول آتش نشانی CO2 درج شد است شامل تمامی این مئارد می باشد.

بازرسی و شارژ کپسول های آتش نشانی

با توجه به مواردی که پیشتر به آن اشاره کردیم نگهداری و بازرسی کپسول های آتش نشانی بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد و هرچند مدت یک مرتبه بایستی تمامی وسایل و تجهیزات این وسیله ایمنی مورد بازرسی قرار گیرد و در صورتی که لازم باشد کاربر برای شارژ کپسول اقدام خواهد نمود. شارژ کپسول آتش نشانی در غرب تهران و سایر قسمت ها در کارگاه شارژ کپسول آتش نشانی این شرکت صورت می پذیرد.

اما سوالی که ممکن است پیش بیاید این است که بازرسی و شارژ کپسول های آتش نشانی چند وقت یک بار انجام می شود؟ آیا لازم است که هر ماه وسایل و تجهیزات آن مورد بازرسی و یا شارژ قرار گیرد؟

بازرسی ماهانه

بازرسی ماهانه کلیه وسایل و تجهیزات ایمنی موجود در محیط کاری که در آن قرار دارد لازم و ضروری است.

همانطور که می دانید در این بازرسی به محدوده تعیین شده عقربه مانومتر توجه می شود و برای این که از کلوخه شدن نوع پودر موجود در کپسول آتش نشانی پودری جلوگیری شود لازم است که حتما کپسول را سر و ته کنید.

وضعیت بدنه را نیز مورد بررسی دقیق قرار دهید که کاملا سالم و بدون خوردگی باشد محلی که کپسول را نصب کرده اید و اجزای دستگاه از قبیل شیر اهرم و سر لوله و شلینگ را به منظور ممانعت از لانه گزینی حشرات مورد بررسی دقیق قرار دهید.

بازرسی ۶ ماهه

در این بازرسی برخی از کپسول های را به صورت کاملا تصادفی انتخاب می کنند و در یک آتش سوزی ساختگی آن ها را تست می کنند، اگر ۱۰ درصد از وزن کپسول کاهش پیدا کرده باشد شارژ مجدد آن الزامی می باشد.

بازرسی سالیانه

تمامی انواع کپسول های آتش نشانی به غیر از CO2 بایستی سالی یک مرتبه شارژ مجدد شوند اما کپسول های CO2 دو سال یک مرتبه هم زمان شارژ و تست هیدرواستاتیک برای آن انجام خواهد شد.

توجه داشته باشید در زمان استفاده به منظور استفاده کارآمد قبل از این که کپسول را استفاده کنید چند مرتبه عمل سرو ته کردن آن را انجام دهید.

تاریخ مصرف کپسول آتش نشانی

فراموش نکنید که تاریخ مصرف تمامی انواع کپسول های آتش نشانی با هم یکسان نمی باشد از سوی دیگر ممکن است شما تاریخ اخرین مرتبه شارژ کپسول را فراموش کرده باشید و یا برچسب و یا کارت شارژ کپسول آتش نشانی را گم کرده باشید، لذا در چنین شرایطی از طریق توجه به محدوده تعیین شده عقربه مانومتر و از طریق تست فیزیکی کپسول می توانید زمان شارژ کپسول آتش نشانی را به راحتی تشخیص دهید.

اما مطمئن ترین روش در زمان عدم آگاهی از تاریخ مصرف کپسول آتش نشانی اقدام برای شارژ مجدد آن است.

مهمترین مشتریان ما

مهمترین مشتریان ما که در پروژه‌های آن‌ها به توفیق خدمت نائل آمدیم به شرح ذیل می‌باشند:

کلمات کلیدی: زمان شارژ کپسول آتش نشانی زمان شارژ کپسول آتشنشانی

توجه: کارشناسان و مشاورین شرکت فنی و مهندسی آبادگستر تاسیسات ایرانیان ( مشاور، طراح، ناظر و مجری مورد تایید سازمان آتش نشانی ) با شماره تماس ☎️ ۹۱۰۹۲۰۷۶-۰۲۱ داخلی ۱۰۵ یا ۱۲۵ و یا شماره 📱 ۰۹۳۹۹۶۰۳۸۰۰ همواره آماده ارائه مشاوره رایگان 🥇 و پاسخگوئی به سوالات شما همراهان گرامی می‌باشند.

شایان ذکر است شما می‌توانید با ارائه نظرات سازنده خود در بخش نظرات و یا از طریق ارسال به آدرس پست الکترونیکی info@atapars.com ما را در جهت ارتقاء سطح علمی مطالب منتشر شده یاری فرمائید. استفاده از این مطلب با ذکر نام شرکت فنی و مهندسی آبادگستر تاسیسات ایرانیان و یا آدرس سایت www.atapars.com بلامانع می‌باشد.

۱ دیدگاه. پیغام بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سایر مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up