دومین جلسه انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های ایمنی و مهندسی حریق استان تهران

نگارنده:

(1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 StarsLoading...)

تاریخ نگارش:

بازبینی:

هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های ایمنی و مهندسی حریق | جلسه انجمن مهندسی حریق

متن خبر

انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های ایمنی و مهندسی حریق استان تهران

دومین جلسه انجمن مهندسی حریق در سال ۱۳۹۹ با حضور فعالان حوزه صنعت ساختمان و صنایع در مورخه ۱۲ خرداد ماه با احضور اکثریت اعضاء و با حضور جناب آقای دکتر اقبال شاکری نماینده محترم حوزه انتخابیه تهران ، ری، شمیرانات ،اسلامشهر تشکیل گردید.

  • تعریف انجمن صنفی کارفرمایی :

در اجرای ماده ۱۳۱ قانون کار ، به منظور حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی و بهبود وضع اقتصادی کارفرمایان ، کارفرمایان هر حرفه یا صنعت می توانند مبادرت به تشکیل انجمن صنفی نمایند.

ارکان انجمن صنفی کارفرمایی عبارتند از :

۱- مجمع عمومی ۲- هیات مدیره ۳- بازرسان

وظایف و اختیارات انجمن های صنفی کارفرمایی به شرح زیر است :

۱- کوشش در جهت استیفای حقوق صنفی و خواست های مشروع و قانونی اعضاء.

۲- جمع آوری اطلاعات ، بررسی و تحقیق درباره مشکلات ، شناخت نیازها و اولویت ها.

۳- برنامه ریزی برای تامین نیازها ، توسعه و گسترش فعالیت ها.

۴- کوشش در ارتقای ظرفیت تولید ، انتقال و نوآوری تکنولوژیک.

۵- سعی در بهبود و کیفیت تولید یا بررسی ، شناخت و استقرار روش های نوین کنترل کیفیت.

۶- کوشش در جهت هماهنگی در آموزش و تامین نیروی انسانی مورد نیاز ، همکاری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر دستگاه ها و نهادهای ذیربط برای انجام آموزش های مربوط به حفاظت فنی و بهداشت کار.

۷- همکاری در جهت تاسیس و تقویت شرکت های تعاونی مرتبط با وظایف انجمن.

۸- عضویت و ایجاد ارتباط با تشکل ها و سازمان های مرتبط با وظایف انجمن های صنفی در داخل یا خارج از کشور در چارچوب فعالیت های صنفی و قوانین و مقررات کشور.

۹- جمع آوری حق عضویت و کمک های داوطلبانه به ترتیبی که در اساسنامه مقرر می شود.

۱۰- همکاری با انجمن های صنفی کارگری یا کانون های استانی و دیگر انجمن های صنفی کارفرمایی و سایر تشکل های کارفرمایی.

۱۱- ارایه نظر مشورتی و حقوقی درخصوص تهیه لوایح و طرح های مربوط به قوانین کار و تامین اجتماعی و مسائل رفاهی و حقوق قانونی کارفرمایان به مراجع ذیربط.

  • مراحل تشکیل انجمن صنفی کارفرمایی :

۱- ارسال تقاضانامه تأسیس
۲- ارائه مدارک مبنی بر کارفرما بودن و اشتغال متقاضیان در حرفه یا صنعت مربوطه
۳- درج آگهی تأسیس در یکی از روزنامه ها
۴- تنظیم پیش نویس اساسنامه مطابق مقررات
۵ – دعوت و برگزاری مجمع عمومی
۶ – ارائه مدارک و ثبت انجمن صنفی
۷ – درج آگهی انجام انتخابات و ثبت انجمن صنفی در روزنامه کثیرالانتشار و روزنامه رسمی کشور

۱- ارسال تقاضانامه تأسیس : نصاب لازم برای تأسیس انجمن صنفی کارفرمایی تقاضای حداقل ۱۰ شخصیت حقیقی یا حقوقی در حوزه فعالیت انجمن صنفی می باشد.

