قرارداد مشاوره آتش نشانی

نگارنده:

(1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 StarsLoading...)

تاریخ نگارش:

بازبینی:

قرارداد مشاوره آتش نشانی

توضیحات مقاله

همانگونه که می دانید از مهم ترین ملزومات یک ساختمان برای نشان دادن هویت آن صدور شناسنامه است، اما لازم است که بدانید علاوه بر شناسنامه ساختمان تاییدیه اتش نشانی نیز برای ساختمان ها لازم و ضروری می باشد، دریافت این تاییدیه به معنای رعایت نکات ایمنی و قوانین و دستورالعمل های سازمان آتش نشانی در زمان ساخت و ساز است حال این سوال پیش می آید که برای دریافت این تاییدیه چه کاری باید انجام داد. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی نمونه قرارداد مشاوره فنی و مهندسی آتش نشانی بپردازیم که براساس این قرارداد می تواند در نهایت تاییدیه سازمان آتش نشانی را دریافت کنید برای آشنایی و کسب اطلاعات لازم در خصوص این قرارداد با ما همراه باشید.

قرارداد مشاوره آتش نشانی

منظور از اخذ تاییدیه آتش نشانی رعایت ضوابط و دستورالعمل های صادره از سوی سازمان آتش نشانی است که می بایست کارفرما در زمان ساخت و ساز براساس این دستورالعمل ها عمل کند و ملزم به رعایت نکات لازم پیرو این قوانین و دستورالعمل سازمان آتش نشانی می باشد، حال این سوال پیش می آید که کارفرما چگونه از این دستورالعمل ها آگاهی پیدا کند؟

کارفرمایان می بایست برای این منظور به یکی از دفاتر خدمات الکترونیکی مراجعه کنند و دستورالعمل های صادره از سوی سازمان آتش نشانی را از آن ها دریافت کرده و به منظور بررسی و چگونگی اجرای این دستورالعمل ها در پروژه خود با یکی از شرکت های مجری آتش نشانی مشاوره انجام دهد و از راهنمایی و اطلاعات آن ها در این زمینه استفاده کند. به عبارتی دیگر کارفرما بعد از دریافت دستورالعمل ها از دفاتر خدمات الکترونیکی به منظور اجرای آن ها می بایست قرارداد مشاور آتش نشانی را با یکی شرکت های مجری سازمان آتش نشانی تنظیم و امضا نماید.

مراحل قرارداد مشاوره آتش نشانی

دستورالعمل هایی که می بایست در پروژه ها اجرا شود و همچنین کلیه مراحل کار از طریق سامانه بازرسی و کنترل خدمات ایمنی ما بین شرکت های مشاور با سازمان اتش نشانی صورت می پذیرد.

  • برای عقد قرارداد مشاوره آتش نشانی مالک می بایست با در دست داشتن مدارک ذیل به یکی از شرکت های مجری مراجعه کند
  • اصل و کپی سند مالکیت
  • اصل و کپی کارت ملی
  • نقشه های فاز ۱
  • فیش پردداخت عوارض
  • تنظیم قرارداد مشاوره آتش نشانی با شرکت مجری
  • دریافت فرم تعیین شرکت مجری که به مهر و امضای مدیر عامل شرکت رسیده باشد.
  • به این نکته توجه داشته باشید که در فرم تعیین شرکت مجری، براساس دستورالعمل نوع فعالیت شرکت در مورد پرونده توسط خود شرکت علامت گذاری شده باشد.
  • بعد از دریافت فرم مربوطه مالک به دفاتر خدمات مراجعه کرده و با ثبت فرم فوق الذکر شرکت مشاوره خود را مشخص و اعلام می نماید، از این طریق شرکت مجری به پرونده دسترسی داشته و براساس قرارداد مشاوره آتش نشانی کلیه امور ایمنی مربوط به ساختمان را براساس قوانین و دستوالعمل های سازمان آتش نشانی برعهده می گیرد.
  • شرکت مشاور بعد از عقد این قرارداد موظف است که در طی زمان های تعیین شده و مشخصی گزارش کار را به سازمان آتش نشانی ارسال کند.

کارفرما لازم است در زمان عقد قرارداد مشاور آتش نشانی به نکات ذیل توجه لازم را داشته باشد:

نکته ۱: شرکت هایی می توانند طرف قرارداد به عنوان شرکت مشاور آتش نشانی با مالک ساختمان قرار گیرند که که در لیست شرکت های مورد تایید سازمان آتش نشانی قرار گرفته باشند و وظایف ایمنی در معماری- سیستم های اعلام و اطفاء حریق- سیستم های تهویه و اگزاست فن، در دستور کار آن ها قرار گرفته باشد.

نکته ۲: مالکین می بایست در زمان انتخاب شرکت مجری مشاور آتش نشانی به این نکته توجه داشته باشند که قرارداد مشاور آتش نشانی را با شرکتی تنظیم کنند که به گزینه مذکور در (نکته۱) دسترسی داشته و از طرف سازمان این موارد برای آن ها مجاز اعلام شده باشد.

پس از عقد این قرارداد و رعایت نکات و ایمنی های لازم در زمان ساخت و ساز و نظارت و پیگیری شرکت مجری در اجرای آن ها فرم تایید ایمنی اتش نشانی از سوی سازمان آتش نشانی به شهرداری ارسال می شود و بعد از طی روند اداری و بازدید سازمان آتش نشانی از پروژه مذکور چک لیست و فرم تهیه از سوی کارشناسان تایید شده و پس از مهر و امضای فرم نهایی توسط ریاست پیشگیری، آن را به شهرداری ارسال نموده و شهرداری نیز پایانکار را صادر می کند.

با توجه به موارد ذکر شده دانستیم که قرارداد مشاوره آتش نشانی در زمان ساخت و ساز انواع پروژه های ساختمانی لازم و ضروری است.

نمونه قرارداد مشاوره آتش نشانی

ماده ۱) طرفین قرارداد

این قرارداد در تاریخ……………… مابین “…………. ” به آدرس “………………. ”

که در این قرارداد “کارفرما” نامیده می‌شود از یک طرف و “آبادگستر تاسیسات ایرانیان”، به شماره ثبت ۴۷۶۱۴۹ و شناسۀ ملی ۱۴۰۰۵۱۰۷۸۵۴ و کد اقتصادی ۴۱۱۴۹۵۵۴۹۱۹۱ به نشانی “ایران – تهران – اشرفی اصفهانی – پیامبر شرقی – خیابان شاهد – کوچه گلستان بیست و شش – پلاک یک – واحد پنج ، کد پستی ۱۴۷۳۶۸۷۷۸۵ – تلفکس ۰۲۱۹۱۰۹۲۰۷۶” به نمایندگی “بهداد رضائی” ( دارنده مدرک NFPA 13 و مدرک NFPA 72 از کشور امریکا بعنوان مشاور آتش نشانی ، متخصص محصولات آتش نشانی از جمله اعلام حریق بالاخص اعلام حریق آدرس پذیر ، اطفا حریق ، درب ضد حریق ، کپسول آتش نشانی ، جعبه آتش نشانی ، بوستر پمپ آتش نشانی ، اسپرینکلر و شارژ کپسول آتش نشانی و کارت شارژ کپسول آتش نشانی ) با کد ملی*********** که مطابق اساسنامه و آخرین تغییرات روزنامه رسمی مجاز به امضاء کلیه قرارداد‌‌‌ها و تعهدات الزام آور شرکت و اسناد بانکی می‌باشد از طرف دیگر به عنوان “مشاور” منعقد گردید و کلیۀ مفاد آن نسبت به طرفین و قائم مقام قانونی آن‌ها لازم الاتباع و لازم الاجراء خواهد بود.

محصولات اطفا حریق دویار

ماده ۲) موضوع قرارداد

قرارداد خدمات مشاوره عبارتست از ارائه خدمات مشاوره، طراحی و نظارت بر اجرای سیستم اعلام و اطفاء حریق و اخذ تائیدیه نهائی از سازمان آتش نشانی تهران در خصوص پروژه “…………… ” واقع در “………….. با رعایت کلیه موارد فنی، استاندارد‌‌‌های اجباری سازمان آتش نشانی تهران و شرایط مقرر در این قرارداد.

ماده ۳) مدت زمان اجرای موضوع قرارداد

این قرارداد پس از امضاء طرفین و از “تاریخ پرداخت مبلغ پیش‌پرداخت از سوی کارفرما در وجه مشاور” نافذ و لازم الاجراء بوده و تا تاریخ…………………. معتبر می‌باشد.