ارسال تقاضانامه تأسیس و پیگیری مراحل ثبت انجمن صنفی با توجه به حوزه فعالیت ( شهر ، شهرستان یا استان ) در اداره کل کار و امور اجتماعی استان مربوطه و در صورتیکه حوزه فعالیت انجمن صنفی فراتر از یک استان باشد ، در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، اداره کل سازمان های کارگری و کارفرمایی صورت می گیرد.

۲- ارائه مدارک مبنی بر کارفرما بودن و اشتغال متقاضیان در حرفه یا صنعت مربوطه :
الف : تکمیل فرم مشخصات تشکیل انجمن صنفی کارفرمایی
ب : رسید پرداخت حق بیمه یا قرارداد کار معتبر کارگران
ج : مجوز فعالیت معتبر نظیر پروانه بهره برداری
د : آگهی تأسیس شرکت در روزنامه رسمی و آگهی آخرین تغییرات ( برای اشخاص حقوقی الزامی است )
ه : تکمیل فرم مشخصات اعضای انجمن صنفی کارفرمایی

۳ – انتشار آگهی تأسیس در یکی از روزنامه ها : در صورت تکمیل بودن مدارک و عدم نقص پرونده هیئت مؤسس نسبت به انتشار آگهی پذیرش عضو در یکی از روزنامه ها اقدام می کند.

۴ – راهنمایی لازم جهت تنظی

۵ – دعوت و برگزاری مجمع عمومی : دعوت مجمع عمومی از طریق انتشار آگهی در روزنامه و ارسال دعوتنامه کتبی به اعضاء می باشد.

مواردی که در دعوت مجمع عمومی بایستی رعایت شود :
– دعوت اعضاء و نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حداقل ۱۵ روز ( بدون احتساب ایام تعطیل ) قبل از برگزاری مجمع عمومی طی دعوتنامه کتبی و درج آگهی در روزنامه
– تعیین زمان ، مکان و دستور جلسه در دعوتنامه و آگهی دعوت.

  • برگزاری مجمع عمومی :

مجمع عمومی در زمان و مکان مقرر در آگهی روزنامه با حضور اعضاء تشکیل می شود. پس از حضور اعضاء و رسمیت یافتن جلسه ، مسن ترین عضو حاضر به عنوان رئیس سنی ، مجمع عمومی را اداره خواهد کرد و بلافاصله هیئت رئیسه مجمع مرکب از یک رئیس ، یک یا دو نایب رئیس ، یک یا دو منشی و دو ناظر با رأی اکثریت اعضاء انتخاب و اداره جلسه را بر عهده خواهند گرفت.

در صورتیکه انجمن دارای بیش از ۲۰ عضو باشد ، اعضاء هیئت رئیسه و هیئت نظارت بر انتخابات نباید کاندیدای هیئت مدیره و بازرسان باشند.
پس از انتخاب هیئت رئیسه مجمع ، قرائت و تصویب اساسنامه ، اعلام کاندیداتوری و انتخاب اعضاء اصلی و علی البدل هیئت مدیره و بازرسان ( به صورت مخفی و کتبی ) و انتخاب روزنامه جهت انتشار آگهی های انجمن انجام خواهد شد سپس اساسنامه مصوب و صورتجلسه مجمع به امضاء هیئت رئیسه و ناظران خواهد رسید.