ماده ۴) مبلغ قرارداد

  • مطابق با مفاد و شرح خدمات تعیین شده قرارداد حاضر”……………….. ” به حروف “…………….. ” خالص و بدون کسورات قانونی تعیین و توافق گردید.
  • در صورت درخواست فاکتور فروش و قرارداد رسمی، کلیۀ کسورات قانونی متعلقه به قرارداد حاضر از جمله مالیات مستقیم، بیمه، عوارض شهرداری، مالیات بر ارزش افزوده و… صرفاً به عهدۀ “کارفرما” می‌باشد.

ماده ۵) نحوۀ پرداخت

  • “……….. درصد مبلغ کل قرارداد” بعنوان پیش‌پرداخت به هنگام عقد قرارداد پرداخت خواهد شد.
  • “……….. درصد مبلغ کل قرارداد“…………………. پرداخت خواهد شد.
  • “……….. درصد مبلغ کل قرارداد“……………………………….. پرداخت خواهد شد.
  • “……….. درصد مبلغ کل قرارداد” قبل از اخذ وقت بازدید مدیریتی پرداخت خواهد شد.
  • کارفرما” مختار به افزایش یا کاهش حجم عملیات موضوع قرارداد تا ” ۲۵ درصد مبلغ کل قرارداد” می‌باشد. شایان ذکر است میزان افزایش یا کاهش سقف مبلغ این قرارداد صرفاً با توافق طرفین خواهد بود.
  • درصورت تغییر نقشه و اعمال دستورالعمل جدید سازمان آتش نشانی تهران مبلغ قرارداد طبق توافق طرفین افزایش خواهد یافت.

ماده ۶) تائیدات و تعهدات “مشاور”

  • مشاور” ملزم به ارائه مشاوره در خصوص موضوع قرارداد می‌باشد و در هر مرحله از کار که نیاز به حضور “مشاور” باشد، می‌بایست کتباً سه روز قبل از سوی “ کارفرما” به “مشاور” اطلاع‌رسانی گردد.
  • مشاور” متعهد می‌گردد یک نفر را به عنوان نمایندۀ تام‌الاختیار خود جهت پاسخگویی به “ کارفرما” و کارگران و ایجاد هماهنگی‌های لازم در انجام خدمات موضوع قرارداد به “ کارفرما” معرفی نماید.

ماده ۷) تعهدات ” کارفرما”

  • کارفرما” متعهد می‌گردد نسبت به پرداخت صورت وضعیت‌‌‌‌های “مشاور” حداکثر ظرف یک هفته اقدام نماید.
  • کارفرما” متعهد می‌گردد یک نفر را به عنوان نمایندۀ تام‌الاختیار خود جهت همکاری و ایجاد هماهنگی‌های لازم کتباً به “مشاور” معرفی نماید.
  • کارفرما” متعهد می‌گردد اطلاعات لازم را جهت انجام خدمات به صورت مکتوب در اختیار “مشاور” قرار دهد.
  • کارفرما” متعهد می‌گردد همکاری لازم را جهت تسریع در امور اجرائی پروژه با “مشاور” بعمل آورد.
  • کارفرما” متعهد می‌گردد نسبت به درج امضاء و اثر انگشت در فرم بازدیدهای دوره‌ائی کارشناسان “مشاور” از محل پروژه اقدام نماید.
  • کارفرما” متعهد می‌گردد هر گونه تغییرات ارائه شده از سوی “مشاور” را در اسرع وقت در دستور کار خود قرار داده و مطابق نظر “مشاور” اجرا و به وی تحویل نماید.
  • در صورت عدم رعایت اصول ایمنی در کارگاه، کلیۀ خسارات مالی و جانی کارکنان “مشاور” و یا سایر افراد صرفاً بر عهدۀ “ کارفرما” خواهد بود و “مشاور” هیچگونه مسئولیتی در این مورد نخواهد داشت.
  • کارفرما” متعهد می‌گردد هرگونه خرید تجهیزات آتش نشانی را با مشاوره، نظارت و تائید کتبی “مشاور” به انجام رساند، در غیر این صورت “مشاور” هیچگونه تعهدی نسبت به اخذ تائیدیه از سوی سازمان آتش نشانی تهران در رابطه با ملزوماًت خریداری شده و همچنین موضوع این قرارداد نخواهد داشت.
  • کلیۀ هزینه‌های متعلقه در رابطه با اجرای موضوع قرارداد حاضر در سازمان آتش نشانی تهران (هزینه تائید نقشه‌ها، درخواست کارشناس آتش نشانی ، کمیسیون و…) و در شهرداری تهران و… صرفاً بعهدۀ “ کارفرما” می‌باشد.