در صورتجلسه مجمع ذکر نکات ذیل الزامیست :
– تاریخ و ساعت برگزاری مجمع
– تعداد اعضاء حاضر
– اسامی هیئت رئیسه منتخب
– اسامی کاندیداهای هیئت مدیره و بازرسان
– تعداد آراء هر یک از کاندیداهای منتخب جهت عضویت اصلی یا علی البدل هیئت مدیره و بازرسان
– سایر مصوبات مجمع نظیر تصویب اساسنامه ، مبلغ ورودیه و حق عضویت ، انتخاب روزنامه جهت درج اگهی های انجمن و…

۶ – ارائه مدارک و ثبت انجمن صنفی : حداکثر یک هفته پس از برگزاری مجمع عمومی ، اولین جلسه هیئت مدیره تشکیل و سمت اعضاء معین خواهد شد. سپس مدارک ذیل جهت انجام تشریفات ثبت به وزارت کار و امور اجتماعی ارئه و گواهینامه ثبت انجمن صنفی و گواهی صحت انتخابات صادر خواهد شد :

– صورتجلسه مجمع عمومی
– لیست حاضران مجمع که به امضاء آنان رسیده باشد
– تکمیل پرسشنامه آماری شماره ۳ وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی
– آگهی دعوت مجمع عمومی در روزنامه و آگهی تأسیس انجمن صنفی
– دو نسخه اساسنامه مصوب مجمع عمومی که که به امضاء اعضاء هیئت رئیسه مجمع رسیده باشد.
– صورتجلسه هیئت مدیره مبنی بر تعیین سمت اعضاء
در تنظیم اولین صورتجلسه هیئت مدیره رعایت نکات ذیل ضروریست :
– تاریخ و ساعت برگزاری جلسه
– اسامی اعضاء اصلی هیئت مدیره که در جلسه حضور دارند
– تعیین سمت اعضاء شامل رئیس ، نایب رئیس ، دبیر و خزانه دار و تعیین صاحبان امضاء اسناد و اوراق مالی انجمن
– سایر موارد تصویب شده

۷ – درج آگهی انجام انتخابات و ثبت انجمن صنفی در روزنامه کثیرالانتشار و روزنامه رسمی کشور

بیانات ریاست محترم انجمن ایمنی و مهندسی حریق

در جلسه انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های ایمنی و مهندسی حریق استان تهران که به میزبانی انجمن ایمنی و مهندسی حریق برگزار کردید مدیران و نمایندگان تشکل های صنعت ساختمان و صنایع حضور داشتند.

در ابتدای جلسه آقای مهندس مجتبی حاجتی ریاست انجمن ایمنی و مهندسی حریق با طرح برخی مشکلات و موانع کسب و کار در شرایط تحریم و پسا کرونا ، سیاست گذاری و اقدامات گذشته مجلس را متناسب و منطبق با سیاست های اقتصادی و نامگذاری سالیان اخیر توسط مقام معظم رهبری ندانستند و تاکید نمودند در راستای نیل به شعار جهش تولید عزم جدی در رفع موانع کسب و کار و ارایه طرح های حمایتی از سوی مجلس و دولت در راستای حمایت از بخش صنعت و بازرگانی کشور و حفظ توان تولیدی صنایع کشور را خواستار شدند.

بیانات جناب آقای دکتر شاکری

مدیران سایر تشکل های تخصصی صنعت ساختمان و صنایع نیز با طرح مشکلات و دیدگاه های خود خواستار حمایت جدی و بیش از پیش نمایندگان مجلس یازدهم از صنایع کوچک و متوسط کشور گردیدند.

پس از پایان صحبت های مدیران بخش خصوصی کشور ، جناب آقای دکتر شاکری ضمن استقبال از برگزاری چنین نشست های مستقیم و رو در رو با مدیران تشکل های تخصصی و صاحبان صنایع را به فال نیک گرفته و از آن استقبال نمودند و درخواست ارایه پیشنهاد چگونگی حفظ و تداوم این ارتباطات و دریافت پیشنهادات و راهکارهای اعلامی از سوی تشکل های تخصصی را از حاضرین خواستار شدند.

همچنین ایشان آمادگی مجلس یازدهم جهت رفع موانع تولید و کسب و کار را اعلام نمودند و از مدیران تشکل های خصوصی درخواست ارایه مشکلات و موانعی که عملا سد راه صنعت ، تولید و بازرگانی آنها گردیده است بطور مستند ، مستدل و مکتوب خواستار گردیدند تا امکان رسیدگی و بررسی موضوعات در کمیسیون های مرتبط مجلس شورای اسلامی میسر گردد.