ماده ۸) حل اختلاف

  • کلیه اختلافات پیش ‌آمده ناشی از نحوه اجرای مفاد این قرارداد بنا به درخواست طرفین قرارداد حاضر در کمیته حل اختلاف متشکل از نمایندگان طرفین قرارداد حاضر بررسی می‌گردد؛ در صورت عدم امکان تشکیل جلسه و یا عدم حل اختلاف، طرفین حق خواهند داشت به مراجع قضایی ذی‌صلاح مراجعه و شکایت نمایند.
  • دادگاه صالح جهت اقامه کلیه دعاوی احتمالی ناشی از این قرارداد، دادگاه شهر تهران می‌باشد.

ماده ۹) فسخ قرارداد

در موارد ذیل قرارداد حاضر از طرف “ کارفرما” قابل فسخ است:

  • احراز عدم توانای مالی یا فنی “مشاور” برای انجام کار.
  • ورشکستگی “مشاور“.
  • هرگاه قوانین و مقررات جدیدی وضع شود که “ کارفرما” را ناگریز به فسخ قرارداد نماید.
  • تحقق قوۀ قهریه که ناشی از ارادۀ طرفین نبوده و عملاً قدرت اجرای تعهدات را سلب نماید.

ماده ۱۰) سایر شرایط

نشانی طرفین قرارداد همان است که در مادۀ یک قید گردیده و هرگونه ارسال مراسلات و مکاتبات به آدرس آن معتبر و ابلاغ قانونی می‌باشد. طرفین متعهد گردیدند که هر گونه تغییر در آدرس و نشانی خود را حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز به طرف دیگر اعلام نمایند.

ماده ۱۱) نسخ قرارداد

این قرارداد در ‏۱۱ ماده و ۶ صفحه و دو نسخه تنظیم شده است که پس از امضاء هر دو نسخه آن معتبر و حکم واحد را دارند.

شرح خدمات مربوط به اجرای موضوع قرارداد

بند ۱) انجام مطالعات اولیه توسط “مشاور”

    • مطالعه و بررسی اطلاعات مهندسی، دستورالعمل‌‌‌‌های سازمان آتش نشانی، پوشش‌‌‌‌های ضد حریق، سایت پلان، نقشه‌های سازه، معماری، تاسیسات مکانیکی و الکتریکی.
    • مطالعه و بررسی سیستم اعلام و اطفاء حریق مناسب، تجهیزات مورد نیاز پروژه با در نظر داشتن کیفیت مناسب و مقرون به صرفه برای “ کارفرما” به همراه برگه اصالت ممهور به مهر سازمان آتش نشانی تهران در جهت پیشرفت کار و اخذ تائیدیه نهائی از سازمان آتش نشانی تهران.
    •  بررسی جانمائی سیستم اعلام و اطفاء داخل ساختمان قبل و بعد از طراحی مهندسین معمار و تاسیسات پروژه و برگزاری جلسات مختلف برای رفع مشکلات احتمالی و هماهنگی هر چه بهتر بین نقشه‌های تائید شده با معماری در حال اجرا جهت ایمنی هر چه بهتر ساختمان.

بند ۲) تهیه نقشه‌های اجرائی اعلام و اطفاء حریق توسط “مشاور”