پایان جلسه

در پایان ریاست انجمن ایمنی و مهندسی حریق ضمن تشکر از حضور آقای دکتر اقبال شاکری اظهار امیدواری نمودند تا برگزاری چنین نشست هایی منشاء خیر و برکت و موجب گشودگی موانع و تنگناهای موجود در عرصه صنعت و بازرگانی کشور گردد.

همچنین برای آگاهی از سخنرانی مدیر عامل محترم شرکت آبادگستر تاسیسات ایرانیان جناب آقای مهندس بهداد رضائی ( دارنده مدرک NFPA 13 و مدرک NFPA 72 از کشور امریکا بعنوان مشاور آتش نشانی ، متخصص محصولات آتش نشانی از جمله اعلام حریق بالاخص اعلام حریق آدرس پذیر ، اطفا حریق ، درب ضد حریق ، کپسول آتش نشانی ، جعبه آتش نشانی ، بوستر پمپ آتش نشانی ، اسپرینکلر و شارژ کپسول آتش نشانی ) می توانید به برگه سخنرانی مدیر عامل شرکت در همایش زیست پذیری و آینده پژوهی شهر تهران در حوزه ایمنی و مهندسی حریق مراجعه فرمایید.

جلسه انجمن مهندسی حریق |جلسه انجمن مهندسی حریق | جلسه انجمن مهندسی حریق | جلسه انجمن مهندسی حریق | جلسه انجمن مهندسی حریق

جلسه انجمن مهندسی حریق | جلسه انجمن مهندسی حریق | جلسه انجمن مهندسی حریق | جلسه انجمن مهندسی حریق

درباره ما

شرکت آبادگستر تاسیسات ایرانیان (آتا) (مسئولیت محدود) در سال ۱۳۹۴ با همکاری گروهی از کارشناسان و متخصصین در زمینه‌های سازه، معماری، تاسیسات الکتریکی و مکانیکی تأسیس گردید. این شرکت افتخار دارد که در گذشته، طرح‌‌‌‌ها و پروژه‌های متعددی را در اقصی نقاط کشور انجام داده است. مشاوره آتش نشانی ، طراحی، نظارت و اجرای سیستم اعلام حریق و اطفا حریق ، تاسیسات حرارتی و برودتی از جمله فعالیت‌های مهم این شرکت بوده است.

جلسه انجمن مهندسی حریق | جلسه انجمن مهندسی حریق | جلسه انجمن مهندسی حریق | جلسه انجمن مهندسی حریق

توجه: کارشناسان و مشاورین شرکت فنی و مهندسی آبادگستر تاسیسات ایرانیان ( مشاور، طراح، ناظر و مجری مورد تایید سازمان آتش نشانی ) با شماره تماس ☎️ ۹۱۰۹۲۰۷۶-۰۲۱ داخلی ۱۰۵ یا ۱۲۵ و یا شماره 📱 ۰۹۳۹۹۶۰۳۸۰۰ همواره آماده ارائه مشاوره رایگان 🥇 و پاسخگوئی به سوالات شما همراهان گرامی می‌باشند.

شایان ذکر است شما می‌توانید با ارائه نظرات سازنده خود در بخش نظرات و یا از طریق ارسال به آدرس پست الکترونیکی info@atapars.com ما را در جهت ارتقاء سطح علمی مطالب منتشر شده یاری فرمائید. استفاده از این مطلب با ذکر نام شرکت فنی و مهندسی آبادگستر تاسیسات ایرانیان و یا آدرس سایت www.atapars.com بلامانع می‌باشد.

جلسه انجمن مهندسی حریق | جلسه انجمن مهندسی حریق | جلسه انجمن مهندسی حریق | جلسه انجمن مهندسی حریق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سایر اخبار

keyboard_arrow_up