      • بررسی مجدد طراحی و تصحیح شماتیک جانمائی سیستم اعلام حریق (دتکتور‌‌‌های حرارتی، دودی، ترکیبی، نشت گاز، آژیر، شاسی و پنل مرکزی، ریموت سر درب) و نوع سیم و سطح مقاطع، زون‌بندی پنل و سیستم اطفاء حریق (شبکه خشک و تر، انتخاب سایز لوله‌ها، نوع شبکه اطفاء حریق، جانمائی جعبه‌های فایر باکس و پمپ مرکزی اطفاء حریق، تعیین نوع فایر باکس‌ها)، سیستم شبکه آب افشانه‌های اتوماتیک (اسپرینکلر)، حجم مخزن آتش نشانی، سیستم پمپاژ اتوماتیک، پمپ آتش نشانی، سیستم فشار مثبت جهت باکس پلکان‌‌‌‌ها و سیستم اگزاست و هوای تازه پارکینگ‌ها، کنترل دود ، سیستم تهویه لابی‌ها، لابی آسانسور، تعداد و محل نصب تابلو‌‌‌های شمارنده طبقات و خروج اضطراری و سایر علایم، نوع خاموش‌کننده‌های دستی، سیستم کشف و اعلام حریق دستی در پارکینگ‌ها، انباری‌‌‌‌ها و استخر، شبکه برق اضطراری و ژنراتور مورد نیاز با توجه به ظرفیت مورد نیاز جهت لامپ‌‌‌‌های روشنائی اضطراری، پمپ‌‌‌‌های آتش نشانی و…. برای کل پروژه.
      • ارائه نقشه‌های اجرائی اعلام و اطفاء حریق پروژه.
      • ارائه لیست اقلام و تجهیزات مورد نیاز طبق نقشه‌های اجرائی پروژه.

بند ۳) خدمات “مشاور” در رابطه با سازمان آتش نشانی

      • معرفی پروژه به سازمان آتش نشانی و ارسال درخواست بازدیدها.
      • پیگیری امور اداری مربوط به پروژه در سازمان آتش نشانی تهران.
      • همراهی “کارفرما” در جلسات فنی و حل اختلاف در سازمان آتش نشانی.
      • اخذ تائیدیه نقشه‌های اعلام و اطفاء حریق پروژه از سازمان آتش نشانی (در صورت لزوم).
      • تهیه و تنظیم اوراق مورد نیاز جهت تعیین زمان بازدید کارشناسان سازمان آتش نشانی از پروژه.
      • پیگیری امور اداری جهت اخذ تائیدیه نهائی از سازمان آتش نشانی.
      • مشاور” متعهد می‌گردد نسبت به معرفی شرکت مورد تائید سازمان آتش نشانی تهران جهت عقد قرارداد تعمیرات و نگهداری با “ کارفرما” اقدام نماید.

بند ۴) خدمات نظارتی “مشاور”

      • برگزاری جلسه توجیهی با پیمانکاران سیستم اعلام و اطفاء حریق و ارائه توضیحات لازم در خصوص نحوۀ کار.
      • نظارت بر خریداری اقلام مورد نیاز آتش نشانی بر اساس مشخصات فنی و استاندارد‌‌‌های لازم.
      • نظارت بر عملکرد پیمانکاران و نحوۀ اجرای سیستم اعلام و اطفاء حریق با توجه به ضوابط.
      • نظارت و تست کل سیستم اعلام و اطفاء حریق و تحویل از پیمانکاران مربوطه.
      • نظارت در خریداری درب‌‌‌‌های دود بند و مقاوم حریق و جک‌‌‌‌های مربوط به آن در تمامی طبقات.
      • نظارت در خریداری تجهیزات جانبی استخر، اقلامی از قبیل جلیقه نجات، ضوابط معماری، طناب نجات و… مطابق با ضوابط سازمان آتش نشانی.
      • نظارت بر نصب راهنمای سیستم اعلام و اطفاء حریق مربوطه.
      • مشاور” متعهد می‌گردد در خصوص کلیۀ عملیات موضوع قرارداد نظارت دقیق نماید، بدیهی است چنانچه حین اجرای پروژه، نواقصی در کار مشاهده نماید، مراتب را جهت پیگیری و اصلاح به “ کارفرما” اعلام نماید.

قیمت مشاوره آتش نشانی

قیمت مشاوره آتش نشانی در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در استان تهران توسط شرکت فنی و مهندسی آبادگستر تاسیسات ایرانیان ، بعنوان مشاور آتش نشانی در این برگه ارائه شده است.

این لیست قیمت خدمات در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ پس از بررسی و برآورد هزینه تاییدیه آتش نشانی تهران و خدمات ارائه شده از جمله مشاوره آتش نشانی یا همان هزینه تاییدیه آتش نشانی توسط انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های ایمنی و مهندسی حریق استان تهران ارائه شده است.

یکی از مهم ترین اهداف سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ، بالا بردن آگاهی و دانش مردم جامعه در مورد ایمنی و نصب و اجرای صحیح سیستم های ایمنی در ساختمان ها است، از این رو این سازمان تمام تلاش خود در این زمینه به کار برده است تا با به کار گیری افرادی که در این زمینه از دانش- آگاهی و مهارت کافی برخوردارند به عنوان مشاوره ایمنی اتشنشانی استفاده کند.

وندور لیست سازمان آتش نشانی

وندور لیست آتش نشانی

سازمان اتش نشانی لیستی از شرکت های مجری تحت نظارت سازمان اتش نشانی است که کارفرما می تواند در زمان عقد قرارداد مشاور آتش نشانی با مراجعه به این لیست، وظیفه نظارت بر اجرا دستورالعمل های ایمنی ساختمان از ابتدا تا انتها پروژه را به آن ها بسپارد.

شرکت مشاور آتش نشانی

شرکت مشاور آتش نشانی به شرکت هایی اطلاق می شود که در زمینه سیستم های ایمنی و آتش نشانی از سطح آگاهی و اطلاعات به روزی برخوردار باشند و تجربه و سابقه وسیعی در خصوص اجرای مناسب و درست سیستم آتش نشانی داشته باشند.

این شرکت ها مورد قبول و تایید سازمان آتش نشانی می باشند و نام آن ها در لیست شرکت های این سازمان اعلام می‌شود و اقدام به ارائه خدمات مشاور آتش نشانی می‌نمایند.

اخذ تاییدیه آتش نشانی

یکی از عمده ترین مشکلاتی که کارفرمایان برای ساختمان در حال اجرا با آن روبرو هستند نصب سیستم اعلام و اطفا حریق است، حتی درک قوانین و مقررات پیچیده سازمان آتش نشانی و همچنین تشکیل و پیگیری پرونده آتش نشانی و روند اداری و رفع نواقصی که ممکن است در پرنده وجود داشته باشد نیز همیشه برای این دسته از کارفرمایان سخت بوده و حتی به دغدغه نیز تبدیل شده است. کارفرکایان از این موضوع که ممکن است سیستم آتش نشانی به درستی نصب و اجرا نشده باشد نیز شک و تردید دارند زیرا در صورت عدم تایید توسط سازمان آتش نشانی نه تنها از صدور پایانکار جلوگیری می کند بلکه متحمل هزینه زیادی نیز می شوند، از این رو برای جلوگیری از بروز تمامی این مشکلات می توانید به شرکت های مشاور آتش نشانی مراجعه کرده و انجام کلیه امور فوق الذکر را به آن ها بسپارید.

تاییدیه آتش نشانی را زمانی می توانید دریافت کنید که کلیه دستورالعمل ها و قوانین و مقررات ایمنی ساختمان را رعایت کرده باشید، که این امر یکی از دغدغه های کرارفرمایان می باشد اما جای هیچگونه نگرانی نیست زیرا کارفرمایان می توانند از طریق عقد قرارداد مشاوره آتش نشانی با یکی از شرکت های مجری سازمان اتش نشانی، ضوابط و قوانین مربوطه را اجرا نموده که این امر موجب سرعت در روند پیگیری امور و کاهش هزینه های ساختمان برای دریافت تاییدیه آتش نشانی و در نهایت صدور پایانکار می شود.

مراحل اخذ تاییدیه اتش نشانی

برای اخذ تاییدیه اتش نشانی می بایست مراحلی را طی کنید که این مراحل به شرح ذیل می‌باشد:

برای دریافت تاییدیه آتش نشانی ساختمان لازم است که مراحل اداری آن را با تشکیل پرونده در سازمان آتش نشانی پیگیری کنید برای این امر خود کارفرما در طی یک وکالت کاری انجام کلیه امور را به این سازمان می سپارد همچنین لازم به ذکر است که در برخی شهرها و مناطق برای دریافت تاییدیه آتش نشانی می بایست از طریق سازمان نظام مهندسی اقدام کنید.

در طی این مراحل برای دریافت تاییدیه اتش نشانی باید در جلسات فنی و حل اختلاف سازمان آتش نشانی شرکت کنید تا در زمان اجرای پروژه بتوانید با اطلاعات و آگهی که در این جلسات به دست آورده اید مشکلات و چالش های ایمنی و آتش نشانی پروژه خود را حل و فصل کنید.

برای آشنایی کامل با دستورالعمل ها و ضوابط آتش نشانی می بایست به یکی از شرکت های مشاور آتش نشانی مراجعه کنید، برای دریافت راهنمایی و دریافت تاییدیه از این شرکت ها می‌بایست حتما قراردادی مابین کارفرما و شرکت مشاور آتش نشانی تنظیم شود.

تعمیر و نگهداری سیستم اعلام حریق

مشاهدات نشان داده که در موارد بسیاری، سیستم اﻋﻼم ﺣﺮﯾﻖ یک ساختمان با هشدار به‌ موقع، مانع از گسترش آتش‌سوزی شده و جان و مال بسیاری از انسان‌ها را حفظ کرده است. اما مواردی نیز وجود داشته که ساختمان‌های مجهز به سیستم اعلام حریق، در آتش سوخته‌اند و هشداری دیده یا شنیده نشده است.

عدم به موقع بودن تعمیر و نگهداری سیستم اعلام حریق و درنتیجه معیوب‌ بودن آن و هشدارهای کاذب بسیار باعث می‌شود تا افراد، خود سیستم را خاموش کرده و از آن به‌عنوان یک سیستم ناکارآمد یاد کنند. تمامی تجهیزات الکترونیکی سیستم‌های حفاظت، نیاز به تعمیر و نگهداری سیستم ، بازدیدهای دوره‌ای و سرویس دارند و باید همواره از آماده‌به‌کاربودن آنها اطمینان حاصل کرد. از این‌رو، نصب یک سیستم اعلام حریق، شرط لازم جهت پیشگیری از گسترش آتش‌سوزی می‌باشد. اما شرط کافی نیست.

نمونه قرارداد تعمیر و نگهداری سیستم اعلام حریق

قرارداد سیستم اعلام حریق ، یکی از انواع قرارداد پیمانکاری است. در این قرارداد، مسئولیت نصب، سرویس و نگهداری از سیستم به عهده پیمانکار خواهد بود. در مقابل، کارفرما متعهد می‌شود که در ازای انجام کار، مبلغی را به عنوان حق الزحمه به نصاب بپردازد. در این قرارداد کارفرما به طور معمول، مدیر ساختمان است. مدیر ساختمان با اعضای دیگر ساختمان گفت و گو می‌کند و بعد از توافق و هماهنگی ساکنین، از نصاب می‌خواهد که برای سرویس و بازبینی سیستم حاضر شود. مدیر ساختمان بر اساس وظایفی که به واسطه قرارداد مدیر ساختمان به او سپرده شده است، از جانب سایرین و به نمایندگی از آن‌ها، نمونه قرارداد سرویس و نگهداری سیستم اعلام حریق را امضا می‌کند.

در متن قرارداد اعلام حریق ، به مسائلی مانند میزان حق الزحمه، مدت انجام کار، تعهدات و مسئولیت‌های مرتبط با پروژه نصب سیستم اشاره می‌شود. این موارد موجب می‌شود که طرفین به خوبی از مسئولیت‌های خود آگاه باشند. زیرا بعد از امضای قرارداد، هر دو طرف ملزم هستند که تعهداتشان را انجام دهند.

تعمیر و نگهداری سیستم اطفا حریق

تعمیر و نگهداری سیستم اطفا حریق یک مبحث مهم در حوزه ایمنی و آتش نشانی محسوب می شود. همچنین ایستائی در تولید می‌تواند هر دلیلی داشته باشد، ازجمله: ایجاد حریق، سوختن برخی تجهیزات و نابودی ابنیه و سالن که متأسفانه تاکنون شاهد تعدادی از این حوادث بوده ایم. لذا در این گونه موارد، مدیران و صاحبان صنایع، توجه ویژه‌ای به امر پیاده‌سازی سیستم‌های حفاظتی مرتبط با تجهیزات تولید دارند.

یکی از مهمترین این سیستم‌ها، سیستم اطفا حریق است که در سالن‌های تولید صنایع مختلف، به منظورحفظ ماشین آلات در برابر حریق‌های احتمالی مورداستفاده قرار می‌گیرد نکته مهم این است که این سیستم‌ اطفاء شاید مدتها بدون استفاده، تنها در حالت آماده به کار بوده و فقط برای عملکرد در یک روز مبادا باشند که باید به درستی هرچه تما متر عمل کنند؛ بنابراین اطمینان از سلامت عملکردی و حفظ شرایط مطلوب آن‌ها تنها با انجام یک پروسه صحیح نگهداری و تعمیرات مؤثر به دست خواهد آمد. چرا که همواره باید دانست که پیشگیری مقدم بر درمان است.

قرارداد تعمیر و نگهداری آتش نشانی

برای دست یابی به پیشگیری ایجاد حریق و در صورت ایجاد آن برای جلوگیری از پیشرفت و ادامه سوختن، اجرای انواع مختلف سیستم اعلام و اطفای حریق مانند تعمیر کپسول آتش نشانی در ساختمان های مختلف ضروریست، ولی مهم تر از آن آماده بودن این سیستم ها در زمان حریق و انجام وظایف محوله ی آنها در بزنگاه خطر می باشد. بنابراین پس از اجرای صحیح این سیستم ها نگهداری و تعمیرات دوره ای آنها، رسیدگی دوره ای به تجهیزات فاسد شدنی و آماده به کار بودن آنها از اهمیت بالای برخوردار می باشد.

برای دستبابی به قرارداد تعمیر و نگهداری سیستم اعلام حریق و دانلود قرارداد تعمیر و نگهداری آتش نشانی به لینک روبه رو مراجعه فرمایید.

قیمت تعمیرات و نگهداری آتش نشانی

قیمت تعمیر و نگهداری آتش نشانی دو ساله در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در استان تهران توسط شرکت فنی و مهندسی آبادگستر تاسیسات ایرانیان ، بعنوان مشاور آتش نشانی در این برگه ارائه شده است.

این لیست نرخ خدمات تعمیر و نگهداری دو ساله در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ پس از بررسی و برآورد هزینه خدمات ارائه شده از جمله خدمات تعمیر و نگهداری دو ساله توسط انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های ایمنی و مهندسی حریق سازمان آتش نشانی تهران ارائه شده است.

پروژه‌های آتش نشانی

چرا باید آبادگستر تاسیسات ایرانیان را برای دریافت خدمات ایمنی و آتش نشانی خود انتخاب کنید…؟!

  • icon
    مشاور مورد تایید سازمان آتش نشانی تهران

    معماری اعلام حریق 🧯 اطفا حریق 🧯 سیستم‌‌‌‌‌‌‌‌های تهویه و اگزاست فن 🧯 مقاوم‌سازی سازه های فلزی در برابر حریق

  • icon
    عضو انجمن

    انجمن صنفی کارفرمائی شرکت های ایمنی و مهندسی حریق استان تهران

  • icon
    عضو اتحادیه

    اتحادیه صنف لوازم ایمنی، آتش نشانی و علائم نیروهای مسلح

درباره ما

شرکت آبادگستر تاسیسات ایرانیان (آتا) (مسئولیت محدود) در سال ۱۳۹۴ با همکاری گروهی از کارشناسان و متخصصین در زمینه‌های سازه، معماری، تاسیسات الکتریکی و مکانیکی تأسیس گردید. این شرکت افتخار دارد که در گذشته، طرح‌‌‌‌ها و پروژه‌های متعددی را در اقصی نقاط کشور انجام داده است. مشاوره آتش نشانی ، طراحی، نظارت و اجرای سیستم اعلام حریق و اطفا حریق ، تاسیسات حرارتی و برودتی از جمله فعالیت‌های مهم این شرکت بوده است.

توجه: کارشناسان و مشاورین شرکت فنی و مهندسی آبادگستر تاسیسات ایرانیان ( مشاور، طراح، ناظر و مجری مورد تایید سازمان آتش نشانی ) با شماره تماس ☎️ ۹۱۰۹۲۰۷۶-۰۲۱ داخلی ۱۰۵ یا ۱۲۵ و یا شماره 📱 ۰۹۳۹۹۶۰۳۸۰۰ همواره آماده ارائه مشاوره رایگان 🥇 و پاسخگوئی به سوالات شما همراهان گرامی می‌باشند.

شایان ذکر است شما می‌توانید با ارائه نظرات سازنده خود در بخش نظرات و یا از طریق ارسال به آدرس پست الکترونیکی info@atapars.com ما را در جهت ارتقاء سطح علمی مطالب منتشر شده یاری فرمائید. استفاده از این مطلب با ذکر نام شرکت فنی و مهندسی آبادگستر تاسیسات ایرانیان و یا آدرس سایت www.atapars.com بلامانع می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سایر مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up